Vaste stok Feeder ??

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • tester
    Maas en Waal visser
    • 06-03-2004
    • 2596
    • Son

    Vaste stok Feeder ??

    Hallo vaste stok vissers

    een vraagje stel ik moet zelfdragend vissen (de dobber moet het lood kunnen dragen )

    maar nu hang ik onder een drie grams dobber een mini korfje van 1 gr met 1,5 gr voer/ aas mag dat volgens de regelementen
    gr Gerard
  • Eduard
    Moderator
    • 11-08-2004
    • 3278
    • Sappemeer

    #2
    In theorie mag dat, volgens mij, maar ik vraag me af of het pactisch haalbaar is.... een korfje van 1 gram? Hoeveel voer gaat daar in? En kun je dan nog secuur vissen?
    Overigens heb ik wel bij sommige wedstrijden (zelfs open wedstrijden) expliciet in de wedstrijdregelementen zien staan dat het vissen met de vaste stok in combinatie met de korf niet was toegestaan....
    groet,
    Eduard

    Reageer

    • Ronald Nannings
      Verificatie gaande...
      • 05-08-2006
      • 602
      • Enclave Friesland

      #3
      Vroeguuuh, hing ik er wel eens een bonk deeg aan de haak. Dan zinkte de dobber en stelde je hem zo af dat deze met het uiterste puntje boven kwam... Maar dat is zinkvissen. Een voerkorf van 1 gram heb ik nog niet eerder gezien, wel een haak met een spieraaltje. Formeel valt dat in het "grijze gebied" onder het zinkvissen (dobber moet het lood kunnen dragen). Maar ik neem liever geen risico, dus ik vis nooit zinkend.

      Reageer

      • Harpie
        Specimen Hunter
        • 13-02-2003
        • 1009
        • Emmen

        #4
        En wat gebeurd er als het voer uit de korf is.

        Gr,
        Harpie
        https://www.prestonfishing.nl/

        Reageer

        • tester
          Maas en Waal visser
          • 06-03-2004
          • 2596
          • Son

          #5
          Hallo

          het gaat meer of het mag

          een mini korfje van 2 cc vol met casters weegt niks zinkende casters wegen 0,oo1 gram en grote maden ook /onder water dan

          een haak met veer is ook een voederveer /tje

          dus mijn vraag wat zegt de wedstrijdleiding
          gr Gerard

          Reageer

          • Ronald Nannings
            Verificatie gaande...
            • 05-08-2006
            • 602
            • Enclave Friesland

            #6
            dus mijn vraag wat zegt de wedstrijdleiding

            Zolang je dobber normaal drijft is er niets aan de hand. Maar een goede wedstrijdleider ziet wel het verschil tussen zinkvissen en drijvend vissen.
            Het is een moeilijke discussie in dit geval. Omdat de dobber na het afsmelten van het deegje gewoon drijft (dobber draagt het lood).

            Reageer

            • pastoor
              ...
              • 02-02-2003
              • 1112
              • Drongelen

              #7
              Wat Tester bedoelt is naar mijn mening absoluut geen zinkvissen. Zelf heb ik zo meerdere malen gevist met de vaste stok en met de match. Als je b.v. een klein plastic hulsje als korfje neemt heeft het nauwelijks gewicht. Ook het voer lijkt zwaar te zijn, maar zo dra het in het water is valt het gewicht vrijwel in zijn geheel weg tegenover het volume van het water. Van af 1 gram is het best bruikbaar. Als ik het gebruikte stelde ik de dobber (met vrij lange naald) zo af dat als de korf gevuld was de naald nog 1 a 2 cm boven water is. Als het voer uit de korf valt komt de dobber net tot onderkant naald om hoog. In een wedstrijd weet ik het niet omdat ik het nog nooit in de regels ben tegen gekomen. Als je zou winnen of goed scoren en je buurman gaat klagen weet ik niet wat de wedstrijdcommissie zou besluiten. Dus ik neem in een wedstrijd ook geen risico.

              Reageer

              • tester
                Maas en Waal visser
                • 06-03-2004
                • 2596
                • Son

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Ronald Nannings
                dus mijn vraag wat zegt de wedstrijdleiding

                Zolang je dobber normaal drijft is er niets aan de hand. Maar een goede wedstrijdleider ziet wel het verschil tussen zinkvissen en drijvend vissen.
                Het is een moeilijke discussie in dit geval. Omdat de dobber na het afsmelten van het deegje gewoon drijft (dobber draagt het lood).
                Hallo Ronald

                het is een houder die casters en maden mee kan nemen zonder voer
                als die lossen zie je aan de dobber niks / 10x 0,001 = 0,01 gr

                de houder werkt dan als bulklood en ik vis dan verders gewoon normaal tuigje met indien nodig een valloodje aan de grond

                met de feeder match heb ik gevist met een houder van 40 maden / casters op 30 m tussen de kribben op de Waal /driftend op 2 m diep joekels van Winde
                gr Gerard

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎