eindelijk mijn hengel ontmaagd

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Highlander
    Frequent aanwezig
    • 17-08-2006
    • 120
    • Utrecht

    eindelijk mijn hengel ontmaagd

    Ik had met mijn op de beurs nieuw gekochte feeder al een paar keer een uurtje gevist, maar nog steeds niks gevangen.
    Deze week ook een goed bijpassende molen gekocht, dus ik stond te popelen om het weer te gaan proberen.

    Vanochtend vroeg bij Houten onder het viaduct van de A27 gaan zitten. Ik kon mezelf beheersen en dus niet elke keer proberen zo ver mogelijk te gooien, maar wat dichterbij en wel op dezelfde plek.

    Na een uurtje merkte ik dat de maaien uitgezogen werden en dat de vis dus mijn voerplek gevonden had. Een langer onderlijntje en de haak een maatje kleiner, en toen ving ik de eerste. Een mooie brasem van 35cm.
    Eindelijk vis aan mijn nieuwe hengel.
    Daarna nog twee voorns en (volgens mij) een karper.

    Binnenkort ga ik weer. Want ik ben er nu achter dat mezelf beheersen en goed op dezelfde plek gooien nut heeft. Toch nog wat geleerd in 2006.
    PR: Brasem 58cm, Snoek 53cm, Spiegelkarper 40cm, Barbeel 56cm
  • Robin
    Vaste stok & Feeder
    • 26-11-2006
    • 490
    • Meerssen

    #2
    Highlander,

    leuk om te horen dat je je eerste vis aan je nieuwe hengel had hangen.
    Vorig jaar had ik precies het zelfde.. nieuwe feeder gekocht.. de eerste weken schlecht weer om te gaan vissen harde wind en regen geen ideaal visweer dus. Toen het na een aanal weken eindelijk het weer mee zat toch poging om de eerste keer te gaan vissen met mijn nieuwe feeder.
    Na een paar uurtjes gevist te hebben eindelijk beet, ik kreeg een enorme dreun op de mijn quivertip en sloeg aan. kdacht dat het een karperwas zo sterk.....maar het bleek een brasem van 54cm te zijn. dit had had ik niet verwacht dat zo'n vis zo sterk kon zijn.

    mag ik vragen wat voor een feeder je gekocht hebt?

    Groetjes Robin
    groetjes Robin

    "De beste tijd moet nog komen"

    Reageer

    • hanno-visser
      visserman en queen-fan
      • 29-12-2006
      • 140
      • zwolle

      #3
      highlander,

      ik heb ook een feeder hengel een jaar geleden gekocht...ik heb er tot nu toe 5 brasems en 2 voorns mee gevangen...
      ik moet tog veel meer vangen in een heel jaar!
      heb jij mischien nog simpele tips?

      grt hanno-visser
      zwolle
      hanno-visser

      Site: www.vissenmethanno.websitemaker.nl/vissen

      -||Als ze me missen ben ik vissen||-

      Reageer

      • Robin
        Vaste stok & Feeder
        • 26-11-2006
        • 490
        • Meerssen

        #4
        Hoi Hanno-visser,

        Allereerst nog een gelukkig en gezond 2007 toegewenst!
        Ik las net je berichtje en zag dat je dit jaar meer wilt gaan vangen...

        het kunnen vele oorzaken zijn dat je afgelope jaar maar een aantal vissen aan de haak hebt gehad. Houdt de montage zo simpel mogelijk, geen hoekafhouders en andere tiernlantijne enzo knoem dat een recept om alles in de knoop te laten raken. Kijk eens verder op het forum voor feedermontages zal ik je aanraden!

        voordat ik verder ga wat voor een feeder heb je een light, medium / heavy feeder

        light : om korven te werpen tot 10- 30 gram
        medium: om korven te werpen tot 40-60 gram
        of heavy feeder?

        groetjes Robin
        groetjes Robin

        "De beste tijd moet nog komen"

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎