Feederen vanaf krib of strand? ijssel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rinko
    *************
    • 14-08-2005
    • 1117
    • ********

    Feederen vanaf krib of strand? ijssel

    Na het lezen van de topic:feederen vanaf krib of strand op de waal, bleef ik toch met een paar vragen zitten.

    Hoe is het dan op de ijssel, aangezien de afstanden stukken kleiner zijn dan op de waal.

    Ik heb de tekening van Boschie even gebruikt om iets meer duidelijkheid te krijgen:


    De afstand van bijv.: S-1 naar A1 is ongeveer 10-15 meter, en van pier 1 naar pier 2 ongeveer 80 meter.

    Ik weet dat je de nering op moet zoeken, maar
    Wat is dan de beste plek om te gaan zitten?
    En waar naar welke kant te werpen?
  • willie
    Sportvisser
    • 03-12-2005
    • 626
    • wijhe

    #2
    hallo rinko
    als de stroom richting pier 2 gaat dan komt hij daar tegen de pier aan en komt hij weer terug dus dan moet je ongeveer bij S3-S2
    zolang de pier is zo ver ga je er van af zitten

    gr willie

    Reageer

    • hbtje
      Sportvisser
      • 02-02-2005
      • 773
      • heerde

      #3
      Je moet niet vissen waar die terug komt maar waar die erin gaat,is mijn mening bij b1
      groet hbtje
      wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie

      Reageer

      • ironny
        Moderator
        • 04-04-2006
        • 1377
        • Hamont

        #4
        is er niet een heel duidelijke theorie (een boek of zo) te verkrijgen over deze stromingen en dergelijke?
        Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

        Reageer

        • Kosmozz
          Match en Feeder
          • 25-07-2005
          • 1959
          • Hannut

          #5
          Hbtje, Willie gaat uit van een stroming in de tegenovergestelde richting

          Ik vang ook goed in B3 bij Zalk. Daar vis ik op 20-25 meter, iets over de stroomnaad. Gemiddeld gesproken is het B1 is me verteld.
          Carpe Diem

          Reageer

          • willie
            Sportvisser
            • 03-12-2005
            • 626
            • wijhe

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
            Hbtje, Willie gaat uit van een stroming in de tegenovergestelde richting

            Ik vang ook goed in B3 bij Zalk. Daar vis ik op 20-25 meter, iets over de stroomnaad. Gemiddeld gesproken is het B1 is me verteld.
            goed gezien kosmozz

            gr willie

            Reageer

            • Rinko
              *************
              • 14-08-2005
              • 1117
              • ********

              #7
              Oke, ik begrijp hem bijna.
              Wat is nu de beste plek om te gaan zitten i.v.m.stroming en het haken van de vis.

              B-1 is het meest succes volle als de stroming van rechts komt, wat is dan het beste om vanaf het strand S-1 te gaan vissen of op pier 2 bij bijvoorbeeld F?

              Reageer

              • janb
                jan b
                • 21-11-2005
                • 1982
                • 't Nieuweland

                #8
                Zoeken ,zoeken en heel veel vissen Riviervissen leer je zeker niet uit een boekje praktijk is de allerbeste leermeester Iedere dag is het weer anders
                Je leert het snelts door de dingen zelf te ondervinden ,en niet van de verhalen van andere vissers
                Groeten van Jan de visser

                Reageer

                • Kosmozz
                  Match en Feeder
                  • 25-07-2005
                  • 1959
                  • Hannut

                  #9
                  Als je tussen de kribben vist heb je geen last van de stroming, 50 gram is zat. In prinicipe kun je dan overal gaan zitten. Op de krib vind ik niet fijn met al die keien. Liever ergens tussen in en recht achter de stek, zodat ik zoveel mogelijk snelheid kan maken.

                  Ik geloof verder ook niet in een "wet van meden en perzen". Vissen is geen wetenschap! Gewoon veel proberen en niet bang zijn om niets te vangen.
                  Carpe Diem

                  Reageer

                  • hbtje
                    Sportvisser
                    • 02-02-2005
                    • 773
                    • heerde

                    #10
                    De nering is ook niet elke dag het zelfde,als er een boot langs komt.
                    Kan de nering ook zo veranderen,maar de rand is wel altyd zelfde en die moet je vaak ff opzoeken
                    groet hbtje
                    wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie

                    Reageer

                    • Rinko
                      *************
                      • 14-08-2005
                      • 1117
                      • ********

                      #11
                      Mannen bedankt!

                      Dat vissen in theorie anders is dan in de praktijk wist ik en door veel te vissen je meer leert en zo ervaring op doet, maar ik kwam op de vragen naar aanleiding van een aantal topics waar er toch verschillende antwoorden gegeven werden (Daar is een forum voor), maar het werd er voor mij niet bepaald duidelijker op.
                      De een zei bij de inlaat van een krib kun je de meeste vis verwachten en de ander zei weer juist bij de uitlaat ect.

                      Maar ik heb mijn antwoord, gewoon Vissen!

                      Reageer

                      • SvVoorden
                        Sportvisser
                        • 26-07-2002
                        • 747
                        • Woerden

                        #12
                        Het scheelt inderdaad per dag. Ik zat laatst netjes bij de inlaat op de krib en ving vrijwel geen vis. Ik loop over de krib naar de andere kant en de korf lag nog niet op de grond en de top stond al te schudden.
                        Ze hebben mij altijd verteld dat je voor witvis bij de inlaat moet vissen en vooor roofvis bij de uitlaat maar die gaat lang niet altijd op.
                        Sjaak van Voorden

                        Reageer

                        • hbtje
                          Sportvisser
                          • 02-02-2005
                          • 773
                          • heerde

                          #13
                          Toch word er over het algemeen het meeste gevangen in die vakken van de instroom met wedstrijden.
                          groet hbtje
                          wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie

                          Reageer

                          • Kosmozz
                            Match en Feeder
                            • 25-07-2005
                            • 1959
                            • Hannut

                            #14
                            Hoeveel scheelt het gemiddeld genomen meestal dan?
                            Carpe Diem

                            Reageer

                            • hbtje
                              Sportvisser
                              • 02-02-2005
                              • 773
                              • heerde

                              #15
                              Tja dat is moeilijk te zeggen,ene keer van je een 1 kg en ander keer 30 kg.
                              En de vis moet dan ook kort zitten,want als je beiden in de stroming zit dan heefd en volgens mij ook niet zoveel verschil.
                              Ja dat de vis eerst langs de linker vissers moet gaan en dan bij de rechte komt.
                              Op de yssel winnen toch wel vaak de kopplekken als er een beetje vissers zitten,en dan praat ik niet over een stuk waar bochten inzitten want dan kan het ook goed wezen in die bocht.
                              Maar wou eigelijk zeggen dat ik tussen S1 en S2 ga zitten maar je kunt natuurlijk ook op s3 zitten er er naar toe gooien
                              groet hbtje
                              wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎