slot op topic

Collapse
Deze discussie is gesloten
X
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • spuiliefhebber
    Verificatie gaande...
    • 22-04-2006
    • 4156
    • onbekend

    slot op topic

    wat heeft dit nu eigenlijk voor nut ,een topic te sluiten.
    zo komt er nooit een discussie tot stand als je een kritische noot plaats of niet voldoet aan de mij niet bekende normen gooit men een topic dicht of verwijderd je bericht.
    vreemde vormen van macht.
    maar als iemand van de modderatoren dat even uitlegt dan weet ik het ook
  • Pieter Stam
    Tinca Tinca
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

    #2
    Slotjes komen (evt.) bij:

    - Eindeloos off-topic zonder dat het met vissen of aanverwante zaken te maken heeft.
    - Belediging, hatelijkheden.
    - Totaal uitgekouwde discussies.

    Het zijn geen vreemde vormen van macht, maar pogingen sfeer niet te laten verzieken door ontaarde discussies.

    MVG,
    Pieter

    Reageer

    • spuiliefhebber
      Verificatie gaande...
      • 22-04-2006
      • 4156
      • onbekend

      #3
      heel fijn dan weet ik het ook!!!!!!!!!
      als je berichten worden verwijderd kan ik het net zo goed niet neerzetten dus.
      en ach kijk maar ook ik heb het wel gezien

      Reageer

      • ironny
        Moderator
        • 04-04-2006
        • 1377
        • Hamont

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Stam
        Slotjes komen (evt.) bij:

        - Eindeloos off-topic zonder dat het met vissen of aanverwante zaken te maken heeft.
        - Belediging, hatelijkheden.
        - Totaal uitgekouwde discussies.

        Het zijn geen vreemde vormen van macht, maar pogingen sfeer niet te laten verzieken door ontaarde discussies.

        MVG,
        Pieter

        Beste,

        Fijn dat deze topic wordt geopend en ik hoop dan ook op veel discussie.
        Ik heb een van de mods gister een pbtje gedaan met dezelfde vraag. Ik kreeg hier een helder antwoord op terug maar ben het nu toch niet eens met je motivatie om een topic te sluiten.

        Namelijk een motivatie om een topic te sluiten om sfeerverzieken te voorkomen is mi anderen de mond snoeren, eind goed al goed verhaal daar waar het bij een aantal van binnen toch nog knaagt.
        Het is heel belangrijk dat moderators de topics bewaken maar mi ben je beter af met een pbtje naar mensen die te ver gaan in een topic dan deze dicht te gooien.

        Beledigende en hatelijke teksten druk je de kop in door iemand ( desnoods en public) aan te spreken. Bij vele herhaling, van de topic verwijderen. Wèl de reacties laten staan, zodat anderen ook kunnen zien wat de druppel is.

        Eindeloos off topics gewoon weer terug on topic brengen.
        Totaal uitgekouwde discussies... wanneer is een discussie uitgekouwd? dan wordt er toch niet meer gereageerd als dat zo is.

        Er zijn uitzonderingen,
        Kijk de topic "registratie" is in mijn ogen terecht dichtgegooid! Daar werd al tijden niet meer op gereageerd tot er toch nog iemand iets op wilde zeggen wat er niet meer toe deed. In die topic ging het er best heftig aan toe maar heeft zichzelf wel opgelost.

        Mensen moeten elkaar in zijn waarde laten en met respect behandelen. Dat wil niet zeggen dat er niet eens stevig gediscussieerd kan worden.
        Ben het dus volledig met spuiliefhebber eens, op dergelijke manier is er geen kans je gelijk te halen of je ongelijk toe te geven.


        Moderators zijn geen schoolmeesters, moeten zich ook zo niet voelen en zeker niet zo acteren.
        Voor de forumgebruikers geldt dat ze het niet te ver moeten laten komen maar ja we blijven mensen he....

        groet,

        ronny
        Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

        Reageer

        • spuiliefhebber
          Verificatie gaande...
          • 22-04-2006
          • 4156
          • onbekend

          #5
          ja voor mij mij heb je gelijk ronny.

          maar ja daar schiet je niks mee op

          je staat hier met iemand te praten en een ander pleurd de deur dicht

          inderdaad kun je mailen of een pb sturen ik heb nog niks ontvangen dus ????

          het is kennelijk makkelijker om die hele stukken text weg te vagen zo van klaar dit heeft niet plaatsgevonden.

          daarom had ik het over macht de modderator .

          Reageer

          • Pieter Stam
            Tinca Tinca
            • 11-10-2002
            • 2882
            • NL

            #6
            1. Een topic wordt niet zomaar gesloten. Een normale discussie bloedt normaalgesproken gewoon dood. Dat betekent dat er op een gegeven moment niet meer wordt gereageerd waarna deze discussie waarschijnlijk nooit meer zal worden bekeken. Een typisch voorbeeld van een uitgekouwde discussie is inderdaad "registratie".

            2. Bij hatelijkheden en belediging over en weer kan een topic ook gesloten worden. Als dit in één bericht gebeurd kan dit bericht verwijderd worden, bij twee ook nog, en misschien ook nog bij drie maar er zijn grenzen. Het is onmogelijk om een persoon te verwijderen uit een topic. Wel (tijdelijk) van het hele forum, maar dat is 'ultimum remedium'. Het laten staan van berichten met hatelijkheden roept reacties op van andere gebruikers, en die reacties zijn logisch maar helaas meestal van gelijke strekking als het bericht waarop gereageerd wordt. Soms is er dus maar één mogelijkheid om uit de negatieve spiraal te komen. Een slotje. (vb. "betaalwateren", "wormen").

            3. Een topic waarin eindeloos off-topic wordt gereageerd is meestal niet meer on-topic te krijgen. Ondanks dat dit vaak door meerdere personen wordt geprobeerd. Er worden bijna geen off-topic topics gesloten want het probleem lost zichzelf meestal wel op. (Misschien had ik dit argument niet bovenaan maar onderaan mijn lijstje moeten zetten).

            Oorspronkelijk geplaatst door ironny
            Namelijk een motivatie om een topic te sluiten om sfeerverzieken te voorkomen is mi anderen de mond snoeren, eind goed al goed verhaal daar waar het bij een aantal van binnen toch nog knaagt.
            Het is heel belangrijk dat moderators de topics bewaken maar mi ben je beter af met een pbtje naar mensen die te ver gaan in een topic dan deze dicht te gooien.
            Jij noemt het sluiten van een topic "de mond snoeren", ik noem het "voorkomen dat er nog meer beledigende, of sfeerverziekende berichten worden geplaatst". Daar is helemaal niemand bij gebaat, wat ook gebleken is de laatste maanden. Zelfs als personen elkaar niet liggen, moet het m.i. mogelijk zijn om hier een normale discussie over te voeren. Verder ben ik van mening dat niet de moderator de topics moeten bewaken dmv. pb'tjes maar dat gebruikers hun berichten die irritaties op (kunnen) wekken per pb doen. Via pb mag je elkaar de huid volschelden bijvoorbeeld. Ook als er nog wat knaagt nadat een topic is gesloten, kun je probleemloos verdergaan per pb. Dan heeft niemand daar last van, blijft de sfeer op het forum leuk, hoeven er geen gebruikers af te haken en zijn de mods werkloos.......En als mod ben ik graag werkloos en probeer ik dat ook zoveel mogelijk te zijn.

            MVG,
            Pieter

            Reageer

            • Douwe
              NHSF lid van verdienste
              • 01-07-2006
              • 3136
              • Leeuwarden

              #7
              Er lopen toch wel veel mensen rond met tere zieltjes, sluiten bij hatelijkheden heb ik al een paar voorbeelden gezien van een eigen interpretatie van een moddereter.
              Op een een jongetjesforum moet je het aan de jongetjes overlaten, aan een moeder overste heeft niemand iets.
              Het is hier geen: Lieve Mona, Margriet of Libelle.

              Wat mij betreft houd jij je gewoon je werk.

              Dit is typisch weer een topic die je niet op slot kunt zetten zonder van "de mond snoeren" beschuldigd te worden.

              Inhoudelijk ben ik het met Pieter eens, te ver is te ver alleen ligt bij de één de fatsoensgrens net eventjes iets verder dan bij de ander.

              Proost mijne heren;
              Vissen is een hobby geen religie!

              Reageer

              • Eduard
                Moderator
                • 11-08-2004
                • 3278
                • Sappemeer

                #8
                Pieter, ik kon het niet beter verwoorden. Ik heb zo langzamerhand wel door dat wij een ondankbare job hebben als moderator, je doet het nooit goed....So be it!

                Oorspronkelijk geplaatst door Ironny
                ...maar mi ben je beter af met een pbtje naar mensen die te ver gaan in een topic dan deze dicht te gooien.
                ...is in het verleden gebeurd, bij enkelen zie je verbe****** optreden, maar sommigen zijn een beetje hardleers....

                Oorspronkelijk geplaatst door Ironny
                Beledigende en hatelijke teksten druk je de kop in door iemand ( desnoods en public) aan te spreken.
                ... dat lokt volgens mij alleen maar meer negatieve reacties uit, plus dat dan het onderwerp nog verder off-topic gaat. Maar bij deze:
                @Spuiliefhebber, typisch, dat jij deze topic moest openen....

                @Douwe, één ding begrijp ik niet. Tere zieltjes, hatelijkheden op een forum...Jongetjesforum...? Is dit dan een forum om hatelijkheden neer te zetten? Moet er vanachter de computer altijd pinnig en met het mes op tafel gestreden worden? Dit is toch een hengelsportforum, waar iedereen van kan en mag leren? Waar ook de beginneling dingen mag vragen zonder gelijk door een 'Expert' in de zeik gezet te worden? In die zin is het dus voor sommigen misschien wel 'Lieve Mona, Margriet of Libelle'....
                groet,
                Eduard

                Reageer

                • Douwe
                  NHSF lid van verdienste
                  • 01-07-2006
                  • 3136
                  • Leeuwarden

                  #9
                  Eduard ik ben het al met jou eens, hatelijkheden heb ik in die topics niet echt kunnen vinden het was meer mis-interpretatie van de moddereter. zal komen omdat mijn zieltje niet zo teer is.

                  Ik ben het met jou eens dat het een forum is om van te leren, en dan in dit geval de hengelsport in het bijzonder.


                  Oja voor ik het vergeet, ik zeg dat ook vaak tegen aspirant vrijwilligers en bestuursleden: Zodra je dankbaarheid wilt ontvangen en gelukkige gezichten wilt zien voor je werk moet je Sinterklaas of Kerstman worden.

                  De goede dingen hoor je niet, kritiek klinkt des te harder.
                  Vissen is een hobby geen religie!

                  Reageer

                  • brielsemaasliefhebber
                    vis gek
                    • 06-06-2006
                    • 1231
                    • Brielle

                    #10
                    [quote=Eduard]
                    @Spuiliefhebber, typisch, dat jij deze topic moest openen....

                    He spuiliefhebber,volgens mij kijken ze jou er op aan.Teminste dat lijd ik hier op uit.

                    Weet je wat jullie eens moeten doen te beginnen met mensen die weddenschappen doen om een topic te verzieken er af p.l.e.u.r.e.n dat zou al een hoop iritatie schelen denk ik.En dat past niet op zo'n forum.

                    Een eindeloze discusie geeft niks,laat het lekker en ook niet gelijk een topic sluiten is een beetje kinderachtig is mijn mening.Ik had laatst ook een pittige discusie met douwe ff een pb naar elkaar en klaar is het.Geloof dat je toch als volwassen mensen met elkaar om moet gaan
                    GROETEN VAN EEN VIS GEK

                    Reageer

                    • lolo
                      Geniet maar niet met mate
                      • 01-05-2003
                      • 3873
                      • Weesp

                      #11
                      Beste mensen alles goed en wel ,maar vergeet 1 ding niet een moderator,doet dit ook allemaal om het voor ons leuk te maken , en het zou leuk zijn als je er een goed salaris mee verdient,.
                      Maar helaas dat zijn dromen ,er gaat een hoop tijd , en meestal nog eigen geld in zitten ook OM JULLIE GE*** EN GEZEUR AAN TE HOREN.
                      Daarom zijn er regels en als iedereen een beetje fatsoen hebt om zich daar aan te houden ,dan weet ik zeker dat dit forum lang zal bestaan.
                      En wil je een oude schoen uit de doos halen , zoek hem op of opent een nieuwe.
                      Klaar ...
                      Mvgr Johnny
                      Groetjes
                      Johnny

                      Match
                      Feeder
                      Stok

                      Reageer

                      • spuiliefhebber
                        Verificatie gaande...
                        • 22-04-2006
                        • 4156
                        • onbekend

                        #12
                        @Spuiliefhebber, typisch, dat jij deze topic moest openen....


                        wel?
                        leg het eens uit

                        Reageer

                        • polestare
                          Komt net kijken
                          • 14-01-2005
                          • 93
                          • NRW

                          #13
                          Kan me wel in de uitspraak van Douwe vinden,dat het Libele,Magriet en Mona GEHALTE aardig is toegenomen,zeker sinds de site vernieuwd is geworden.

                          Reageer

                          • spuiliefhebber
                            Verificatie gaande...
                            • 22-04-2006
                            • 4156
                            • onbekend

                            #14
                            nou maak van je hart geen moordkuil spuug je gal maar mijn pb box is nog lang niet vol hoor eduard.

                            en mijn rug is glad dus je hoef me niet te sparen ,er zit kennelijk iets zo verschrikkelijk dwars.

                            je moet het hier streng en 100% ontopic zien te houden ,ik heb me 1 x om laten l ullen ach fuck it
                            kijk maar ook

                            veel plezier met jouw forum

                            ik ga tuigen maken

                            Reageer

                            • ironny
                              Moderator
                              • 04-04-2006
                              • 1377
                              • Hamont

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door polestare
                              Kan me wel in de uitspraak van Douwe vinden,dat het Libele,Magriet en Mona GEHALTE aardig is toegenomen,zeker sinds de site vernieuwd is geworden.
                              ik vind dit een beetje met de wind meewaaien eerlijk gezegd. als je eens mee wil doen met dergelijke discussie, kom dan eerst eens met een eigen of onderbouwde stelling. en daarnaast betwijfel ik of douwe dat er mee bedoelde.
                              Zoals ik het interpreteer vind Douwe niet dat iedereen met fluwelen handschoentjes aangepakt moet worden. Gezien de manier van reageren van douwe op een aantal topics doet hij dat ook niet.
                              Om me maar even tot Douwe te wenden en ook tot het verhaal rond tere zieltjes wil ik daar ook nog wat over kwijt.
                              Allereerst vind ik vrijwel alles wat je schrijft leerzaam. Zoals je zelf ook weet spring je wat betreft kennis over de vissport maar vooral ook alles wat daarmee samenhangt en waar andere niet bij stil staan, ver boven heel wat forumgebruikers uit.
                              Je bent recht door zee en laat je zeker de mond niet snoeren, goede eigenschap wat mij betreft. Maar leren kan iedereen.
                              Zonder het een monaforum te maken (wat overigens ook interessant kan zijn ) en zonder iedereen met fluwelen handschoentjes aan te pakken moet het toch mogeljk zijn om kritisch en tactisch samen te laten gaan. Niet iedereen is het zelfde en niet iedereen zal directheid waarderen of zich zelfs aangevallen voelen. Is toch niet de bedoeling lijkt me.
                              Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, want sommige mensen vragen om en uitbrander of een wijzende vinger en soms komt toch zel eens iets anders uit de vingers dan we hadden willen schrijven. Dit vraagt ook wer het nodige acceptatievermogen van de lezer.

                              Spuiliefhebber stop met tuigjes maken en meng je weer in de discussies! Stoppen met het forum wanneer iemand een andere mening heeft is geen oplossing.
                              Ik zou het zonde vinden als je wegblijft.

                              Wederom een hele lap tekst, schiet maar raak!
                              Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎