dubbele accounts

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Jans
    Toekomstig expert
    • 13-03-2004
    • 272
    • Drenthe

    dubbele accounts

    Moi,

    Het heeft even niets met de topcompetitie te maken maar ik wil toch even wat vragen.
    Mag/kan iemand meerdere accounts aanmaken op dit forum en zich als iemand anders voordoen?

    Het valt mij namelijk op dat "Donna" zich op dit forum voordoet als vrouw maar in eerdere berichten gewoon ondertekende met de naam Eric, en ondanks alle posts van de afgelopen jaren toch steeds staan blijft op 22 berichten.

    Mischien maak ik me weer druk om niets maar ik wilde het toch even kwijt.
    Er is altijd iemand die nog minder vangt.
  • antoinette
    Specimen Hunter
    • 13-11-2005
    • 1926
    • oudenhoorn

    #2
    @Jans, plaats deze vraag even in het supportforum (daar istie voor)

    Reageer

    • Jans
      Toekomstig expert
      • 13-03-2004
      • 272
      • Drenthe

      #3
      Moi,

      Ik zie geen Edit knop, dus als je wil mag jij het bericht wel verwijderen.
      Er is altijd iemand die nog minder vangt.

      Reageer

      • reijntjes
        Swingt(o)(i)pper
        • 12-12-2005
        • 3497
        • Asten

        #4
        En Donna is niet de enige !
        Als mensen dit leuk vinden moeten ze het gewoon doen ik stoor mij er niet aan maar ik zoe het zelf niet doen !
        Groeten

        Frank

        2015 de Belgen verslagen in eigen huis
        2016 walk-over Blauforlaet !
        2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
        2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
        2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

        Reageer

        • spuiliefhebber
          Verificatie gaande...
          • 22-04-2006
          • 4156
          • onbekend

          #5
          tja je zit al nagenoeg annoniem achter je laptoppie(ik dan) waarom zou ik dan nog een alias aanmaken

          je kan binnen de grenzen van de moderator toch zeggen wat je op je hart hebt.

          als ik dan iemand de .............. wil schelden kan dat onder een alias toch ook niet

          uuuuuh raar ik weet het niet ........er bestaan toch ook mogelijkheden van 1 aanmelding per ip-adres of niet.

          en ja ach ze doen maar

          Reageer

          • antoinette
            Specimen Hunter
            • 13-11-2005
            • 1926
            • oudenhoorn

            #6
            er bestaat ook nog zoiets als dynamisch ip, dus dan krijgt diegeen telkens andere eindcijfers, dus kan diegeen telkens opnieuw aanmelden.

            Reageer

            • kraak
              mooi weer visser
              • 09-08-2005
              • 307
              • Kampen

              #7
              nooit van socks 4 en 5 gehoord?... proxies die je gewoon overal via google kan vinden...
              vr.gr. Jeroen

              Reageer

              • Eduard
                Moderator
                • 11-08-2004
                • 3278
                • Sappemeer

                #8
                Het gaat in wezen niet zo zeer om de vraag of het technisch te voorkomen is.... Het gaat om de open sfeer van het forum in zijn algemeenheid. De sfeer dat ieder visser (recreant of topvisser) op het forum kan rondstruinen zonder bang te zijn dat ie afgezeken wordt of iets dergelijks.
                Door je te verschuilen achter een schuilnaam kweek je (bij mij althans wel) een vorm van argwaan. Net zo irritant om te praten met iemand met een donkere zonnebril op... Je kunt de ogen niet zien, weet dus niet waar ie naar kijkt, kortom: Ik vertrouw dat niet.... vind ik laf... waarom durf iemand niet onder eigen naam, eerlijk en oprecht de dingen te zeggen? Kennelijk ben je dan of bang of heb je iets te verbergen... Persoonlijk zou ik dan liever zien dat zo iemand maar helemaal niets zegt/schrijft... Een mooi voorbeeld is momenteel aan de gang in het forum 'Topcompetitie 2007'.... lekker anoniem blijven, maar wel critiek spuien of mensen ergens van beschuldigen, maar als je degene in het echt tegenkomt de vermaarde onschuld kunnen spelen...
                groet,
                Eduard

                Reageer

                • Kosmozz
                  Match en Feeder
                  • 25-07-2005
                  • 1959
                  • Hannut

                  #9
                  Op het internet kun je je altijd anders voordoen, zelfs met een echte naam. Het gaat hier denk ik alleen maar om fatsoen. Een persoonlijke aanval is altijd fout ook al heb je goede argumenten.
                  Carpe Diem

                  Reageer

                  • reijntjes
                    Swingt(o)(i)pper
                    • 12-12-2005
                    • 3497
                    • Asten

                    #10
                    IK ben dankzij mijn foto op dit forum herkent in de hengelsportzaak in Eindhoven waar ik regelmatig kom.
                    Het is dan leuk om persoonlijke contacten te leggen met mensen van dit forum !
                    Groeten

                    Frank

                    2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                    2016 walk-over Blauforlaet !
                    2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                    2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                    2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                    Reageer

                    • karperkoning
                      Karpervisser!
                      • 13-12-2005
                      • 878
                      • AELSE

                      #11
                      op sommige andere forums kun je je alleen registreren onder je eigen naam...weet niet of dit zouw helpen maar daar gebeuren wel geen dingen dat je afgezeken word enz...
                      http://www.carpteamelsloo.tk

                      http://www.hsv-juliana.tk

                      Helemaal Karpervisser !!!
                      Karp Fishing 4 live!

                      De groeten
                      Ralph

                      Reageer

                      • antoinette
                        Specimen Hunter
                        • 13-11-2005
                        • 1926
                        • oudenhoorn

                        #12
                        Hoe is dat te controleren? dat iemand ook is wat hij zegt datie is? Dat is namelijk niet te controleren, het gaat op goed vertrouwen.

                        ps, enige ferificatie zou een kopie van een id kunnen zijn, maar voor zover mij bekend mag je dat niet zomaar vragen als forumeigenaar.

                        Reageer

                        • spuiliefhebber
                          Verificatie gaande...
                          • 22-04-2006
                          • 4156
                          • onbekend

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
                          Hoe is dat te controleren? dat iemand ook is wat hij zegt datie is? Dat is namelijk niet te controleren, het gaat op goed vertrouwen.

                          ps, enige ferificatie zou een kopie van een id kunnen zijn, maar voor zover mij bekend mag je dat niet zomaar vragen als forumeigenaar.

                          waarom niet dan?

                          je meld je toch vrijwillig aan ,je moet niks

                          ik zou het niet eens zo raar vinden,het zal alleen veel stiller worden

                          Reageer

                          • antoinette
                            Specimen Hunter
                            • 13-11-2005
                            • 1926
                            • oudenhoorn

                            #14
                            Als je een product aanbied (in dit geval het forum) dan stel je regels op, echter een id-verplichting om lid te kunnen worden van een forum is voor zover mij bekend niet toegestaan mede omdat het niet een forum is waar dingen in voorkomen die pas boven bepaalde leeftijd zijn toegestaan. Zoals bijvoorbeeld een adultforum dat weer juist wel moet stellen in zijn reglement.

                            Reageer

                            • Douwe
                              NHSF lid van verdienste
                              • 01-07-2006
                              • 3136
                              • Leeuwarden

                              #15
                              Je mag om een ID kaart vragen vragen staat vrij, maar je hebt er niet het recht toe om het te vragen en gelukkig maar zou ik zeggen.

                              Wil je het voorkomen? dat gaat je niet lukken dan moet je eerst een totaal andere weg inslaan.
                              Verplichten om met eigen voor en achternaam in te schrijven.
                              Verplichting om een geldig mailadres in te vullen.
                              Alle schuilnamen verwijderen dat betekent regelmatig nieuwe namen controleren en desnoods verwijderen.
                              Oppassen met geschorste leden, het komt vaak voor dat ze onder een andere naam inschrijven en zodra ze weer terug komen zie je die naam nooit weer tot er weer iets gebeurd.
                              IP adressen bannen werkt alleen bij een vast IP adres en dan is het nog mogelijk om het te omzeilen.

                              De beste manier om er iets aan te doen is de verplichting om onder eigen voor en achternaam in te schrijven en daar de hand aan houden.
                              Verplichten om met tenminste je voornaam deel te nemen aan het forum.

                              Anoniem is het simpel schelden met je eigen naam ook wel maar dat doen ze toch liever niet.
                              Vissen is een hobby geen religie!

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎