zijwind met feeder vissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • brielsemaasliefhebber
    vis gek
    • 06-06-2006
    • 1231
    • Brielle

    zijwind met feeder vissen

    Hallo allemaal, ik heb toch een vraag hebben er meer mensen problemen met ingooien met een stevige zijwind.Ik vind het niet meevallen.Elke keer die lijn die in een grote bocht op het water licht.En dan weer rechts of links op je voer plek gooien echt secuur vissen is er niet bij.
    GROETEN VAN EEN VIS GEK
  • jeroenk
    zolang er geen ijs ligt..
    • 27-12-2005
    • 1490
    • Oldebroek

    #2
    op welke afstand vis je dan, ik kan me voorstellen dat je er op 50m minder last van hebt 100m

    Reageer

    • antoinette
      Specimen Hunter
      • 13-11-2005
      • 1926
      • oudenhoorn

      #3
      wat ik op zo'n moment doe is een zwaardere korf eraan hangen, dan lukt het me aardig om op dezelfde plek te blijven gooien

      Reageer

      • brielsemaasliefhebber
        vis gek
        • 06-06-2006
        • 1231
        • Brielle

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk
        op welke afstand vis je dan, ik kan me voorstellen dat je er op 50m minder last van hebt 100m
        vandaag op 65 meter gevist maar het viel niet mee hoor en ik kan toch wel aardig gooien.maar kon niet constand op de zelfde plek gooien en dat kost toch vis
        GROETEN VAN EEN VIS GEK

        Reageer

        • brielsemaasliefhebber
          vis gek
          • 06-06-2006
          • 1231
          • Brielle

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
          wat ik op zo'n moment doe is een zwaardere korf eraan hangen, dan lukt het me aardig om op dezelfde plek te blijven gooien
          wat is zwaar ik heb vandaag met 50 gram gevist is geloof ik toch zwaar zat ????????
          GROETEN VAN EEN VIS GEK

          Reageer

          • jeroenk
            zolang er geen ijs ligt..
            • 27-12-2005
            • 1490
            • Oldebroek

            #6
            tja, misschien iets dunnere lijn?

            Reageer

            • spuiliefhebber
              Verificatie gaande...
              • 22-04-2006
              • 4156
              • onbekend

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door brielsemaasliefhebber
              vandaag op 65 meter gevist maar het viel niet mee hoor en ik kan toch wel aardig gooien.maar kon niet constand op de zelfde plek gooien en dat kost toch vis
              oefenen feederen is net als darten ,ik zal die gebruiken ik zag hem pas ook al ,je mikt wel op die afstand maar het gaat meer op gevoel dan gericht.

              ik gooide pas op 90 mtr een schaap van de dijk,puur op gevoel zonder clip gewoon rammen.
              en met die wind kies je voor laag en hard gooien of hoog en tegen de wind in.

              Reageer

              • brielsemaasliefhebber
                vis gek
                • 06-06-2006
                • 1231
                • Brielle

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk
                tja, misschien iets dunnere lijn?
                vis met 6/00 gevlochten is toch dun zat dacht ik zo maar ja moet gewoon blijven oefenen denk ik
                GROETEN VAN EEN VIS GEK

                Reageer

                • jeroenk
                  zolang er geen ijs ligt..
                  • 27-12-2005
                  • 1490
                  • Oldebroek

                  #9
                  dat dacht ik ook wel ja, ik had het pas ook aan de ijssel, maarja daar maakt het opzich niet veel uit.
                  ik gooide gewoon iets tegen de wind in, superstrak op de lijnclib. dan land ie bijna altijd op dezelfde plek.

                  Reageer

                  • brielsemaasliefhebber
                    vis gek
                    • 06-06-2006
                    • 1231
                    • Brielle

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
                    oefenen feederen is net als darten ,ik zal die gebruiken ik zag hem pas ook al ,je mikt wel op die afstand maar het gaat meer op gevoel dan gericht.

                    ik gooide pas op 90 mtr een schaap van de dijk,puur op gevoel zonder clip gewoon rammen.
                    en met die wind kies je voor laag en hard gooien of hoog en tegen de wind in.
                    zal het proberen om laag te gooien zal wel niet mee vallen maar oefening baard kunst
                    GROETEN VAN EEN VIS GEK

                    Reageer

                    • spuiliefhebber
                      Verificatie gaande...
                      • 22-04-2006
                      • 4156
                      • onbekend

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door brielsemaasliefhebber


                      zal het proberen om laag te gooien zal wel niet mee vallen maar oefening baard kunst
                      het is ook niet makelijk de meeste mensen zijn in het bezit van 1 type worp.
                      je moet kunnen aanpassen dus hengel achterover links over de schouder of rechts en niet dat gemiet wat je wel eens ziet dat ze met die hengel op het voor hoofd zitten te mikken naar de overkant(mafkezen).
                      gewoon in 1 keer naar achteren en ram weg.
                      maar b.v 80 mtr laag gooien is dan meer voor de wind pal op de kop dan moet je snoeihard en laag gooien.
                      maar in de zij doe ik dan altijd ,stel wind van links dan hengel over rechter schouder(i.v.m lijn om top) schuin tegen de wind in en laten zeilen en net voor de clip links je top in het water drukken ,en ja wind van rechts dan tuurlijk alles andersom.

                      je kan ongelooflijk veel sturen met je hengel hoor je kan hem echt meters omleggen door je hengel van links naar rechts te sturen,zelfde als met de tow voor de ex militairen

                      Reageer

                      • brielsemaasliefhebber
                        vis gek
                        • 06-06-2006
                        • 1231
                        • Brielle

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
                        het is ook niet makelijk de meeste mensen zijn in het bezit van 1 type worp.
                        je moet kunnen aanpassen dus hengel achterover links over de schouder of rechts en niet dat gemiet wat je wel eens ziet dat ze met die hengel op het voor hoofd zitten te mikken naar de overkant(mafkezen).
                        gewoon in 1 keer naar achteren en ram weg.
                        maar b.v 80 mtr laag gooien is dan meer voor de wind pal op de kop dan moet je snoeihard en laag gooien.
                        maar in de zij doe ik dan altijd ,stel wind van links dan hengel over rechter schouder(i.v.m lijn om top) schuin tegen de wind in en laten zeilen en net voor de clip links je top in het water drukken ,en ja wind van rechts dan tuurlijk alles andersom.

                        je kan ongelooflijk veel sturen met je hengel hoor je kan hem echt meters omleggen door je hengel van links naar rechts te sturen,zelfde als met de tow voor de ex militairen
                        he bedankt hier kan ik ook wel wat mee
                        GROETEN VAN EEN VIS GEK

                        Reageer

                        • antoinette
                          Specimen Hunter
                          • 13-11-2005
                          • 1926
                          • oudenhoorn

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door brielsemaasliefhebber
                          wat is zwaar ik heb vandaag met 50 gram gevist is geloof ik toch zwaar zat ????????
                          ik hang er gerust 60-80 gram aan met zoveel wind, hier aan de kust kan het nogal flink spoken

                          Reageer

                          • brielsemaasliefhebber
                            vis gek
                            • 06-06-2006
                            • 1231
                            • Brielle

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
                            ik hang er gerust 60-80 gram aan met zoveel wind, hier aan de kust kan het nogal flink spoken
                            is ook een optie
                            GROETEN VAN EEN VIS GEK

                            Reageer

                            • janb
                              jan b
                              • 21-11-2005
                              • 1982
                              • 't Nieuweland

                              #15
                              Ik ben van de week in de brielsemaas wezen vissen windkracht 6 uit het noordwesten Als je dan aan de noord oever zit komt de wind altijd van rechts Dus dan over de linkerschouder met de overhead worp ook op zo,n 65 mtr Ik krijg hem dan wel keurig op z,n plekje ,maar het vraagt meer concentratie Toen de beet er uit viel zijn we nog een paar uurtjes in het doodlopende stukje van het voornsekanaal geweest ,dat is 35 mtr breed en dan met de wind in de rug ja, dat gooi je bij wijze van spreken met een hand en je ogen dicht Maar ik kan de maas visser wel volgen En voor een afgezwaaide karpervisser doet hij het niet slecht Maar zoveel wind en inleggen en weer krom allemaal voorn ,dat valt niet mee
                              Groeten van Jan de visser

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎