Specifiek brasem haakaas

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Tony123
    De eenzame visser
    • 20-12-2004
    • 38

    Specifiek brasem haakaas

    Beste vissers

    Ik ben op zoek naar een haakaas die exclusief door grote witvis gepakt wordt. vis momenteel met 1 korrel mais uit blik aan de haak en in de korf met een achtal korrels mais. Toch veel last van voorntjes die mijn korrel proberen te pakken en daar nie in slagen , mijn korrel is wel vernield


    groetjes uit het natte Belgie is da daar in nederland ook zo een natte maand, het regent hier continu
  • arnoldus
    Feeder&Picker/Brasem&Zeel
    • 24-08-2006
    • 61
    • Linschoten

    #2
    Dag Tony,

    Hmm dat van die mais weet ik ook niet. Vis precies als jij en heb veel voorntjes beet die stiekem mijn maiskorrel slopen. Soms wil het helpen om er een mestpier bij te doen... Maar hee, vroeg me af hoe je experimenten met de hair verlopen... Vang je minder? Meer, kleiner of groter? Heb het zelf ook al eens geprobeerd, maar niemand ving die avond dus het resultaat was niet zo betrouwbaar. Het aas lijkt me in ieder geval minder makkelijk te stelen door voorntjes! groet, arnoldus

    Reageer

    • Tony123
      De eenzame visser
      • 20-12-2004
      • 38

      #3
      beste

      beste

      Tja mijn avontuur met de hair. Heb dat geprobeerd maar tot mijn grote spijt had ik zeer veel last van het helikoptereffect, viste toen met 12 honderste nylon . De vis aasde die dag niet goed en dit in combinatie de telkens opgerolde onderlijn noopte me ertoe mijn poging te staken.Heb het sindsdien niet meer geprobeerd. Maar houd het in mijn achterhoofd. ga da ne keer proberen wanneer de brasem goed bijt.

      Overigens heb ik iets bijgeleerd wat ik niet goed begrijp. Vis normaal met onderlijnen die een diameter hebben van 12 honderste di 2kg . Nadat een grote brasem men lijn vernielde * 99 percent van de beten pak ik wel hoor* stak ik een onderlijn van 16 honderste , het aantal beten nam echter niet af maar bleef gelijk. Dus overweeg ik in de toekomst standaard met 16 honderste te hengelen, en mijn slip in te stellen op 2 kg druk om uitscheuren te voorkomen.Ik denk dat veel vissers me gek verklaren, en beweren dat ze zelf elke brasem met 12 honderste kunnen stoppen. Ik heb daar toch mijn twijfels over en ik ken echt het verschil wel tussen een karper aan de lijn en een brasem. Het water waar ik op vis is tussen de 7 en 10 meter diep dus ze kunnen diep wegduiken met de lijn.

      Verder zou het misschien interessant zijn om maiskorrels uit het blik in de voerkorf te doen en aan de haak korrels die 24 uur geweekt zijn en nadien gekookt deze zullen harder zijn en dus beter weerstaan aan die kleine duiveltjes die het aas proberen te pakken.

      groeten

      Reageer

      • Marien
        Komt net kijken
        • 23-08-2006
        • 64

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Tony123
        Beste vissers

        Ik ben op zoek naar een haakaas die exclusief door grote witvis gepakt wordt. vis momenteel met 1 korrel mais uit blik aan de haak en in de korf met een achtal korrels mais. Toch veel last van voorntjes die mijn korrel proberen te pakken en daar nie in slagen , mijn korrel is wel vernield


        groetjes uit het natte Belgie is da daar in nederland ook zo een natte maand, het regent hier continu
        werkt mais van het land ook gewoon van de kolven of moet het perse zoete mais zijn? heb nl. een paar kolven geplukt voor de brasem :P
        mzzl Marien(= noob)

        Reageer

        • spuiliefhebber
          Verificatie gaande...
          • 22-04-2006
          • 4156
          • onbekend

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Marien
          werkt mais van het land ook gewoon van de kolven of moet het perse zoete mais zijn? heb nl. een paar kolven geplukt voor de brasem :P
          ja je kan het proberen zo'n hele kolf daar vang je waarschijnlijk alleen hele grote vissen mee

          Reageer

          • brielsemaasliefhebber
            vis gek
            • 06-06-2006
            • 1231
            • Brielle

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
            ja je kan het proberen zo'n hele kolf daar vang je waarschijnlijk alleen hele grote vissen mee

            haha grapjas lol lol
            GROETEN VAN EEN VIS GEK

            Reageer

            • jeroenk
              zolang er geen ijs ligt..
              • 27-12-2005
              • 1490
              • Oldebroek

              #7
              dikke zeekoe aan je haak

              maar als je aas word aangevallen door kleine terrorvisjes, kunnen bijenlarven of meelwormen ook wel helpen.
              ik heb dit van horen zeggen, heb er zelf geen ervaring mee.

              Reageer

              • jfransen
                Newbie
                • 22-08-2006
                • 36

                #8
                Kolven van het land moeten eerst geweekt worden zo zijn de korrels veel te hard.

                Mskkelijker is gewoon een blikje kopen bij de supermarkt. Dit werkt prima is mijn ervaring.

                Ik laatst eens gekeken in een boekje waarin een aantal conclusief stonden waarmee de meeste grote brasems werden gevangen. Daarin stond dat wormen nr 1 zijn voor grote brasem.

                Reageer

                • Rinko
                  *************
                  • 14-08-2005
                  • 1117
                  • ********

                  #9
                  Mijn favoriete Brasem haakaas is een combi van casters en pestpiertjes, maar de ene keer vangt mais beter en de andere keer bijvoorbeeld een combi van maden en casters, gewoon uitproberen wat het beste vangt.

                  Maar om te voorkomen dat je veel voorntjes op je plek krijgt, gebruik een voer dat geen wolkende of steigende deeltjes bevat maar een voertje dat dood op de bodem blijft liggen.

                  Reageer

                  • Marien
                    Komt net kijken
                    • 23-08-2006
                    • 64

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door jfransen
                    Kolven van het land moeten eerst geweekt worden zo zijn de korrels veel te hard.

                    Mskkelijker is gewoon een blikje kopen bij de supermarkt. Dit werkt prima is mijn ervaring.

                    Ik laatst eens gekeken in een boekje waarin een aantal conclusief stonden waarmee de meeste grote brasems werden gevangen. Daarin stond dat wormen nr 1 zijn voor grote brasem.
                    okay bedankt kzal eens kijke ofk ze zacht kan krijge
                    mzzl Marien(= noob)

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎