wanneer verkassen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • hbtje
    Sportvisser
    • 02-02-2005
    • 773
    • heerde

    wanneer verkassen

    Geachte collega vissers,

    hierbij een vraag aan jullie
    Vis veel op stromend water,en laat hem ook nooit zo lang liggen,maar nu is de vraag hoe lang wachten jullie als je helemaal geen beet ziet
    met er paar meter erbij geven of juist korter,of blijven jullie volhouden dat de vis er toch optrek.
    bvd
    vriendelijke groet hbtje
    wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie
  • Eijkb
    Banned
    • 13-08-2003
    • 215

    #2
    Ik vis zelf met de lichte feeder. Als ik na ongeveer een uur nog geen beetje gehad heb op de voerstek ga ik experimenteren met de aasaanbieding (ander haak, veelal kleiner / langere of kortere onderlijn). Als ik dan na nog een uur geen beet heb ga ik de voerstek uitbreiden en evt. het voer aanpassen. Zo krijg ik uiteindelijk altijd wel een visje boven. Wat ik vaak bemerk op "moeilijkere wateren" is dat de vis even op zich kan laten wachten maar zodra deze je stek heeft gevonden er goed gevist kan worden onder moeilijke omstandigheden.

    Reageer

    • Eduard
      Moderator
      • 11-08-2004
      • 3278
      • Sappemeer

      #3
      Vissen in stromend water is naar mijn mening een vak apart. Je moet hier heel goed en voortdurend het water 'lezen'. Hoe loopt de stroom? Waar zitten de draaikolken c.q. waar de taluten, waar eindigt de krib? De vis zit vaak op de ken****** van de stroom, daar waar twee stromingen bij elkaar komen, of juist in de luwte van de krib, maar wel net op de grens met de stroming, want daar is het voer. Ook kan het zijn dat de vis in ene weg is... is er een kleine verandering in de stroming door wat voor reden dan ook. Heel goed kijken naar het water, dat is al een goed begin. Soms hoef je maar op 15 meter te zitten, soms op 40 of meer.

      Wat voeren betreft is het: gewoon door blijven gaan, om de paar minuten een korf. Dat beetje voer is in de stroming zo weg, dus je hoeft niet bang te zijn dat de vis zich echt vol vreet. Op stromend water zijn de aanbeten ook duidelijk anders dan op stilstaand water. Op stromend water is het negen van de tien keer gewoon: Beng! Hangen! niets geen zenuwachtig getril van je topje, maar gewoon met één klap. Gelijk reageren anders ben je te laat.
      groet,
      Eduard

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎