Bijvoeren

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ws
    Komt net kijken
    • 05-03-2006
    • 80
    • Oirschot

    Bijvoeren

    Is lokvoer alleen zonder bijvoeren van aas (maden, maïs, wormen etc.) voldoende om de vis op je stek te houden? En is het mogelijk om teveel aas bij te voeren, waardoor de vis overvoerd raakt en het aas aan je haak niet meer pakt?
  • Theo de Kreij
    VOERBOER
    • 03-06-2003
    • 2345
    • Zoetermeer

    #2
    Bijvoeren

    Daar hebben andere complete boeken over geschreven. Een kort antwoord, het ligt allemaal aan de situatie ter plekke. Te veel aas bijvoeren vang je op door enkel aas bij te voeren waneer je daadwerkelijk aanbeten hebt. Telkens een beetje na een aanbeet. Dan hou je ze aan de gang.
    Mvrgr,

    Theo de Kreij.

    ********************************
    Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland
    ********************************

    www.peche-tackle-europe.com

    Reageer

    • Eduard
      Moderator
      • 11-08-2004
      • 3278
      • Sappemeer

      #3
      Om op je eerste vraag te antwoorden: Nee, naar mijn mening is lokvoer er om de vis te lokken. Je kunt je voer zodanig maken dat het lang doorwerkt en/of van tijd tot tijd bijvoeren, maar beter is het om, als de vis er eenmaal is, minder te voeren met lokvoer, maar juist meer met aas te voeren. Het aas zit immers ook aan je haak. Waarom zou een vis, als hij alleen maar paneermeel opslobbert op de voerplek, ineens interesse tonen in een made of worm? Volgens mij zou dat alleen maar afschrikken.

      Je tweede vraag zou ik met 'ja' willen beantwoorden.... De kunst is om net zoveel te voeren zodat de vis blijft eten, dus eigenlijk: Te veel voer geven om dood te gaan maar te weinig om te blijven leven. Het probleem is alleen dat het in theorie allemaal heel makkelijk is, maar dat de practijk heel veel ervaring vraagt omdat dat punt van overvoeren iedere keer weer ergens anders ligt, afhankelijk van de hoeveelheid vis, het water, de temperatuur,.....(en noem er zo nog maar een paar)...
      groet,
      Eduard

      Reageer

      • visseninpolen
        Met enige kennis...
        • 01-01-2005
        • 301
        • wichmond

        #4
        eduard, je vraagt je af of vis die alleen maar voer krijgt ook geinteresserd is in een made. Nou, ja dus. Als ik op een zomeravond even met de kont op de grond ga vissen, voer ik gewoon een simpel voertje zonder haakaas en ik ving ze echt goed hoor, dus in princiepe kan het best, hoewel voor een wedstrijd ik wel instem met jouw strategie...
        ryby ryby ryby i duzo ryb

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎