PDA

View Full Version : vogelwacht

Sido
16-10-2006, 13:08
Deden er zaterdag ook mensen van het forum mee aan de viswedstrijd van de vogelwacht wommels en omstreken?

spuiliefhebber
17-10-2006, 11:49
ik in iedergeval niet ,jij wel ?
vertel er eens wat meer over dan:wavey:

Sido
17-10-2006, 19:55
Ikke wel :P

De vogelwacht vierde dat ze 60 jaar bestaan met, wat normaal gewoon een visdagje is, een viswedstrijdje. Je moest gewoon in je eigen bood met motor komen met eigen hengel en dan kon je van 1-4 's middags vissen.
De prijzen werden uitgereikt aan de mensen met de grootste snoek, een meisje wat nog nooit had gevist had de 1e prijs met een snoek van 102. Ik had een gedeelde 2e prijs met een snoek van 76cm.
De 1e prijs was een telescopisch werphengeltje met molen en een wisselbeker. De 2e prijs was ook zo'n hengel maar dan geen beker.

ironny
17-10-2006, 20:32
nou proficiat! mooi toch?

das ook wat, ik zit al zolang te wachten op die metersnoek:08: en ook wij namen vorig jaar een vriend mee die nog nooit eerder een snoek ving...
1 meter 3!! sta je dan met je ambities....:(

spuiliefhebber
18-10-2006, 09:57
nou gefeliciteerd dan maar en ja een hengel is nooit weg.

Sido
18-10-2006, 20:43
ik wil ook wel een metersnoek vangen, maar dan moet je dr maar net een tegenkomen die honger heeft :P

spuiliefhebber
18-10-2006, 22:54
groot dood aas sido een haring of een halve makreel in de takel en dan komen ze hoor,en geduld natuurlijk.

Sido
20-10-2006, 23:54
Ik houd het maar bij kunstaas, anders ben ik nog illigalerder bezig :P Ik heb in 2007 pas een vergunning ;)

antoinette
21-10-2006, 07:46
voor wat betrefd illigaliteit, een plug of dood aas is allebij even illegaal, en ook even strafbaar.

Sido
21-10-2006, 09:36
owh, dan is het zeker levend aas wat illegaler is... Maar maakt ook niet uit, ik vis toch niet met visjes...

Nu weer even ontopic, dr was dus niemand van het forum daar?

ironny
21-10-2006, 10:35
jawel jij was er toch?:)

Douwe
21-10-2006, 13:17
Vissen zonder vergunning en daar trots op zijn.
Ik zal ook eens vragen gaan stellen bij de federatie/politie want volgens de gegevens laat de vogelwacht de mensen zonder vergunning mee vissen.

ironny
21-10-2006, 14:35
euhh ja das inderdaad niet goed sido en niet handig om dat te verspreiden en zéker niet handig om dat te doen op een forum. Daarnaast meen ik me te herinneren dat een hele poos geleden die vergunning ook al eens ter sprake was gekomen. als dat zo is en je er sinds die tijd nog geen hebt aangeschaft....
Tja ze kosten een paar centen wat voor iemand van jouw leeftijd waarschijnlijk hard aankomt maar en paar krantjes gooien en je hebt m verdiend. Dan houd je je netjes aan de regels en het kost t je niet nog eens een veel duurdere boete bij een controle...

Douwe
21-10-2006, 17:44
Kosten voor hem rond de 14 euro, bekeuring 2 maal 50 euro.

Douwe
22-10-2006, 01:15
Deze mail ontving ik van heer KRAAK.

kraak (http://www.visserslatijn.nl/forum/member.php?u=1092) vbmenu_register("postmenu_", true);
mooi weer visser
http://www.visserslatijn.nl/forum/images/ranks/2.gif

http://www.visserslatijn.nl/forum/image.php?u=1092&dateline=1153998792 (http://www.visserslatijn.nl/forum/member.php?u=1092)

Geregistreerd in: 08-2005
http://www.visserslatijn.nl/forum/images/misc/im_msn.gif (http://www.visserslatijn.nl/forum/private.php?do=showpm&pmid=3087#)

http://www.visserslatijn.nl/forum/images/icons/icon1.gif zielig
een kind als sid terechtwijzen.. ipv opbouwende kritiek bramdt jij alleen mensen af.. NSB-er..!!

Ik eis dat meneer Kraak zijn bewoording NSB er terug neemt.
Dit is een grove belediging die ik absoluut niet pik.

2000killer
22-10-2006, 03:43
Als ik dergelijke mail zou ontvangen ging ik ook op mijn achterste benen staan. Toch zou ik even nadenken voor dat ik hier over iets openbaar op het forum zou plaatsten. In overleg met Bas lijkt me een ban b.v. helemaal op zijn plaats.

Ik vind het wel ongepast een ontvangen mail op het forum te plaatsen. Anders zijn mail en prive berichten overbodig.

Sido
22-10-2006, 09:52
euhh ja das inderdaad niet goed sido en niet handig om dat te verspreiden en zéker niet handig om dat te doen op een forum. Daarnaast meen ik me te herinneren dat een hele poos geleden die vergunning ook al eens ter sprake was gekomen. als dat zo is en je er sinds die tijd nog geen hebt aangeschaft....
Tja ze kosten een paar centen wat voor iemand van jouw leeftijd waarschijnlijk hard aankomt maar en paar krantjes gooien en je hebt m verdiend. Dan houd je je netjes aan de regels en het kost t je niet nog eens een veel duurdere boete bij een controle...tsja... dat klopt helemaal wat je zegt en ik heb toen belooft dat ik er in 2007 een aan ga schaffen. Want anders heb ik hem geneens een half jaar.
En inderdaad was niet echt een slimme zet van me om dat er bij te zetten :08::puppy_dog_eyes::(:oops:

Douwe
22-10-2006, 10:48
De vogelwacht belt ook wanneer er vissers in de weilanden lopen als hun dierbare vogeltjes niet gestoord mogen worden.

Iedere visser zou het zwartvissen moeten veroordelen en een vereniging of organisatie die zelf ook de weg naar de politie weet te vinden als het hun uitkomt zou het zwartvissen helemaal niet mogen toestaan.

Douwe
22-10-2006, 10:56
Kleine toevoeging, dit is mijn laatste bericht op dit forum, ik kan niet meer serieus antwoorden geven of discuseren op een forum waar men op een dergelijke manier met gevoelens van mensen om denkt te kunnen gaan.

ironny
22-10-2006, 11:30
Als ik dergelijke mail zou ontvangen ging ik ook op mijn achterste benen staan. Toch zou ik even nadenken voor dat ik hier over iets openbaar op het forum zou plaatsten. In overleg met Bas lijkt me een ban b.v. helemaal op zijn plaats.

Ik vind het wel ongepast een ontvangen mail op het forum te plaatsen. Anders zijn mail en prive berichten overbodig.

Ik snap niet dat jij nog een mening kunt geven? mensen die weddenschappen afsluiten over wie reageert op een voor escalatie bedoelde topic, dienen wat mij betreft zelf te worden geweigerd in de topic.

Douwe, helemaal terecht om deze mail te kopieren naar de topic, weten we gelijk hoe sommige mensen denken. Kind of geen kind, je bent op en forum en daar worden meningen en adviezen gegeven.
(zie ook mijn reactie bij slot op topic hierop)

Kraak, echt onvoorstelbaar om nog met dergelijke uitpraken te gooien. Zegt in dit gval veel en veel meer over jou dan over douwe

wat een gedoe allemaal zeg

kraak
22-10-2006, 12:26
je eist maar raak.. dan maar een ban.. ik blijf er bij..

Forummanager
22-10-2006, 13:50
Ik doe aan hoor en wederhoor. Maar dit lijkt me een duidelijke.

Soms ga je te ver.
Kraak, vanaf heden een tijdelijke ban voor 14 dagen.

spuiliefhebber
22-10-2006, 14:31
als dan niemand dat rectificeerd zou ik graag willen zeggen dat Douwe geen nsber is .
Het is toch godgeklaagd dat dat gezegd mag worden.

Je mag vinden van Douwe wat je wilt maar hij weet een hoop is eerlijk en geeft een eerlijke mening en helpt waar nodig.

Als je niet het antwoord krijgt wat je wilt horen dan moet je het niet vragen.

Dus rest mij te zeggen dat ik Douwe wel kan waarderen(ik ken hem niet persoonlijk maar wil best eens gaan vissen met die ouwe rkkr)

Douwe hé kommaan he denk maar aan het gezegde ZALIG ZIJN DE SIMPELEN VAN GEEST:wavey:

spuiliefhebber
22-10-2006, 16:09
voor wat betrefd illigaliteit, een plug of dood aas is allebij even illegaal, en ook even strafbaar.
sinds wanneer mag je niet met kunstaas en /of dood aas vissen:33:

ik mag er toch wel vanuit gaan dat de moderator van een hengelsport forum weet hoe de regels in je vergunning vermeld staan.

voor wie het echt wil weten:http://www.sportvisserijnederland.nl/new/regels%5Fen%5Fdocumenten/1010.asp

brielsemaasliefhebber
22-10-2006, 16:24
Ik doe aan hoor en wederhoor. Maar dit lijkt me een duidelijke.

Soms ga je te ver.
Kraak, vanaf heden een tijdelijke ban voor 14 dagen.

een tijdelijke ban er gelijk af*********** die rare snuiter wat denkt hij wel niet om douwe zo te noemen de rukker:chairshot: :chairshot: :chairshot:

antoinette
22-10-2006, 16:38
sinds wanneer mag je niet met kunstaas en /of dood aas vissen:33:

ik mag er toch wel vanuit gaan dat de moderator van een hengelsport forum weet hoe de regels in je vergunning vermeld staan.

voor wie het echt wil weten:http://www.sportvisserijnederland.nl/new/regels%5Fen%5Fdocumenten/1010.asp

het ging erom dat hij illegaal viste (geen vergunning etc) en dan is alles strafbaar

spuiliefhebber
22-10-2006, 16:42
ja dat is natuurlijk wel zo,maar zo stond het er niet voor de gemiddelde lezer staat er dat je er niet mee mag vissen en dat is dus niet zo.

je kan op dit forum er niet op vertrouwen dat het vorige bericht er nog staat ,het schijnt niet te mogen maar ik zou dan quoten

brielsemaasliefhebber
22-10-2006, 20:24
het ging erom dat hij illegaal viste (geen vergunning etc) en dan is alles strafbaar

Ach haal dat nou niet weer aan dat vind ik ***lig,al een hele tijd geleden een discussie over geweest en toen moesten we er ook over op houden.:nana:

antoinette
22-10-2006, 21:33
Ach haal dat nou niet weer aan dat vind ik ***lig,al een hele tijd geleden een discussie over geweest en toen moesten we er ook over op houden.:nana:

ik haalde dat niet daar om aan, jee zeg wat is er met jullie? jullie rukken alles uit zijn verband, vermoeiend......................

spuiliefhebber
23-10-2006, 10:18
hahaha ja die brielsemaasliefhebber is vermoeiend:blackeye:

Pieter Stam
23-10-2006, 11:15
U allen vervalt in herhaling. Over uitgekouwde topics gesproken.....

http://www.visserslatijn.nl/forum/showthread.php?t=1344&highlight=aalsgolvers

Zonder vergunning vissen is nooit oke. Maar denk a.u.b. ook even terug aan uw eigen jeugd. Of aan uw tweede jeugd.... Moet eerlijk zeggen dat ik vroeger ook regelmatig al dan niet bewust langs over over de randjes van de hengelsportwetten liep. Owja en heel soms gebeurd zoiets nog wel eens.....

In aanvulling op spuiliefhebber met zijn spreuk zal ik maar zeggen.
"Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen!"

"Die de overtreding toedekt, zoekt liefde; maar die de zaak weder ophaalt, scheidt den voornaamsten vriend."

MVG,
Pieter

spuiliefhebber
23-10-2006, 11:56
ja ik vind het allemaal prachtig hoor ,maar waar het om ging is dat IK niemand zit te veroordelen dat hij zonder vergunning zit te vissen,ik vind het nog niet eens zo raar je moet toch ook een soort van proefles kunnen krijgen voordat je weet als junior dat vissen wat voor je is.

ik ben gewoon ineens als 6 jarige met wedstrijdvissen begonnen en doe dit nu al 30 jaar met veel plezier.

en de spreuk was gericht als hart onder de riem aan het adres van Douwe en gericht op die personen die een ander nsber noemen dit gaat net wat verder dan de normale scheldwoorden net als het toewensen van ziektes .

het ging dus niet over het vissen zonder vergunning.

ik heb liever een sido zonder vergunning naast me aan het water dan al dat geteisem wat ze "de jeugd"noemen die de maatschappij lopen te verkl ootzakken.

en sido die koopt heus wel een vergunning hij is enthousiast genoeg als ik hem zo volg die gaat heus wel met vissen verder.

en voor pieter nog een mooie voor aan de muur NIETS ZO CARMANT ALS EEN SPREUK AAN DE WAND

Pieter Stam
23-10-2006, 12:03
Haha, zullen we tegeltjes met NHSF-onliners gaan laten drukken Martijn? ;)

Sido
23-10-2006, 20:53
en sido die koopt heus wel een vergunning hij is enthousiast genoeg als ik hem zo volg die gaat heus wel met vissen verder.

jep, ik vis op alles wat los en vast zit :D Maaruh... eigenlijk zou het miss wel leuk zien als we weer ontopic verdergaan of niet verdergaan ;)

edit: Ik heb de hengel die ik gewonnen had nu ook binnen. Een telescopische werphengel van 2.40m van Cormoran, inclusief molen.
Ik heb alleen nog even een vraagje over wat er op de lijn zit; (ik begin onderaan) haak, 2 loodjes, dobber die vrij over de lijn kan schuiven en daarboven een klein stukje lood oid wat je kan verschuiven en daar blijft de dobber achter hangen.
Is dit een match... uhm... setup (weet niet echt hoe het heet:P)? Het werpt namelijk wel makkelijk.

jeroenk
23-10-2006, 21:07
ik denk dat het een gewone schuivende montage is, zoals hij die ook welleens voor snoekbaars word gebruikt. is het loodje geen stuitje? een stukje langwerpig rubber?
owja en hoe ziet die dobber er ongeveer uit?

Sido
23-10-2006, 23:04
ik weet niet hoe de digitale camera werkt, maar ik plaats morgen wel een paar foto's. het is nl nogal moeilijk uit te leggen.

spuiliefhebber
23-10-2006, 23:35
met 2,40 lijkt het mij geen match die beginnen toch wel bij de 3,90 zo'n beetje.
dus zou het een snoekbaars opstelling kunnen wezen.
staat er niks op de hengel zelf?

Sido
25-10-2006, 11:16
Er staat niets op de hengel zelf.
En het loodje is idd een stuitje, ik heb het maar even getekent:
http://img136.imageshack.us/img136/491/matchmontagesa1.jpg

vreemd, ik had in paint het onderste oogje wel getekend maar hij staat er niet op... :S nouja, hij is er iig wel hoor ;)

spuiliefhebber
25-10-2006, 13:57
een gewone schuivende montage dus aan te passen naar diepte en ja een stuitje gooit altijd beter dan een dobber in vaste montage op zeg b.v 3 mtr diep water.
daarom zijn de matchengels dus lang en erop gebouwd (sommige soorten dan)
om superlichte dobbertje nog weg te kunnen gooien.

dit tuig kan overal voor dienen brasem karper paling noem maar op dan hangt het alleen nog maar af van de dikte van je draad en de body van je hengel.

Sido
25-10-2006, 19:50
Oke, maar hoe ziet een match-montage er dan uit?

jeroenk
25-10-2006, 20:00
daar zit de dobber (wagler) alleen onderaan vast, voor de rest is het systeem een beetje vergelijkbaar.

Sido
25-10-2006, 20:35
oke bedankt....

Douwe
26-10-2006, 09:55
Sido je geeft regelmatig het advies om Google te gebruiken, op zich niets mis mee toch zou ik willen adviseren om je eigen advies op te volgen er staat een wereld aan informatie op het World Wide Web.
Zoekterm matchvissen.

Sido
29-10-2006, 22:01
Goed id om eens naar mezelf te luisteren ;)