lood gebruik

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • umpie
    Verificatie gaande...
    • 21-01-2007
    • 13
    • maastricht

    lood gebruik

    hallo,

    Welk lood gebruik je voor welk water?(kanaal, rivier, vijver)

    Er wordt veel geschreven over het gebruik van lood, maar wat is het beste of waar gaat jullie voorkeur naar uit? Vast lood, druppellood etc.
    Ik heb zelf altijd gevist met opgerold verschuifbaar lood met even boven de onderlijn een stuitloodje, wordt dit nog toegepast? of is dit te ouderwets?

    graag een advies? BVD Marc
  • Eduard
    Moderator
    • 11-08-2004
    • 3278
    • Sappemeer

    #2
    Ik gebruik altijd gewoon hagellood, de bekende 'shots'. Bij dobbertjes van 1 gram of meer gebruik ik ook een druppelloodje als bulk, maar ik denk niet dat ik daarin nu zo uniek ben..... Ik ken er een paar die vrijwel alleen met styllood gebruiken. Hagellood zou, door de ronde vorm, beter zijn op stromend water en styllood weer beter op stilstaand....Het zal wel mijn onkunde zijn, maar persoonlijk merk ik niet veel verschil en is het gewoon een voorkeur. Hagellood bevalt mij prima, is makkelijk in gebruik en zoals ik Bert van Gerven ergens hoorde zeggen: "Voor vissen moet je een beetje fantasie hebben...." Dus, doe wat je het beste bevalt, drie rondjes om de kerk of een stevige borrel voor het vissen, als je maar vangt. Waarmee ik niets meer wil zeggen dat, ook al is het ouderwets, als het je bevalt en je vangt er niet minder om, waarom veranderen? Never change a winning team!
    groet,
    Eduard

    Reageer

    • antoinette
      Specimen Hunter
      • 13-11-2005
      • 1926
      • oudenhoorn

      #3
      Styllood gebruik voornamelijk als ik op voorn vis, omdat mijn ervaring is, dat als ik met gewoon bolletjeslood vis, de voorn in het lood bijt i.p.v. in mijn aas.

      Verder doe ik net als Eduard bulklood bij hoger draagvermogen v/d dobber.

      Reageer

      • spuiliefhebber
        Verificatie gaande...
        • 22-04-2006
        • 4156
        • onbekend

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
        Styllood gebruik voornamelijk als ik op voorn vis, omdat mijn ervaring is, dat als ik met gewoon bolletjeslood vis, de voorn in het lood bijt i.p.v. in mijn aas.

        Verder doe ik net als Eduard bulklood bij hoger draagvermogen v/d dobber.
        dat is inderdaad waar maar alleen op wateren waar veel met hennep word gevoerd.

        maar dat is inderdaad een minpunt

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎