PDA

View Full Version : gevlochten lijn

John van der Zee
23-09-2006, 22:52
hoe lang gaat eengevlochten lijn mee

Fritsie
23-09-2006, 23:03
Zonder pruiken en knopen heel lang. Ik hbe op het moment steeds ruzie met gevlochten lijn. Maarja vis er ook alweer veel te lang mee en dan ga je niet opletten en dan krijg je dat soort dingen dus...

Ronald Nannings
23-09-2006, 23:21
Hoi John,

Ik vis geloof ik al 9 jaar met dezelfde gevlochten lijn, de toenmalige Peter Koopman feederlijn, thans Thompson. Uitstekende feederlijn, met bijna geen slijtage.

John van der Zee
23-09-2006, 23:22
ik heb er lijn op zitten van bijna 7 jaar oud
ik was eens bij hareco en die zegt als je een jaar haalt is het lang
dus hij keek een beetje rg raar toen ik zei dat ik er al 7 jaar mee vis

Gerrit Bakker
24-09-2006, 01:33
De te behalen leeftijd van je lijn is zeer sterk afhankelijk van het water waar in je vist.
Is dit gewoon water zonder rotzooi ed. in het water dan zal hij al veel langer mee gaan.
Vis je veel op stromend water met keien ed. dan kan dat een aanslag op je lijn zijn.
Verder is de kwaliteit van de ogen op je hengel van belang en de kwaliteit van de roller op je molen.
En de manier waarop je e.e.a opbergt.

Kort gezegd alles wat langs je lijn schuurt en de hoeveelheid blootgesteld UV licht zal de leeftijd van je lijn nadelig beinvloeden.

suc6

Gerrit Bakker

reijntjes
12-10-2006, 16:37
Is er iemand bekend met de Berkley Fireline Crystal ?
Ik heb net een spoeltje laten vullen met deze lijn met een dikte van 0,04mm.
Volgens de beschrijving zou dit een trekkracht hebben van 3,5kg ?!?!?
De lijn is zo dun dat ik wat moeite had om er een voorslag aan te knopen .
Ben benieuwd of dit een goede lijn is.

Serrano
12-10-2006, 17:15
Waar koop zoiets nou in jouw omgeving tegen een redelijke prijs?
Eerst kopen en dan vragen of ie goed is.........of andersom.
Wat was de reden dat je juist die lijn koos?

reijntjes
12-10-2006, 17:38