peilen met de feeder??

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • marco23
    Newbie
    • 28-04-2006
    • 28
    • rijen

    peilen met de feeder??

    hallo allemaal.

    ik vraag me eens af he hoe jullie altijd beginnen aan de waterkant.
    gooien jullie maar gewoon een afstand die je denkt dat goed is of check je eerst de diepte.
    en ga je een talud zoeken of zo?
    of let je meer op de bodem of het grind ,modder of zand is?

    ben benieuwd hoe jullie beginnen.
    tips zijn altijd welkom.

    gr marco.
    als ze me missen dan ben ik vissen!!!!!
  • junior
    Sportvisser
    • 15-03-2005
    • 563
    • Heythuysen

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door marco23
    hallo allemaal.

    ik vraag me eens af he hoe jullie altijd beginnen aan de waterkant.
    gooien jullie maar gewoon een afstand die je denkt dat goed is of check je eerst de diepte.
    en ga je een talud zoeken of zo?
    of let je meer op de bodem of het grind ,modder of zand is?

    ben benieuwd hoe jullie beginnen.
    tips zijn altijd welkom.

    gr marco.
    ik denk dat dit topic verkeerd staat.
    het hoort bij feedervissen.

    Reageer

    • jeroenk
      zolang er geen ijs ligt..
      • 27-12-2005
      • 1490
      • Oldebroek

      #3
      ik kijk eerst na de stroming, kan ik het aan met bv 50 gram?
      vervolgens maak ik een aantal proefworpen.
      hierbij sleep je de korf langzaam over de bodem:
      valt de lijn slap (top recht) ? dan heb je een aflopend taludje.
      voel je de lijn strakker trekken, (top krommer) dan heb je een oplopend taludje, en zo peil ik een paar keer.
      vervolgens bij zo'n talud je de lijn achter de lijnclip.
      een paar korven voer brengen, en vissen!

      scherp opgemerkt junior, topic verplaatst

      Reageer

      • antoinette
        Specimen Hunter
        • 13-11-2005
        • 1926
        • oudenhoorn

        #4
        ik gebruik voor het peilen wartellood i.v.m de mogelijke taluds waar mijn korf dan achter zou blijven haken.
        eenmaal zo'n talud gevonden prent ik de werpafstand in mijn hoofd (ik gebruik alleen in het donker de lijnclip) en ga dan op die plek vissen.

        Reageer

        • brielsemaasliefhebber
          vis gek
          • 06-06-2006
          • 1231
          • Brielle

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
          ik gebruik voor het peilen wartellood i.v.m de mogelijke taluds waar mijn korf dan achter zou blijven haken.
          eenmaal zo'n talud gevonden prent ik de werpafstand in mijn hoofd (ik gebruik alleen in het donker de lijnclip) en ga dan op die plek vissen.
          Heb ik toch een vraag aan jou Antoinette waarom vis je alleen s'avonds/s'nachts met de lijn clip en niet overdag.Volgens mij kan je nooit op 50 meter of verder altijd op de zelfde plek gooien als je niet op de clip gooid.Trouwens dichterbij ook niet.Wat is daar de rede van.?????????
          GROETEN VAN EEN VIS GEK

          Reageer

          • antoinette
            Specimen Hunter
            • 13-11-2005
            • 1926
            • oudenhoorn

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door brielsemaasliefhebber
            Heb ik toch een vraag aan jou Antoinette waarom vis je alleen s'avonds/s'nachts met de lijn clip en niet overdag.Volgens mij kan je nooit op 50 meter of verder altijd op de zelfde plek gooien als je niet op de clip gooid.Trouwens dichterbij ook niet.Wat is daar de rede van.?????????
            omdat ik vaak feeder waar veel karper voorkomt, tis al een paar keer gebeurd dat ik er een karper aan kreeg, ik hou liever mijn spullen heel, vandaar zonder lijnclip.
            en het juist kunnen gooien van de afstand is inderdaad moeilijk maar wel aan te leren, ik denk dat er bij mij een marge van 50 cm tussenzit.

            Reageer

            • hbtje
              Sportvisser
              • 02-02-2005
              • 773
              • heerde

              #7
              Antoinette snap jouw verhaal wel maar als jij op 40/50 vist dan schrik je ervan hoeveel verschil elke keer in zit met gooien,probeer maar eens in een weiland
              groet hbtje
              wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie

              Reageer

              • spuiliefhebber
                Verificatie gaande...
                • 22-04-2006
                • 4156
                • onbekend

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
                ik gebruik voor het peilen wartellood i.v.m de mogelijke taluds waar mijn korf dan achter zou blijven haken.
                eenmaal zo'n talud gevonden prent ik de werpafstand in mijn hoofd (ik gebruik alleen in het donker de lijnclip) en ga dan op die plek vissen.
                ik vind alleen dat je van een wartellood weinig feedback krijgt ik voel met een korf altijd meer tichels,en dan lijkt mijn lood er zo over te glijden.
                doe het altijd met een open gaas 30gr ,maakt dat niet uit natuurlijk maar ik tel altijd de dieptes en daarom altijd met de zelfde korf(peilen alleen natuurlijk hé)

                Reageer

                • Mestpiertje
                  Newbie
                  • 02-01-2006
                  • 31
                  • Enschede

                  #9
                  Om met de feeder toch de zelfde afstand te gooien, zonder lijnclip, kun je een lijnmarker gebruiken. Deze stift gebruiken ze ook met de matchhengel.
                  Je trekt gewoon met de stift een witte (of ander kleurtje) streep van een halve meter op de lijn tussen de molen en het eerste oog als je juiste afstand heb gevonden. Als je daarna weer ingooit draai je tijdens het zinken van de korf de lijn binnen tot de markeerlijn weer bij je molen zit.

                  Gr,
                  John

                  Reageer

                  • Tony123
                    De eenzame visser
                    • 20-12-2004
                    • 38

                    #10
                    beste

                    Een leuke tip dat van die marker twee bedenkingen echter

                    1. Kan dat ook op gevlochten lijn en kun je de witte kleur nadien als de visdag erop zit volledig verwijderen van de draad en dit zonder de draad te beschadigen


                    2. Is het niet zo dat dmv een lijnclip het abrupt tot stilstand komen van de korf ervoor zorgt dat eerst de korf en dan de haak het water raakt wat verwarring van de lijn vermindert. Wanneer gij zonder clip vist zou dat wel eens problemen kunnen geven

                    Reageer

                    • brielsemaasliefhebber
                      vis gek
                      • 06-06-2006
                      • 1231
                      • Brielle

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
                      omdat ik vaak feeder waar veel karper voorkomt, tis al een paar keer gebeurd dat ik er een karper aan kreeg, ik hou liever mijn spullen heel, vandaar zonder lijnclip.
                      en het juist kunnen gooien van de afstand is inderdaad moeilijk maar wel aan te leren, ik denk dat er bij mij een marge van 50 cm tussenzit.
                      nou ik denk dat dat nog tegen valt wat voor verschil er in de afstand zit met gooien zonder clip maar ja jij zal het al vaker gedaan hebben.Maar ik weet zeker dat er op 50 meter veel gezichts bedrog in zit.
                      GROETEN VAN EEN VIS GEK

                      Reageer

                      • antoinette
                        Specimen Hunter
                        • 13-11-2005
                        • 1926
                        • oudenhoorn

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door brielsemaasliefhebber
                        nou ik denk dat dat nog tegen valt wat voor verschil er in de afstand zit met gooien zonder clip maar ja jij zal het al vaker gedaan hebben.Maar ik weet zeker dat er op 50 meter veel gezichts bedrog in zit.
                        dat zou heel goed kunnen ja, die tip van die markerstift vindt ik wel een goeie daarover, kga morgen dan toch ff langs de winkel

                        Reageer

                        • Mestpiertje
                          Newbie
                          • 02-01-2006
                          • 31
                          • Enschede

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tony123
                          Een leuke tip dat van die marker twee bedenkingen echter

                          1. Kan dat ook op gevlochten lijn en kun je de witte kleur nadien als de visdag erop zit volledig verwijderen van de draad en dit zonder de draad te beschadigen
                          Antw: Je moet zelfs af en toe bijkleuren omdat de zichtbaarheid tijdens het vissen langzaam minder wordt

                          2. Is het niet zo dat dmv een lijnclip het abrupt tot stilstand komen van de korf ervoor zorgt dat eerst de korf en dan de haak het water raakt wat verwarring van de lijn vermindert. Wanneer gij zonder clip vist zou dat wel eens problemen kunnen geven
                          Antw: Nee, want als de korf het wateroppervlak raakt begin je gelijk met het binnendraaien tot de marker en dus de onderlijn achter de korf aansleept.

                          Gr.
                          John

                          Reageer

                          • spuiliefhebber
                            Verificatie gaande...
                            • 22-04-2006
                            • 4156
                            • onbekend

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Mestpiertje
                            Antw: Nee, want als de korf het wateroppervlak raakt begin je gelijk met het binnendraaien tot de marker en dus de onderlijn achter de korf aansleept.

                            Gr.
                            John
                            en dan trek je gelijk een lekker voerspoor????????
                            vreemd dat wil ik niet

                            Reageer

                            • jeroenk
                              zolang er geen ijs ligt..
                              • 27-12-2005
                              • 1490
                              • Oldebroek

                              #15
                              ik gebruik nog steed mn elastiekje. karper aan de haak, knapt gewoon het stiek.
                              er is ergens in dit forum al een topic over gestart. staat ook een foto bij.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎