feederen met kaas op de waal

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • nijmegen
    Komt net kijken
    • 19-03-2006
    • 70
    • Nijmegen

    feederen met kaas op de waal

    afgelopen week was op vistv te zien dat ed ging feederen op barbeel op de waal en hij deed dat met alleen een stuk lood en stukje kaas eraan (hij gebruikte alleen lood omdat een korf toch geen nut zou hebbe met zulke stroming).
    nou zou ik wel is willen weten hoe zwaar dat stuk lood moet zijn om voll in de stroming te kunnen liggen en welke lijn enz...want als ik in de stroming ga vissen op de waal dan ligt het in 10 sec 40 meter verderop bv..
    alvast bedankt
  • antoinette
    Specimen Hunter
    • 13-11-2005
    • 1926
    • oudenhoorn

    #2
    In de wt staan diverse artikelen over barbeelvissen, vindt ik zeer inspirerende artikelen.

    1 van de dingen die aan bod kwam, was dat juist in stromend water je niet superzwaar lood moet gebruiken want dan "wandeld" het aas juist in de stroming met lichter lood. Door dat "wandelen" namen de vangsten juist toe.

    Reageer

    • tester
      Maas en Waal visser
      • 06-03-2004
      • 2596
      • Son

      #3
      Hallo Nijmegen

      ik heb nu twee maal vanaf de krib met kaas gevist op de waal maar het is me nog niet gelukt om een barbeel te vangen

      op advies van Barbelenvanger heb ik alleen lood (80 gr of minder gebruikt ) ik gooi schuin met de stroom mee in en de stroom bepaald waar die heen danst / komt te liggen /kaas 48 +

      suc6
      gr Gerard

      Reageer

      • nijmegen
        Komt net kijken
        • 19-03-2006
        • 70
        • Nijmegen

        #4
        bedankt voor jullie berichten iemand anders nog ideen hoe ik het precies moet aanpakken?

        Reageer

        • Roberto
          Banned
          • 10-08-2006
          • 7

          #5
          Heb zelf ook pas 1x op barbeel gevist maar niks gevangen.
          Ben zeker van plan om het nog een keer te doen binnenkort aangezien jij ook in Nijmegen woont zouden we wel een keer samen kunnen gaan.
          Ik had het stukje kaas aan de haak gedaan dus niet op de manier van VisTV, heeft iemand informatie over hoe hun het gedaan hadden ? iets met een stoppertje was het maar ik weet niet precies hoe het was.
          Ik had mijn hengel voornamelijk op de steun liggen wat ik later leeste niet zo best is met vissen op barbeel omdat ze voorzichtig 3 keer happen ofzo en de beet moeilijk te onderscheiden is v/d stromingen op de waal en dus het beter was om de hengel in de hand te houden.

          Schijnt ook goed op barbeel te kunnen vissen met stukjes rookworst.

          Reageer

          • Dechenie
            Newbie
            • 24-02-2007
            • 3

            #6
            Volgens mij Trekt de barbeel de hengel je bijna de steun uit, is mijn ervaring iedergeval, Je moet ook goed kijken op welke plaats je moet vissen op barbeel, als ondergrond kiezelstenen. en een goeie stroming, en het zelf hakingmontage is goed, maar kan ook zker kaas blokjes van rond de 2cm gebruiken. en aan de haak monteren.

            Vaak slaat barbeel snel toe, als je geen aanbeet hebt na een uur kun je beter verkassen. Zo moet je atief blijven met het barbeel vissen, rond nijmegen word er zat barbeel gevangen!

            Ik ga het nieuwe seizoen het in de ijssel proberen!

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎