feederonderlijnen opbergen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Robin
    Vaste stok & Feeder
    • 26-11-2006
    • 490
    • Meerssen

    feederonderlijnen opbergen

    Hallo allemaal,

    sinds ongeveer een half jaar maak ik mijn feederonderlijnen zelf +/- 75 cm lang. Ik zit al een aantal maanden met het probleem hoe ik die onderlijnen het beste kan opbergen zonder dat ze in de knoop raken en ik ze toch snel bij de hand heb.

    Hoe bergen julie je onderlijnen op?

    Groetjes Robin
    Iedereen de beste wensen en goede vangsten toegewenst voor 2007
    groetjes Robin

    "De beste tijd moet nog komen"
  • Cor Jagt
    Sportvisser
    • 02-03-2003
    • 600
    • Emmen

    #2
    Neem een stukje isolatie dat ze gebruiken voor de centrale verwarming in de lengte die in je tas of kist past steek aan de binnenkant een rond houtje daardoor word het steviger , gebruik nu twee knopspelden om de lijnen vast te zetten die je overigens om de isolatoebuis wikkeld .Je kunt dan ook nog spelden met verschillende kleuren(erzijn knopspelden met gekleurde glazen knopjes ) nemen BV rood voor haak 14 ,blauw voor haak 16 enz. .Je kunt ook met een viltstift op de zijkant van de rol schrijfen wat je erop wikkeld BV lijndikte ,lijnlengte,haaktype .
    Een visgroet "Opa" Cor Jagt

    Reageer

    • Robin
      Vaste stok & Feeder
      • 26-11-2006
      • 490
      • Meerssen

      #3
      Bedankt voor de tip!! kga eens in de garage neuzen of we nog van dat spul hebben. zal vast en zeker want we hebben een aantal jaren geleden allee verwarmings buizen in de kelder geisoleerd
      groetjes Robin

      "De beste tijd moet nog komen"

      Reageer

      • jpter
        Komt net kijken
        • 28-12-2004
        • 87
        • sint truiden

        #4
        hallo Robin
        kijk hier eens gezien op een Duits forum

        misschien heb je er wat aan ?
        groetjes Jean Pierre
        feedergek

        Reageer

        • Jim
          Frequent aanwezig
          • 25-09-2003
          • 132
          • kessel

          #5
          ik gebruik een alu doosje met 8 rollers van isolatie die ronddraaien dit doosje kan ik onder het vissen aan mijn plateau bevestigen als je een foto wil zien mail me maar ff zijn te groot om hier te plaatsen

          Jim

          Reageer

          • Robin
            Vaste stok & Feeder
            • 26-11-2006
            • 490
            • Meerssen

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Jim
            ik gebruik een alu doosje met 8 rollers van isolatie die ronddraaien dit doosje kan ik onder het vissen aan mijn plateau bevestigen als je een foto wil zien mail me maar ff zijn te groot om hier te plaatsen

            Jim
            Hoi Jim,

            Ik heb mij pas bij de Gamma 1 zo'n rol verwarmings isolatieschuim gekocht. hebb stukken van 20 cm gezaagd en daarm heen mijn onderlijnen gewikkeld, ik kwam erachter dat 1 zo'n rol van de binnenkant precies past over mijn plateau poot (16 mm poot) werkt perfect.

            maar ik ben toch wel eens benieuwd hoe dat rekje eruitziet wat jij gebruikt?
            plaats hem maar een keertje opt forum ofzow
            groetjes Robin

            "De beste tijd moet nog komen"

            Reageer

            • jeroenk
              zolang er geen ijs ligt..
              • 27-12-2005
              • 1490
              • Oldebroek

              #7
              ik had eerder zo'n houten kistje, er pasten precies 5 rollen in. die rollen schuif je op een houten stok (gewoon bij de bouwmarkt verkrijgbaar), en vervolgens maak je aan beide kanten van de stok een pinnetje (spijker), als je nu in de rand van het kistje een paar gleufjes maakt, kun je de rollen mooi opbergen.
              ik ben sinds kort gestopt met dit systeem, maar er zwerven vast wel ergens foto's op het internet, het heeft ook een keer in de WT gestaan; als ik me niet vergis.

              Reageer

              • Robin
                Vaste stok & Feeder
                • 26-11-2006
                • 490
                • Meerssen

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk
                ik had eerder zo'n houten kistje, er pasten precies 5 rollen in. die rollen schuif je op een houten stok (gewoon bij de bouwmarkt verkrijgbaar), en vervolgens maak je aan beide kanten van de stok een pinnetje (spijker), als je nu in de rand van het kistje een paar gleufjes maakt, kun je de rollen mooi opbergen.
                ik ben sinds kort gestopt met dit systeem, maar er zwerven vast wel ergens foto's op het internet, het heeft ook een keer in de WT gestaan; als ik me niet vergis.
                mag ik vragen waarom je ermee bent gestopt.. heeft het ook nadelen ofzow?
                groetjes Robin

                "De beste tijd moet nog komen"

                Reageer

                • Kosmozz
                  Match en Feeder
                  • 25-07-2005
                  • 1959
                  • Hannut

                  #9
                  Ik heb ook een tijdje feederonderlijnen van te voren klaargemaakt. Ben er ook mee gestopt, want het gaat net zo snel om ze langs de waterkant klaar te maken. Vaak heb ik er maar enkele nodig en dat kan prima tussen het vissen door worden gedaan. Ik doe het nog wel voor het matchen omdat ik daar echt gedefinieerd bezig wil zijn en dat is lastig aan de waterkant. Ik gebruik altijd van dit soort dingen, ideaal.

                  Carpe Diem

                  Reageer

                  • spuiliefhebber
                    Verificatie gaande...
                    • 22-04-2006
                    • 4156
                    • onbekend

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
                    Ik heb ook een tijdje feederonderlijnen van te voren klaargemaakt. Ben er ook mee gestopt, want het gaat net zo snel om ze langs de waterkant klaar te maken. Vaak heb ik er maar enkele nodig en dat kan prima tussen het vissen door worden gedaan. Ik doe het nog wel voor het matchen omdat ik daar echt gedefinieerd bezig wil zijn en dat is lastig aan de waterkant. Ik gebruik altijd van dit soort dingen, ideaal.

                    jij vist geen wedstrijden dan
                    bij vrij vissen kan ik het me inderdaad wel voorstellen in de wedstrijd kost dat je vis zondermeer

                    Reageer

                    • Kosmozz
                      Match en Feeder
                      • 25-07-2005
                      • 1959
                      • Hannut

                      #11
                      Ik vis af en toe een wedstrijd, beduidend minder dan jij denk ik

                      Ik ken wel wat wedstrijdvissers bij ons op de ijssel die geen onderlijnen klaarmaken en dat zijn zeker niet de minsten. Ze zeggen dat als het echt snel moet gaan, ze de haak gewoon direct aan de voorslag knopen.
                      Carpe Diem

                      Reageer

                      • jeroenk
                        zolang er geen ijs ligt..
                        • 27-12-2005
                        • 1490
                        • Oldebroek

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Robin
                        mag ik vragen waarom je ermee bent gestopt.. heeft het ook nadelen ofzow?
                        het kistje had zn beste tijd gehad, beetje van het type waaiboomhout

                        ik knoop nu alleen nog maar onderlijnen voor de vaste stok, deze gaan gewoon in een standaard onderlijnmapje (JVS).
                        aangezien ik toch weinig wedstrijden met de feeder vis, gebruik ik gewoon kant en klaar hiervoor.

                        Reageer

                        • antoinette
                          Specimen Hunter
                          • 13-11-2005
                          • 1926
                          • oudenhoorn

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
                          Ik heb ook een tijdje feederonderlijnen van te voren klaargemaakt. Ben er ook mee gestopt, want het gaat net zo snel om ze langs de waterkant klaar te maken. Vaak heb ik er maar enkele nodig en dat kan prima tussen het vissen door worden gedaan. Ik doe het nog wel voor het matchen omdat ik daar echt gedefinieerd bezig wil zijn en dat is lastig aan de waterkant. Ik gebruik altijd van dit soort dingen, ideaal.
                          ik vind dit ondingen, als je lijn er wat langer omheen zit (bijv. 2 maanden) dan strekt de lijn zich niet meer zo geweldig, de bochten van de onderlijnplank vormen zich dan in je onderlijn met als resultaat een zeer bochtig geheel wat vissen juist zien en je dus beduidend minder gaat vangen.

                          Reageer

                          • spuiliefhebber
                            Verificatie gaande...
                            • 22-04-2006
                            • 4156
                            • onbekend

                            #14
                            je moet ze niet te strak erop zetten en uit de zon houden

                            Reageer

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎