voeren en grootte van de voerkorf

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ironny
    Moderator
    • 04-04-2006
    • 1377
    • Hamont

    voeren en grootte van de voerkorf

    Hi

    Allereerst de beste wensen en dat t maar weer een vruchtbaar jaar mag worden in onze wateren..

    Vraagje

    Nu de winter aan de gang is ( nou ja winter...) moet er minder worden gevoerd.
    Aangezien ik nogal veel met de feeder vis vraag ik me af wat dan de beste verhoudingen zijn.
    Normaal begin ik met een tiental worpen met een grote voerkorf en werp vervolgens max elke 5 minuten een kleine korf voer weg.

    Hoe moet ik dit aanpakken met kouder weer? met kleine korf beginnen? weinig voer werpen? of minder frequent?

    grtzz ronny
    Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender
  • Robin
    Vaste stok & Feeder
    • 26-11-2006
    • 490
    • Meerssen

    #2
    Hallo Ironny

    Ik vis nog niet zolang met de feeder maar een wedstrijdvisser van onze club heeft mij altijd geleerd als je gaat feederen met koud weer gebruik een voertje wat niet al te verzadigend is ( omdat de vis niet veel eetlust heeft endus snel is uitgehongerd), voer niet te veel hiermee bedoel ik gooi 3/4 x in om je voerplek op te bouwen en vis met een niet al te grote korf - iets kleiner dan de grote van een foto rolletje -

    soms wil het ook nog wel eens helpen om met kouder weer zout in je voertje te gooien maar wel in de verhouding : op 1,5 kg voer 200 gr zout ( Goed mengen!) wel opletten dat je je aas zoals casters en maden, beperkt houden in de koudere perioden! als laaste toevoegd ivm het zout.
    groetjes Robin

    "De beste tijd moet nog komen"

    Reageer

    • Evert
      Newbie
      • 06-01-2007
      • 13
      • Wezep

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door ironny
      Hi

      Allereerst de beste wensen en dat t maar weer een vruchtbaar jaar mag worden in onze wateren..

      Vraagje

      Nu de winter aan de gang is ( nou ja winter...) moet er minder worden gevoerd.
      Aangezien ik nogal veel met de feeder vis vraag ik me af wat dan de beste verhoudingen zijn.
      Normaal begin ik met een tiental worpen met een grote voerkorf en werp vervolgens max elke 5 minuten een kleine korf voer weg.

      Hoe moet ik dit aanpakken met kouder weer? met kleine korf beginnen? weinig voer werpen? of minder frequent?

      grtzz ronny
      Lees
      Nou Ronny ben zelf een karpervisser wat ik ook regelmatig doe met de feederhengel.. mijn ervaring is om een klein korfje te gebruiken die nog kleiner is dan een fotorolletje.. ik weet niet hoe ver als je weg vist.. maar vis dan zo licht mogelijk.. waarom zou je .. je afvragen, nou als je de vis zeker in wat koudere tijden op de plek hebt en knalt er een zware korf op.. dan kunnen de aanbeten snel worden verstoord.. waar ik ook veel brasem op heb gevangen zijn de kleine pallets die meng ik door licht verteerbaar voer heen.. en gebruik gewoon maden als haakaas maar wil een stukje bierworst ook wel eens helpen ...heb er al heel wat brasem en karper aan gevangen.. succes er mee..

      Tot slot voer niet teveel pallets mee...

      Groeten Evert.. meer verhalen kun je lezen op www.eenmixvan.nl.nu

      Reageer

      • jeroenk
        zolang er geen ijs ligt..
        • 27-12-2005
        • 1490
        • Oldebroek

        #4
        ff off-topic:
        mooie site Evert, bekende omgeving ook, vooral die foto's

        Reageer

        • lolo
          Geniet maar niet met mate
          • 01-05-2003
          • 3873
          • Weesp

          #5
          In de winter gewoon je toevoer halveren en kijk hoe het resultaat dan is .
          Mazl lolo
          Groetjes
          Johnny

          Match
          Feeder
          Stok

          Reageer

          • SvVoorden
            Sportvisser
            • 26-07-2002
            • 747
            • Woerden

            #6
            In de winter moet je je voer een beetje aanpassen zodat het minder verzadigend is en een (veel) kleinere korf gebruiken. Na een tijdje vissen kun je het ook zonder korf proberen, gewoon met een wartelloodje.

            Hangt natuurlijk wel af waar je vist. Stromend water vergt een hele andere benadering.
            Als er heel veel voorn ligt dan mag je best wat meer aas brengen.
            Sjaak van Voorden

            Reageer

            • janb
              jan b
              • 21-11-2005
              • 1982
              • 't Nieuweland

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door SvVoorden
              In de winter moet je je voer een beetje aanpassen zodat het minder verzadigend is en een (veel) kleinere korf gebruiken. Na een tijdje vissen kun je het ook zonder korf proberen, gewoon met een wartelloodje.

              Hangt natuurlijk wel af waar je vist. Stromend water vergt een hele andere benadering.
              Als er heel veel voorn ligt dan mag je best wat meer aas brengen.

              welke winter,
              Groeten van Jan de visser

              Reageer

              • feeder/vastestok
                Newbie
                • 10-01-2007
                • 6

                #8
                Hoi

                Is het niet zo dat een donkere kleur voer in de winter ook wat helpt

                Reageer

                • lennard
                  wedstrijdvisser
                  • 03-08-2005
                  • 77
                  • Apeldoorn

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door feeder/vastestok
                  Hoi

                  Is het niet zo dat een donkere kleur voer in de winter ook wat helpt

                  http://www.wsvreimerswaal.nl
                  Ja hier ben ik het mee eens.
                  Ik vis veel met de stok ik de havens en merk toch wel dat als ik donker voer gebruik het veel beter gaat dan een licht gekleurd voertje.
                  Ik denk dat het met feederen precies hetzelfde is.
                  Ik zit wel is in een van de kolken langs de ijssel.
                  Er zit vis zat maar krijg ze niet echt goed aan het azen.
                  En ook dan gebruik ik donker voer.
                  Dus er zal vast nog wel wat meer zijn.

                  gr lennard
                  I say we fish 5 days and work 2.

                  Reageer

                  • tester
                    Maas en Waal visser
                    • 06-03-2004
                    • 2596
                    • Son

                    #10
                    Hallo Ironny

                    ik heb voor het jaar 2007 korven bij gemaakt en nu kan ik vissen naar gelang de omstandigheden van 6 cc korf voor de WP tot en met 60 cc korf werpgewicht van 1 gr (zonder lood ) tot en met 90 gr met ankers
                    gr Gerard

                    Reageer

                    • lolo
                      Geniet maar niet met mate
                      • 01-05-2003
                      • 3873
                      • Weesp

                      #11
                      Toch ben ik het niet helemaal eens met donker voer .
                      Namelijk heb ik steeds meer de indruk BV Amsterdam rijnkanaal met geel voer de vangst beter is dan met donker voer.
                      Ik denk dat het meer aan het type water ligt troebel of helder.
                      Hier op de vecht, maakt het geen bal uit wat je er in gooit je vangt alles en nog wat .Denk je een voornvoertje te maken, trek je er 4 platten uit, en ik zat naast het bekende probleem hier in muiden de vechtbrug die ze aan het renoveren zijn .
                      Een hoop ombekende geluiden met knalgeel voer .En redelijk veel vis vangen Daar ga je dan weer met de theorie?
                      Maar soms ook weer niet altijd. dat is vissen .
                      Groetjes
                      Johnny

                      Match
                      Feeder
                      Stok

                      Reageer

                      • SvVoorden
                        Sportvisser
                        • 26-07-2002
                        • 747
                        • Woerden

                        #12
                        Het hangt er ook van af wat voor vis er zit. In de havens vallen de voorn op, op het lichte voor dus die komen niet. Op het AR kanaal vang ze dikke brasem en die interreseerrt het veel minder of licht of donker is. Inderdaad zullen ze het gele misschien beter zien in troebel water.
                        Sjaak van Voorden

                        Reageer

                        • feeder/vastestok
                          Newbie
                          • 10-01-2007
                          • 6

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door lolo
                          Toch ben ik het niet helemaal eens met donker voer .
                          Namelijk heb ik steeds meer de indruk BV Amsterdam rijnkanaal met geel voer de vangst beter is dan met donker voer.
                          Ik denk dat het meer aan het type water ligt troebel of helder.
                          Hier op de vecht, maakt het geen bal uit wat je er in gooit je vangt alles en nog wat .Denk je een voornvoertje te maken, trek je er 4 platten uit, en ik zat naast het bekende probleem hier in muiden de vechtbrug die ze aan het renoveren zijn .
                          Een hoop ombekende geluiden met knalgeel voer .En redelijk veel vis vangen Daar ga je dan weer met de theorie?
                          Maar soms ook weer niet altijd. dat is vissen .
                          Hoi lolo

                          Mijn ervaring bij ons in het spuikanaal is dat donker voer in de winter en het vroege voorjaar net het verschil kan maken,maar of dit nu te maken heeft met helder water weet ik niet maar dat zou best kunnen want in die periode is er geen zowiezo geen algengroei en scheepvaart is daar niet dus het water is behoorlijk helder.Maar het zal op best op iedere stek weer anders wezen en dat is zoals je al zegt vissen

                          Reageer

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎