wat is wijsheid

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • janb
    jan b
    • 21-11-2005
    • 1982
    • 't Nieuweland

    wat is wijsheid

    Ik wil een nieuwe hengel kopen voor de winter visserij in de havens Ik heb het advies gekregen de titanuswhip 7mtr of de gladiator7.20 van Arca aan te schaffen Heeft het forum een mening over deze stokken ?
    Groeten van Jan de visser
  • brielsemaasliefhebber
    vis gek
    • 06-06-2006
    • 1231
    • Brielle

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door janb
    Ik wil een nieuwe hengel kopen voor de winter visserij in de havens Ik heb het advies gekregen de titanuswhip 7mtr of de gladiator7.20 van Arca aan te schaffen Heeft het forum een mening over deze stokken ?
    Nou janb sensas heeft ook mooie hengels voor in de haven.Dat is de valencia.Is wel een telescoop hengel maar dat geeft niets.De hengel is licht en kei hard dus die knijp je niet fijn met die koude haden van je.Hopelijk heb wat aan deze info.
    GROETEN VAN EEN VIS GEK

    Reageer

    • spuiliefhebber
      Verificatie gaande...
      • 22-04-2006
      • 4156
      • onbekend

      #3
      waar kun je die sensas hengels vind ,ik bedoel een link ofzo.

      Reageer

      • brielsemaasliefhebber
        vis gek
        • 06-06-2006
        • 1231
        • Brielle

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
        waar kun je die sensas hengels vind ,ik bedoel een link ofzo.
        Gewoon in het sensas boek
        GROETEN VAN EEN VIS GEK

        Reageer

        • spuiliefhebber
          Verificatie gaande...
          • 22-04-2006
          • 4156
          • onbekend

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door brielsemaasliefhebber
          Gewoon in het sensas boek
          ja oke bedankt

          Reageer

          • antoinette
            Specimen Hunter
            • 13-11-2005
            • 1926
            • oudenhoorn

            #6
            ikzelf ben geen fan van telescoophengels voor het havenvissen, ligt wel aan welke haven je gaat, maar je zit dan toch gebonden aan, of een lange slag, of het ineen schuiven van de hengel, waardoor de actie anders wordt.

            Reageer

            • spuiliefhebber
              Verificatie gaande...
              • 22-04-2006
              • 4156
              • onbekend

              #7
              die haven visserij is het in de hand vissen ,afsteken is verliezen dus kies je gewoon je lengtes om te vissen b.v 6mtr of 4mtr.
              telescoop is dus geen probleem .

              Reageer

              • antoinette
                Specimen Hunter
                • 13-11-2005
                • 1926
                • oudenhoorn

                #8
                klopt, alleen hij wou een 7-meter hengel, dus dan wordt het lange slag (wat ikzelf knap waardeloos vindt vissen zo'n lange slag)

                Reageer

                • spuiliefhebber
                  Verificatie gaande...
                  • 22-04-2006
                  • 4156
                  • onbekend

                  #9
                  ja 7 meter ikzie het ,ja die zou ik ook niet hoeven maarrrrrr je kan er ook een deel afgooien .
                  het voordeel is dat deze stokkies vaak erg voordelig zijn ,dan kun je er een stuk of 2,3,4 neerlegen voor je wedstrijdjes.

                  ik wil zelf die sensas er wel bij ,lekker hard je moet wel doorkallen in die wedstrijden anders red je het niet.

                  Reageer

                  • brielsemaasliefhebber
                    vis gek
                    • 06-06-2006
                    • 1231
                    • Brielle

                    #10
                    Die sensas is echt een goede stok,dus echt de moeite waard.En inderdaad in de haven moet je in de hand vissen en niet afsteken.
                    GROETEN VAN EEN VIS GEK

                    Reageer

                    • antoinette
                      Specimen Hunter
                      • 13-11-2005
                      • 1926
                      • oudenhoorn

                      #11
                      mijn ervaring met vissen met een lange slag op voorn is dat je vaak veelste laat ben met het aanslaan, en dus of de vis de haak te diep heeft, of weer losgeschoten is.

                      Reageer

                      • Eduard
                        Moderator
                        • 11-08-2004
                        • 3278
                        • Sappemeer

                        #12
                        Waarom moet je in de haven meer hebben als 4 hooguit 5 meter? De vis schoolt dan toch dicht bij elkaar, liefst onder de stijger. Ikzelf heb twee stokjes van Spro (Telefish) van 3m die ik op het ogenblik gebruik als kantstokjes. De ene top heb ik vervangen voor een carbonspriet, de andere met elastiek. Die hengeltjes koop je zo ongeveer voor één euro de meter, dus waarschijnlijk koop ik er voor van de winter gewoon een paar bij. Als ie kapot gaat is er nog geen man overboord. Dat ze wat zwaarder/lomper zijn vind ik in de winter niet zo'n ramp: Blijf je lekker warm door.
                        groet,
                        Eduard

                        Reageer

                        • janb
                          jan b
                          • 21-11-2005
                          • 1982
                          • 't Nieuweland

                          #13
                          Even een reaktie op het vissen in onze brielse havens Wij worde soms op kade muren gezet die tot 4mtr boven de water spiegel staan met een schep net steel van 4.20 moet je als je wilt scheppen op je knien gaan liggen En daar lijkt mij een stokkie van 3mtr niet van toepassing Jee vist daar met 6 of 7 delen een deeltje afsteken met het binnen halen van de vis simpel Dan hebben we nog kade muren van 3mtr hoog en we hebben boot stijgers die staan een mtr boven water De diepte en dat is ook een probleem voor een 3mtr stokje ,want dat zit zo op de drie en halve meter Op de stijgers vis je de meestal met 4 delen opslag van 5o cm Of als de vis buiten de boten aast 5 deeltjes Maar voor de hoge muren is 6mtr min Dus redeneer ik zo iedere hengel vist het prettigst als het laatste deel er af is Van daar dat ik een 7mtr wil En wat dat misslaan betreft ,dat gebeurd een keer of 5 op een sessie van 3uur Trouwens we zijn iedere woensdag v,a oktober te bezichtigen En de leden van hvk en onsgenoegen kunnen als ze daar zin in hebben mee vissen inleg 2,50 en de koffie 0,50 En een hengel van 6 of 7delen is hierbij erg handig
                          Groeten van Jan de visser

                          Reageer

                          • Eduard
                            Moderator
                            • 11-08-2004
                            • 3278
                            • Sappemeer

                            #14
                            Tsjees!!! Tot 4 meter boven de waterspiegel!...Den Briel...'k was 't even vergeten: In naam van Oranje... Ja! Da's inderdaad andere koek dan onze Groningse slootjes en haventjes...

                            Zo zie je maar weer: Wat is wijsheid...
                            groet,
                            Eduard

                            Reageer

                            • spuiliefhebber
                              Verificatie gaande...
                              • 22-04-2006
                              • 4156
                              • onbekend

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door janb
                              Even een reaktie op het vissen in onze brielse havens Wij worde soms op kade muren gezet die tot 4mtr boven de water spiegel staan met een schep net steel van 4.20 moet je als je wilt scheppen op je knien gaan liggen En daar lijkt mij een stokkie van 3mtr niet van toepassing Jee vist daar met 6 of 7 delen een deeltje afsteken met het binnen halen van de vis simpel Dan hebben we nog kade muren van 3mtr hoog en we hebben boot stijgers die staan een mtr boven water De diepte en dat is ook een probleem voor een 3mtr stokje ,want dat zit zo op de drie en halve meter Op de stijgers vis je de meestal met 4 delen opslag van 5o cm Of als de vis buiten de boten aast 5 deeltjes Maar voor de hoge muren is 6mtr min Dus redeneer ik zo iedere hengel vist het prettigst als het laatste deel er af is Van daar dat ik een 7mtr wil En wat dat misslaan betreft ,dat gebeurd een keer of 5 op een sessie van 3uur Trouwens we zijn iedere woensdag v,a oktober te bezichtigen En de leden van hvk en onsgenoegen kunnen als ze daar zin in hebben mee vissen inleg 2,50 en de koffie 0,50 En een hengel van 6 of 7delen is hierbij erg handig

                              welja joh ga ff reclame zitten maken is het er nog niet druk genoeg

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎