PDA

View Full Version : Tip

Peter V
09-02-2007, 20:10
Om dat het binnenkort valetijnsdag is krijg je div. folders in de bus waar onder ook een van De Blokker, daar in staat een glazen vaas (helder glas)van 70cm hoog en een diameter van 18cm perfect om je dobbers in uit te loden, ik heb hem gelijk aangeschaft....kosten 7,99 :)

Mzzls Peet

† John van der Zee
09-02-2007, 20:16
is dat beter uitloden voor je dobbers dan met een stonfo ding waar je je dobber in kan klemmen en je loodjes er bij kan doen of verwijderen als het te veel is
zonder dat je ze al op je lijn hebt zitten

Eduard
09-02-2007, 20:21
Het oog en jouw ervaring is altijd beter dan een 'machientje', John....:28:

Peter V
09-02-2007, 20:30
Het model is te vergelijken met die van Sensas, alleen is de diameter wijder (18cm) en hij is van dun transparant glas (dus glas helder :) )
Hij is ook perfect voor lange matchdobbers (70cm hoog)

† John van der Zee
09-02-2007, 21:05
machientje eduard????

Eduard
09-02-2007, 21:18
Yep! Ik gebruik gewoon een bloemenvaas met water (die van de Blokker klinkt overigens aantrekkelijk) en lood mijn dobbers thuis uit op het oog, met iets minder lood dan hij in werkelijkheid kan hebben. Aan het water kan ik dan altijd, afhankelijk van het weer, stroming enz. lood erbij doen.... kwestie van ervaring, weten wat je dobber nodig heeft, welke visserij en natuurlijk wat jezelf prettig vindt. Want ook mijn loodzetting kan variλren: Een dobbertje van 1 gram voor het voorntje pikken lood ik anders uit met 1 gram lood dan een dobbertje van 1 gram voor het brasemvissen. Het duurt misschien wat langer, maar dat minuutje extra voor het uitloden van je dobber scheelt een heleboel frustratie aan het water.... gewoon op het oog, in een vaas is mijn advies, niet met een machientje...

Peter V
09-02-2007, 21:32
Dan zou ik ff bij Blokker zo,n vaas ophalen, voor die 8 euro kun je niet tobben met een gewone (ondiepe) vaas.

† John van der Zee
09-02-2007, 21:35
is geen machientje hoor

† John van der Zee
09-02-2007, 21:38
http://www.stonfo.com/Menu2_eng.htm

dan pole fishing klikken en dan op float shotter dat is toch geen machientje in mijn ogen maar een hulp middel

Eduard
09-02-2007, 21:40
Dan zou ik ff bij Blokker zo,n vaas ophalen, voor die 8 euro kun je niet tobben met een gewone (ondiepe) vaas.

:biglaugh::thanks::biglaugh:

antoinette
09-02-2007, 21:53
http://www.stonfo.com/Menu2_eng.htm

dan pole fishing klikken en dan op float shotter dat is toch geen machientje in mijn ogen maar een hulp middel

zal wel aan mij liggen, maar wat is dat voor ding dan, ken het nou niet direct uit het plaatje halen wat het voor moet stellen.

DarthCake
09-02-2007, 23:14
Klik op het plaatje, dat zal je veel duidelijk maken ;).

(Dit moet onder de dobber bevestigt worden en je legt lood er boven op.)

Eduard
10-02-2007, 08:57
Je hebt gelijk John, 't is geen machientje.... maar je hebt nog wel steeds die vaas van Blokker nodig.... :wavey:

antoinette
10-02-2007, 11:46
Klik op het plaatje, dat zal je veel duidelijk maken ;).

of die site is wazig of ik doe iets fout, maar zowel en ie als in firefox ken ik niet op dat plaatje klikken :33:

Eduard
10-02-2007, 11:54
Je moet even op het artikelnummer klikken (ART 18)...:wavey:

DarthCake
10-02-2007, 12:13
Hmm, idd, niet op het plaatje maar op het artikelnummer. Eduard heeft gelijk ;).

En idd, die vaas komt nog steeds van pas, eens zien of ze die hier ook ergens verkopen. :)

ironny
10-02-2007, 12:46
hier (budel) waren ze uitverkocht al

† John van der Zee
10-02-2007, 19:31
ik gebruik alleen een oude plastic 1.5 liter fles gaat prima er in
wel een azijn fles geen cola fles die wordt te kort als je die dop er af snijd
ow bij de zaak die action heet zijn ze ook te koop zag ik vanmiddag
70 cm lang diameter 18.5 cm prijs 6.99

Eduard
10-02-2007, 20:20
Hier ook uitverkocht... gelukkig heb ik al een mooie vaas. Je kunt er zelf ook een maken van een stuk doorzichtige plastic buis (een oude hengelkoker ofzo). Eigenlijk voor mij wel een idee...ik ben niet zo betrouwbaar met glaswerk...

antoinette
10-02-2007, 20:30
ik heb gewoon een regenpijp gehaald bij de gamma en door de helft gezaagd, dop op de onderkant, vastschroeven aan de schutting, staat als een huis en werkt beter dan welke vaas/plastic fles dan ook :)
kosten? ik dacht ongeveer €8,-

† John van der Zee
10-02-2007, 20:31
ook niet als er een andere vloeistof in zit eduard:beerchug:

Eduard
10-02-2007, 20:42
Weet je wat het probleem is, John...ik krijg die dobbers niet zo goed door die hals van die beugelflesjes....:nana:

† John van der Zee
10-02-2007, 21:00
dan heb jij geen slanke dobbers :arms:

Eduard
10-02-2007, 21:42
Haha! Na een kratje of twee wil ik het jouw zien doen.... :arms:

† John van der Zee
10-02-2007, 21:44
best hoor maar dan wel cola want ik drink geen alcohol hahaha

drennanboy
13-02-2007, 20:10

Zou het zeker niet aanschaffen want het klopt van geen kanten , heb het van vissers zelf gehoord die het al gebruikt hebben .
Toen ik het ooit zelf wou kopen werd het me door de winkelier zelf afgeraden omdat het niet juist werkt . Blijf dan maar bij die vaas.

† John van der Zee
13-02-2007, 20:28
dan heb ik zeker de enigste die wel goed is want ik heb er absoluut geen problemen mee en wat is er nu niet beter dan je dobber op scherp zetten aan de water kant want de oppervlakte spanning is ten allen tijde anders dan het water in je vaas ondanks dat klein drupje zeepsop er bij
en om nu steeds lood er aan te zetten en er af te halen als het nog niet goed is ook niet echt bevordelijk voor je lijn neem ik aan.

of heeft iemand hier ook een goede tip voor

janb
13-02-2007, 20:49
Ja daar ga je dan ,hoe scherp is scherp Ik zie hier in de winter vissers in de haven zitten met een uitlooding waar je tenen van kromme En dan kleeft mijn pennentje van een halve gram net aan de oppervlakte Als ze er maar naar blazen zakt het er door En dan word je onder getrokken door een [visser] met een pen van 3 gram en een bak ouwe casters De dobber is van af 50 mtr te zien staat gewoon een cm of drie met de antenne boven water maar die snuiter haalt gewoon het potje uit Kijk wat ik wil zeggen je kan het zo scherp uit loden als je wilt ,maar je zal toch steeds vis nodig hebben om jou dag te doen slagen Wat het aan brengen van het lood betreft styllood geeft geen problemen ,er af halen wel ,dat is wel moeilijk Dus John sterkte met de scherpte

:wavey:

† John van der Zee
13-02-2007, 21:19
voor de een is 5 mm uit het water scherp en bij de ander 3 cm
dat is de voorkeur van de visser zelf jan en je heb er bij waar de antenner gelijk aan de oppervlak staat
dat is voor iedereen anders
en dat de vis moet bijten dat geld voor iedereen
wel of niet scherp uitgelood
ik wilde er alleen mee zeggen dat er mensen zijn die dat aparaat wat ik voor me dobber gebruik niks vinden om dat er niks van klopt terwijl bij mij het wel steeds klopt en al zou een dobber een keer hogen uit het water staan met de antenne dan stel ik hm aan de water kant wel scherper af voor het vissen ik heb toch vaak tijd over

janb
13-02-2007, 22:13
voor de een is 5 mm uit het water scherp en bij de ander 3 cm
dat is de voorkeur van de visser zelf jan en je heb er bij waar de antenner gelijk aan de oppervlak staat
dat is voor iedereen anders
en dat de vis moet bijten dat geld voor iedereen
wel of niet scherp uitgelood
ik wilde er alleen mee zeggen dat er mensen zijn die dat aparaat wat ik voor me dobber gebruik niks vinden om dat er niks van klopt terwijl bij mij het wel steeds klopt en al zou een dobber een keer hogen uit het water staan met de antenne dan stel ik hm aan de water kant wel scherper af voor het vissen ik heb toch vaak tijd overaparaat is niks mee john werkt perfect

fixvis
13-02-2007, 22:13
Een stonfo is een mooi ding maar je moet hem wel gebruiken in een ondiep bakje anders krijg je steeds van die natte handen.

Eduard
13-02-2007, 23:34
...om nu steeds lood er aan te zetten en er af te halen als het nog niet goed is ook niet echt bevordelijk voor je lijn neem ik aan.

of heeft iemand hier ook een goede tip voor
Als eerste, John, met dat 'machientje' is natuurlijk niks mis mee, het gaat erom dat je dobber zo staat zoals jij dat wilt, ik prefereer gewoon de bloemenvaas voor het 'grove' uitloden en de fijne loodjes komen op de visstek zelf erbij (of gaan juist weer af). Daarmee kom ik op het tweede punt en dat is dat ik niet iemand ben die met een hele batterij laden met dobbers naar het water ga. Mijn voorbereiding voor de wedstrijd/visspartij bestaat o.a. uit het maken van een aantal tuigjes, sec voor dat water. Ga maar eens bij jezelf na hoeveel klare tuigjes er in je laden liggen, nooit gebruikt.... Natuurlijk, 'je mocht hem eens nodig hebben, beter mee verlegen dan om verlegen'.... maar in de praktijk is het zo dat je het gros aan het eind van het seizoen ongebruikt weer uit elkaar haalt, want de lijn is oud en niet betrouwbaar meer.
De meeste wateren ken je en weet je wel ongeveer welke dobbers je nodig hebt. Daar maak je tuigjes van en ach, die paar meter lijn kost je de kop niet...

Skiman
14-02-2007, 12:21
Om dat het binnenkort valetijnsdag is krijg je div. folders in de bus waar onder ook een van De Blokker, daar in staat een glazen vaas (helder glas)van 70cm hoog en een diameter van 18cm perfect om je dobbers in uit te loden, ik heb hem gelijk aangeschaft....kosten 7,99 :)

Mzzls Peet

Het kan nog goedkoper!!!
Koop een fles frisdrank bij de supermarkt, drink deze leeg:alcoholic: , snij of zaag voorzichtig de bovenkant eraf en je houdt iets soortgelijks als een vaas over.
Het minpuntje is dat je geen statiegeld meer terug krijgt. Is toch nog altijd goedkoper als de Blokker....
Echter toch een goed idee....:arms: :arms: :arms:

Groet Skiman

esperto
14-02-2007, 14:14
dan wil ik wel es weten uit welke flessen je drink? 70cm?! die heb ik nog niet zien staan...

greetz

† John van der Zee
14-02-2007, 19:07
wat is bij jou een hele batterij laden dan eduard

Skiman
15-02-2007, 10:57
dan wil ik wel es weten uit welke flessen je drink? 70cm?! die heb ik nog niet zien staan...

greetz

U weet net als ik dat het aller eerst maar eens om de hoeveelheid lood gaat. Niet om deuiteindelijke loodzetting. Dit maakt uiteindelijk niets uit op het drijfvermogen van de dobber en dus op de hoeveelheid lood. Wanneer je met het uitloden van je dobber dus de loodjes wat dichter bij elkaar hebt volstaat een limonade fles prima. :eek13: :31::arms: :arms:

drennanboy
15-02-2007, 18:26
. Wanneer je met het uitloden van je dobber dus de loodjes wat dichter bij elkaar hebt volstaat een limonade fles prima. :eek13: :31::arms: :arms:

Probeer dan maar eens een pen van ong. 25 cm lang uit te loden in uw afgesneden limonadefles:33:
Dan lijkt de 70 cm me veel handiger.:)