Voorgelode pennen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Fritsie
    Frequent aanwezig
    • 19-10-2005
    • 185
    • Heerenveen

    Voorgelode pennen

    Hallo allemaal ik krijg donderdag 18 januari de voorgelode pennen van Geer thuisgestuurd. Zijn er al mensen die ze ook hebben en er mee gevist hebben? Ik ben er benieuwd naar ook om dat ik graag wil weten hoe we deze pennen het beste kunnen uitloden.


    Ik hou jullie in iedergeval op de hoogte van het vissen met dit type pen.
    Catch and release

    METHOD FEEDERVISSER!!!!!!!

    Team www.hengelsportcentrumarnold.nl
  • jeroenk
    zolang er geen ijs ligt..
    • 27-12-2005
    • 1490
    • Oldebroek

    #2
    ik zag ze laatst in de WT staan, wat is het nut van voorgeloode pennen? ik vat het niet helemaal

    Reageer

    • Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

      #3
      Scherp vissen met minder lood op de lijn en toch ver kunnen werpen door het lood wat aan de pen zit.
      Vissen is een hobby geen religie!

      Reageer

      • jeroenk
        zolang er geen ijs ligt..
        • 27-12-2005
        • 1490
        • Oldebroek

        #4
        ver werpen, het gaat hier toch om pennen voor de vaste stok?
        en een voorgelode pen van 2 gram stoomt toch harder weg als een pen met 2 gram bij de bodem?
        en waarom word er niet gewoon een zwaarder type hout of kunstof gebruikt ipv. Balsa?

        Reageer

        • janb
          jan b
          • 21-11-2005
          • 1982
          • 't Nieuweland

          #5
          Ik kan jeroen wel enigzins volgen Vissers ,de wedstrijd fanaten onder hen willen pennen hebben zo licht als mogelijk is ,dus materiaal met een heel klein volume waar dan toch nog een halve gr lood op zit Wat ik er dan van begrijp is ,met die voorgelode dobbers zal het volume weer om hoog moeten Om een zelfde aas aanbieding te realiseren van een halve gr Gaan we dan weer een dobber maken ,die volume inhoud wie weet wel 2 x zo groot zal zijn ,als de door Ronald gemaakt dobbers van rohacell Ik heb het sterke vermoeden dat deze dobbers geen sucses gaan worden Het lijkt mij eigenlijk meer terug naar af Ik heb vanmiddag de site van geer bekeken En was nog bezig e,a geestelijk te verwerken Maar ik denk dat ik er wel uit ben Al krijg ik ze gratis!!!
          Tester wat vind jij er van ?

          Groeten van Jan de visser

          Reageer

          • reijntjes
            Swingt(o)(i)pper
            • 12-12-2005
            • 3497
            • Asten

            #6
            IK heb er ook naar zitten kijken en getwijfeld om ze te bestellen.
            Het is toch gewoon een serie G10 geworden !
            Groeten

            Frank

            2015 de Belgen verslagen in eigen huis
            2016 walk-over Blauforlaet !
            2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
            2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
            2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

            Reageer

            • Eduard
              Moderator
              • 11-08-2004
              • 3278
              • Sappemeer

              #7
              Volgens mij wordt er met deze dobbers echter vooral weer ingespeeld op de kooplust van de hengelaar. Maar weer een module voor de Rive bijbestellen?

              Typisch gedacht vanuit de in mijn ogen foute vraag: Hoeveel lood heeft deze dobber nodig op mijn lijn? In plaats van te vragen: Welke dobber heb ik nodig voor het aantal grammen lood op mijn lijn?
              Soms heb ik liever meer lood op mijn lijn, om bijvoorbeeld mijn aas stil aan te kunnen bieden of om mijn aas snel beneden te krijgen... afhankelijk daarvan kies ik mijn dobbergewicht/grootte, niet andersom.
              Door nu een voorgelode dobber te gebruiken kun je de aaspresentatie volgens mij moeilijk controleren. Voor de match is natuurlijk een heel ander verhaal....
              groet,
              Eduard

              Reageer

              • esperto
                Sportvisser
                • 16-09-2006
                • 654
                • Oostkamp (Brugge)

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk
                ver werpen, het gaat hier toch om pennen voor de vaste stok?
                wrm niet, der zijn gevallen met 11,5 m draad aan de stok=> werpen dus!

                Reageer

                • jeroenk
                  zolang er geen ijs ligt..
                  • 27-12-2005
                  • 1490
                  • Oldebroek

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door esperto
                  wrm niet, der zijn gevallen met 11,5 m draad aan de stok=> werpen dus!
                  maar dan nog zie ik het voordeel van een verzwaarde dobber niet, als je de lijn gestrekt in het water wil hebben is het toch fijner om de verzwaring onderaan de lijn te hebben.
                  en hoevaak vis je nou met 11.5M draad aan de stok? ik nooit

                  Reageer

                  • janb
                    jan b
                    • 21-11-2005
                    • 1982
                    • 't Nieuweland

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk
                    maar dan nog zie ik het voordeel van een verzwaarde dobber niet, als je de lijn gestrekt in het water wil hebben is het toch fijner om de verzwaring onderaan de lijn te hebben.
                    en hoevaak vis je nou met 11.5M draad aan de stok? ik nooit
                    Misschien in een sloot met een waterdiepte van 10mtr
                    Groeten van Jan de visser

                    Reageer

                    • tester
                      Maas en Waal visser
                      • 06-03-2004
                      • 2596
                      • Son

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door janb
                      Ik kan jeroen wel enigzins volgen Vissers ,de wedstrijd fanaten onder hen willen pennen hebben zo licht als mogelijk is ,dus materiaal met een heel klein volume waar dan toch nog een halve gr lood op zit Wat ik er dan van begrijp is ,met die voorgelode dobbers zal het volume weer om hoog moeten Om een zelfde aas aanbieding te realiseren van een halve gr Gaan we dan weer een dobber maken ,die volume inhoud wie weet wel 2 x zo groot zal zijn ,als de door Ronald gemaakt dobbers van rohacell Ik heb het sterke vermoeden dat deze dobbers geen sucses gaan worden Het lijkt mij eigenlijk meer terug naar af Ik heb vanmiddag de site van geer bekeken En was nog bezig e,a geestelijk te verwerken Maar ik denk dat ik er wel uit ben Al krijg ik ze gratis!!!
                      Tester wat vind jij er van ?


                      Hallo Janb ik denk dat ze door de massa niet zo dansen en dat je ze nooit verslijt
                      gr Gerard

                      Reageer

                      • Roha
                        pennenbouwer
                        • 18-04-2005
                        • 1175
                        • Nijverdal

                        #12
                        Blijkbaar weet Geer zelf ook niet hoe deze pen zich gedraagt. Hij deed n.l. onlangs een oproep in de rubriek; "vraag & aanbod" van Total Fishing over bevindingen van vissers die dit type hadden aangeschaft tijdens de beurs in Utrecht.
                        Odul en ik zijn van mening dat je als dobberbouwer toch wel moet kunnen inschatten hoe de pennen die je maakt zich zullen gedragen.

                        Voor zover ik het kan bezien is dit type niet geschikt voor het vissen voorbij de top! (met lange opslag dus)
                        Omdat de pen een (te) dikke stalen onderantenne heeft, zal hij tijdens de inworp niet zo makkelijk het lood volgen maar zijn eigen weg zoeken. Gevolg; in de war tuimelen!
                        (De ideale pen voor de lange opslag heeft een langere onderantenne uit carbon die het lood mooi volgt.)

                        Deze dikke onderantenne maakt de pen wel zeer stabiel in ruige weersomstandigheden en zeker robuust. De naald zal n.l. niet zo makkelijk verbuigen. Het nadeel is echter door Jan b. al aangegeven dat deze dobber veel meer volume zal moeten krijgen waardoor dit ten koste gaat van de gevoeligheid.
                        Groet'n,

                        Ronald


                        ><((('<><((('<><((('>
                        www.dobberbouw.nl

                        Reageer

                        • Douwe
                          NHSF lid van verdienste
                          • 01-07-2006
                          • 3136
                          • Leeuwarden

                          #13
                          Heren het zal mijn fout zijn maar ik kan en kon er niet op uit maken dat het om pennen gaat voor een vaste stok anders zou ik mij buiten deze discussie houden.
                          Ik lees het wel met belangstelling, je bent nooit te gek om iets te leren.
                          Vissen is een hobby geen religie!

                          Reageer

                          • Fritsie
                            Frequent aanwezig
                            • 19-10-2005
                            • 185
                            • Heerenveen

                            #14
                            Deze pennen zijn uitvoerig getest op vijvers door ervaren wedstrijdvissers uit Nederland en Belgie en
                            onhafhankelijk als zeer goed bestempeld, de pen is in bijna in alle omstandigheden in te zetten.


                            De pennen staan zeer stabiel in het water door het extra gewicht onder het zwaartepunt van het
                            drijflichaam, daardoor is het mogelijk om met minder lood aan de lijn te vissen.


                            voordelen:
                            - Weinig lood in de buurt van het haakaas.
                            - Super gevoelige pen.
                            - Verwisselbare antennes(let op, speciale antennes va 2,2mm en ongeveer 2 cm lang,deze antennes
                            passen alleen op de G19.!(reserveantennes zijn apart te bestellen)
                            - Staat met relatief weinig lood aan de lijn zeer stabiel in het water,daardoor is het mogelijk, daar waar u
                            met een gewoon pennetje van bv 0,5 gr net niet kunt vissen door wind e.d, is het met de
                            "voorgelode pen" van bv 0,5 gr mogelijk om de pen stabiel op zijn plaats te houden en een stille
                            aasaanbieding mogelijk te maken.
                            Catch and release

                            METHOD FEEDERVISSER!!!!!!!

                            Team www.hengelsportcentrumarnold.nl

                            Reageer

                            • jeroenk
                              zolang er geen ijs ligt..
                              • 27-12-2005
                              • 1490
                              • Oldebroek

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Fritsie
                              - Staat met relatief weinig lood aan de lijn zeer stabiel in het water,daardoor is het mogelijk, daar waar u
                              met een gewoon pennetje van bv 0,5 gr net niet kunt vissen door wind e.d, is het met de
                              "voorgelode pen" van bv 0,5 gr mogelijk om de pen stabiel op zijn plaats te houden en een stille
                              aasaanbieding mogelijk te maken.
                              de "voorgelode pen" is door zijn inwendig gewicht geen o.5 gr. meer
                              en een stille aasaanbieding krijg je alleen door het lood op de lijn.
                              ik ben het met eduard eens, volgens mij is het gewoon een verkooptruc

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎