Voorslag gevlochten lijn

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • arien
    Newbie
    • 25-08-2006
    • 25
    • Rhenen

    Voorslag gevlochten lijn

    Hee vissers,

    Is het altijd noodzakelijk om op je feeder een voorslag te hebben met gevlochten lijn.
    Dit omdat het knoopje waar je de voorslag aan de gevlochtenlijn bevestigd, nog al eens problemen geeft met vuil dat er op gaat zitten.
    Kan je bijvoorbeeld ook je onderlijn rechtstreeks op je gevlochtenlijn bevestigen.
    Graag zou ik de voor en naardelen hier van weten.

    Alvast bedankt,

    Arien net begonnen met het echte werk (De feeder)
  • spuiliefhebber
    Verificatie gaande...
    • 22-04-2006
    • 4156
    • onbekend

    #2
    zonder voorslag moet alle rek uit je onderlijn komen ,die breekt dan gegarandeerd.
    en gooien met je vinger op dat touw vind ik ook niet je van het.
    je hebt echt rek nodig ook omdat die vissen daar niet intrappen,of een voorslag of een powergum rekker er voor of wat dan ook .

    en bij vuil op je top de volgende truc ,zie je dit vuil aan komen dan moet je draaiende weg je top onder water doen en rechtstandig omhoog slaan.

    dit gebruik ik ook om mijn lijn onderwater te slaan bij b.v. matchen of vuil of stof op het water,maar ook bij vuil op de knoop.

    Reageer

    • marco23
      Newbie
      • 28-04-2006
      • 28
      • rijen

      #3
      beste arien.

      als je veel last hebt van vuil,dan moet je de voorslag korter maken .
      dan heb je er geen last van.

      gr marco23]
      als ze me missen dan ben ik vissen!!!!!

      Reageer

      • spuiliefhebber
        Verificatie gaande...
        • 22-04-2006
        • 4156
        • onbekend

        #4
        ook is het van belang welke knoop je gebruikt voor je voorslag je hebt knoopjes die als je binnen draaid niet te horen zijn door je ogen en andere knopen zijn van tak tak tak door je ogen, deze laatste raapt ook meer vuil uit het water doordat er in die knoop een dwars staand uiteind zit .

        ik gebruik zelf een leader knoop van uit de vliegvis wereld de albright knoop die is door je ogen heen glad heen en terug en raapt veel minder vuil op.

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎