Krabben

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Arron
    Frequent aanwezig
    • 26-02-2004
    • 185
    • Brass

    Krabben

    Vanaf dit jaar zitten wij in Antwerpen met een plaag van krabben, onze haken worden afgeknipt maden eraf gehaald zonder beet te zien en als ze op je voeder komen is het gedaan met vis vangen.
    Wie heeft er tips om die beestjes van je voederplek weg te houden ???
    alle begin is moeilijk
  • 2000killer
    Newbie
    • 07-06-2006
    • 22

    #2
    Aan de waal begint het ook weer een probleem te worden. Het enigste wat ik op dit moment doe is een klein half uurtje geen pieren gebruiken. En dan maar bidden dat ze weg gaan.

    Reageer

    • SvVoorden
      Sportvisser
      • 26-07-2002
      • 747
      • Woerden

      #3
      Volgens mij is er maar 1 manier om er vanaf te komen en dat is verkassen.
      Als je met maden, wormen oid gevoerd hebt en er komen krabben dan kun je het schudden.
      In Nederland heb je iedere paar jaar zo'n plaag al is het de laatste jaren wel erger geworden. Op de Waal vang je ook wel krabben maar ik heb nooit gehad dat ik dan geen vis meer vang. Op stilstaand water heb ik weleens gehad dat je achter elkaar haken kwijtwas of een krabbenpoot ving. In de winter schijnen weel krabben toch weer dood te gaan.
      Ik heb in het water van onze vereniging in Waardenburg foto's van rattevallen gezien waarin wel 100 krabben zaten, echt ongelofelijk.
      Volgend jaar kunnen de krabben zomaar weer weg zijn want dit jaar is er vrijwel geen krab gevangen in dat water.
      Sjaak van Voorden

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎