styllood of loodhagel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jeroenk
    zolang er geen ijs ligt..
    • 27-12-2005
    • 1490
    • Oldebroek

    styllood of loodhagel

    hoi,

    ik vis eigenlijk alleen maar met loodhagels. dit bevalt me goed. maar nu zit ik eigenlijk te denken om eens styllood te proberen.
    wat zijn de voor- en nadelen van styllood?
  • janb
    jan b
    • 21-11-2005
    • 1982
    • 't Nieuweland

    #2
    Ik heb vandaag toevallig nog 20 tuigen zitten maken ,en met styllood 0.75 grammers Ik vind styllood makkelijker plaatsen als rond lood Cfm was het niet met mij eens en beet met zijn prachtige gebit het ene na het andere loodje er op Kijk dat kan ik niet met m,n kunstgebit Maar dit terzijde Styllood gaat met een speciale tang waar door je lijn als het ware in een kokertje zit ,en de lijn minimaal beschadigd word Rond lood heeft de v vorm waar door je volgens mij de lijn toch wat meer beschadigd Maar toch denk ik dat er meer rondlood liefhebbers zijn als aan hangers van het styllood Ik gebruik het denk ik al een jaar of 25 En ik zie nog steeds geen reden om er van af te stappen Maar ik denk wel dat er op het forum wel mensen zijn die er anders over denken Ik ben benieuwd
    Groeten van Jan de visser

    Reageer

    • antoinette
      Specimen Hunter
      • 13-11-2005
      • 1926
      • oudenhoorn

      #3
      Ik ben begin dit jaar overgestapt op styllood, en tot nu toe bevalt me dat het best, veel minder valse aanbeten.

      Reageer

      • Ronald Nannings
        Verificatie gaande...
        • 05-08-2006
        • 602
        • Enclave Friesland

        #4
        Ik heb jaren met styllood gevist en ben op aanraden van Del Wolters gaan vissen met loodhagels. Ik vind persoonlijk het vissen met loodhagels fijner vissen. Styllood kan nog wel eens in de war komen te zitten, bij loodhagels is dat bij mij minder.

        Reageer

        • tester
          Maas en Waal visser
          • 06-03-2004
          • 2596
          • Son

          #5
          Hallo
          het is maar waar je lekker mee vist en vertrouwen in hebt

          ik vis het liefst met bollood dat blijft niet zo vliug ergens achter hangen

          en zo,als mijn naam aangeefd met testen blijkt dat het bij een zijwaartse aanbeet of stroomdruk het minder water pakt

          een bolvorm heeft de grootste inhoud (gewicht ) bij de kleinste afmeting
          gr Gerard

          Reageer

          • spuiliefhebber
            Verificatie gaande...
            • 22-04-2006
            • 4156
            • onbekend

            #6
            ben een liefhebber van bijde ,maar ik heb wel het idee dat een kogel meer moeite heeft om de oppervlaktespanning te doorbreken bij het verlaten van het water.
            dan vliegt het loodje hoger op met aanslaan.

            maar ja er moet lood aanhangen anders is het geen doen en tungsten is te duur .

            Reageer

            • tester
              Maas en Waal visser
              • 06-03-2004
              • 2596
              • Son

              #7
              Hallo Spui

              dat ben ik met je eens voor stil water zou je tot en met het bulklood styllood of druppellood kunnen gebruiken en voor verklikkerloodjes bolloodjes

              maarja ik heb nu alleen maar bolloodjes

              wat ik me nog voor de geest kan halen er waren eerst van die stylloodjes met weerszijden een punt dat ging goed (bleven niet haken )

              toen heb ik zonder op te letten een paar doosjes styllood gekocht die waren weerszijden plat (van een staaf afgsneden ) die bleven overal aanhangen en je tuig in de war dus daar ben ik maar mee gestopt

              maar een vraagje zijn er nog stylloodjes met weerszijde een punt of wat er op lijkt
              gr Gerard

              Reageer

              • SvVoorden
                Sportvisser
                • 26-07-2002
                • 747
                • Woerden

                #8
                Met styllood kun je bewerkstelliggen dat je aas natuurlijker naar beneden zakt dan met bolletjes lood omdat het langwerpig van vorm is en daardoor meer als een lijn zinkt dan bolletjes lood.
                Ik heb jaren met styllood gevist en ben eigenlijk van plan om het weer te gaan doen. Ik denk dat het effect het grootst is bij lichte dobbers. Ik viste meestal niet zwaarder dan 0,5 gram.
                Ik zag laatst in een film over matchvissen dat ze dat uitlegde wanneer styllood het beste was om te gebruiken en het klonk eigenlijk heel logisch.
                Sjaak van Voorden

                Reageer

                • brielsemaasliefhebber
                  vis gek
                  • 06-06-2006
                  • 1231
                  • Brielle

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
                  Ik ben begin dit jaar overgestapt op styllood, en tot nu toe bevalt me dat het best, veel minder valse aanbeten.

                  zou dit door het lood komen dan,ik denk niet dat dat veel uit maakt.???????????????
                  GROETEN VAN EEN VIS GEK

                  Reageer

                  • antoinette
                    Specimen Hunter
                    • 13-11-2005
                    • 1926
                    • oudenhoorn

                    #10
                    weet wel 100% zeker dat dat door het lood kwam, 1ofandere zot gooide hennep bij (vorig jaar) om te helpen, nou ik kon gelijk inpakken, ze beten continu in mijn lood

                    Reageer

                    • brielsemaasliefhebber
                      vis gek
                      • 06-06-2006
                      • 1231
                      • Brielle

                      #11
                      nou ik vis altijd met kogel lood en ik vis ook met hennep.ik heb er nog nooit last van gehad.moet ik wel zeggen dat ik in 1 keer mijn hennep voer.en niet tegelijk met mijn casters.tijdens het vissen voer ik alleen met casters en geen mix van beide.dit doe ik omdat de hennep sneller zakt als casters en dan heb ik het iedee dat je de vis desorienteert.
                      GROETEN VAN EEN VIS GEK

                      Reageer

                      • Jans
                        Toekomstig expert
                        • 13-03-2004
                        • 272
                        • Drenthe

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door tester
                        een bolvorm heeft de grootste inhoud (gewicht ) bij de kleinste afmeting
                        Kan zijn dat ik je verkeerd begrijp Tester maar volgens mij ben je in de war met een kubus.
                        Er is altijd iemand die nog minder vangt.

                        Reageer

                        • janb
                          jan b
                          • 21-11-2005
                          • 1982
                          • 't Nieuweland

                          #13
                          Ik heb ze vroeger ook wel gebruikt het styllood met de puntjes Maar ik heb ze nu al in geen jaren meer terug gezien
                          Het verhaal met styllood is dat je er niet teveel op moet zetten ,Ik hou het meestal op een stuk of drie ,van het zelfde gewicht + 1 valloodje
                          Dat gebruik ik tot dobbers van 1 gr Daarna ga ik over op bulk lood
                          In de haven visserij als er heel veel vis staat ,kun je beter ,of je lood groeperen of bulk lood plaatsen Dat voorkomt heel veel ellende De aas aanbieding is dan toch minder belangrijk Dus zorg er dan voor dat je lood op een plaats staat Je wil niet weten wat een ellende dat het je kan bezorgen als je het met een uit gekiende lood setting gaat proberen Maar ja daar vertel ik onze zeer ervaren forum leden geen nieuwtje En ja die loodjes [zeer zacht]met de puntjes ,ik denk dat ze niet meer in de handel zijn

                          Groeten van Jan de visser

                          Reageer

                          • tester
                            Maas en Waal visser
                            • 06-03-2004
                            • 2596
                            • Son

                            #14
                            Hallo Jans

                            pin me niet vast maar ik meen dat een bolvorm met een doorsnede van 10 cm een inhoud heeft van +- 520 cc

                            een kubus van 8 cm heeft dat ook +- maar de grootste maat van die zelfde kubus is ook +- schuin overhoeks gemeten is 13,5 cm

                            als ik het mis heb graag de heren studenten aan het woord

                            Janb ik geloof wel dat zo,en stylloodje met weerszijden een punt er aan lekker doorzakt als het een maal in beweging is er zal niks anders opzitten
                            als zelf een puntje er aan draaien

                            en ik doe liever een bulkloodje als meerdere bij elkaar schuiven

                            ik wil toch eens uitzoeken wat er op de dag van vandaag te koop is aan loodjes
                            gr Gerard

                            Reageer

                            • janb
                              jan b
                              • 21-11-2005
                              • 1982
                              • 't Nieuweland

                              #15
                              Als je naar diverse soorten lood gaat zoeken kom je best nog wel heel wat tegen denk ik Maar ook nog al wat slecht lood ,wat of te hard is of weer niet goed dicht vouwd Maar mijn probleem is dat ik die kleine ronde kogeltjes er niet aan geprutst krijg En met een styllood tang kan je de kleinste loodjes moeiteloos plaatsen Dat vind ik het meest prettige Ik heb ook vele jaren met het drie loodjes systeem gevist Daar stond toendertijd een stukje in het vis blad voor en door de visser En zo als Oscar het allemaal uit legde klonk het allemaal zeer aan nemelijk Ik heb dat op gepikt en daar vele jaren prettig mee gevist Maar ja de vernieuwingen staan niet stil ,en dan wil je een beetje bij blijven Dan kom je weer wat tegen wat je ook echt weer moet gaan proberen En zo gaat het maar door Maar styllood stap ik niet van af Of er moet een instrument komen wat die kogeltjes er voor mij aan zet En dan nog weet ik niet of ik over stap En ook als de vis gevoelig benaderd moet worden werkt het drie [stylloood] systeem nog ontzettend goed

                              Groeten van Jan de visser

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎