onderlijnen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • fernand
    Newbie
    • 22-01-2007
    • 24
    • maastricht

    onderlijnen

    Hallo,


    Onderlijnen: hoe maak ik deze op exact dezelfde lengte?
    Ik heb het zojuist met een plankje geprobeerd, waarin twee spijkers op de benodigde lengte geslagen zijn.Achter een spijkertje haak ik mijn haakje en achter de ander een lusje, maar als ik dit lusje aantrek verandert of de grootte van de lus of de lengte van mijn onderlijn. Hoe lossen jullie dit op? Mischien zijn er ook wel heel andere manieren om onderlijnen van dezelfde lengte te maken Gr. Fernand
  • 4x14
    Banned
    • 10-12-2006
    • 849
    • Brielle

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door fernand
    Hallo,


    Onderlijnen: hoe maak ik deze op exact dezelfde lengte?
    Ik heb het zojuist met een plankje geprobeerd, waarin twee spijkers op de benodigde lengte geslagen zijn.Achter een spijkertje haak ik mijn haakje en achter de ander een lusje, maar als ik dit lusje aantrek verandert of de grootte van de lus of de lengte van mijn onderlijn. Hoe lossen jullie dit op? Mischien zijn er ook wel heel andere manieren om onderlijnen van dezelfde lengte te maken Gr. Fernand
    ik doe het ook met een plankje en 2 spijkertjes,je kan er zelfs 3 doen.
    laten we beginnen met 2,die sla je op bijvoorbeeld 18cm in het plankje ,vervolgens kun je achter het laatste spijkertje (je haakje gaat achter de ene en de andere komt het lusje achter) nóg een spijkertje slaan op bijvoorbeeld 0.5 cm. Als je het tot nu toe volgt komt de onderlijn...
    je maakt de haak vast aan het nylon,dan haak je die achter het spijkertje die in zijn eentje staat ,dan doe je het draad aan de andere kant óm het laatste spijkertje heen en knipt hem af zodat je een lus kan maken. Als je dit gedaan hebt begin je met de lus ,maak deze niet te klein ! als je een lusje hebt gevormd trek je deze niet aan ,als het goed is heb je nu het grote lusje als het ware en een kleiner lusje die om het een na laatste spijkertje moet en het grotere lusje om de achterste ,dan trek je het nylon aan (je laat ze er wel omheen zitten) en je haalt het nylon voorzichtig omhoog en zorgt dat je ze op precies dezelfde lengte aantrekt.
    laatst heb ik van john van der zee een tip gekregen dat je het lusje er ook 2 keer door kunt halen en dat dan de knoop zegmaar sterker word ,probeer het eens !
    je hebt ook speciale lusjes makers zoals van stonfo geloof ik en sensas etc. en sommige kun je verstellen zodat je allemaal maten lusjes kan maken,als je zo'n apparaatje neemt dan hoef je het een na laatste spijkertje er niet in te slaan maar maak je 2 spijkertjes op bijvoorbeeld 18cm.

    snap je dit ?
    ik ga even een plaatje zoeken van de lusjes...en mischien van het plankje...
    Aangepast door 4x14; 23-01-2007, 15:54.

    Reageer

    • 4x14
      Banned
      • 10-12-2006
      • 849
      • Brielle

      #3


      zo moeten de lusjes om de spijkertjes heen.

      Reageer

      • Peter V
        Newbie
        • 17-12-2006
        • 34
        • capelle aan den ijssel

        #4
        Om lusjes te maken die altijd van de zelfde grote zijn heeft Sensas een plastic dingetje met de naam...Looptyer... kost 1.50

        Mzzl Peet

        Reageer

        • fernand
          Newbie
          • 22-01-2007
          • 24
          • maastricht

          #5
          Hallo, Maver en Peet,

          Bedankt voor jullie antwoorden. Groet Fernand
          Aangepast door jeroenk; 24-01-2007, 11:42.

          Reageer

          • Peter V
            Newbie
            • 17-12-2006
            • 34
            • capelle aan den ijssel

            #6
            Graag gedaan Fernand, het Sensas boekje is gratis verkrijgbaar bij je hengelsport winkelier, en altijd leuk om door te kijken,het is wel Franstalig.

            Mzzl Peet

            Reageer

            • 4x14
              Banned
              • 10-12-2006
              • 849
              • Brielle

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door fernand
              Hallo, Maver en Peet,

              Bedankt voor jullie antwoorden. Groet Fernand
              Geen dank,daar is dit forum toch voor !

              Reageer

              • Rene4u
                Newbie
                • 28-04-2007
                • 1

                #8
                Is er iemand die een goede uitleg heeft met afbeelding van het zelf maken van onderlijnen met een plankje?
                Heb op internet gezocht, maar kan zo geen afbeelding hiervan vinden.......

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎