Arca matador

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Peter V
    Newbie
    • 17-12-2006
    • 34
    • capelle aan den ijssel

    Arca matador

    In de Beet van deze maand staat een artikel over de nieuwste vaste hengels van 2007 waaronder ook de matador 11,5 mtr.men schrijft dat de hengel een oversteek is met genummerde delen, een extra snelle coating heeft, erg strak een prima balans en razendsnel is.Hij word geleverd met 1 topset een power en cupping kit. Advies prijs 765 euro
    Nu heeft Janssen in Belgie dit weekend open deur dagen en die verkoopt deze hengel met 2 topsets plus een power en cupping kit voor 494 euro en dan krijg je ook nog eens een tegoed bon van 100 euro

    Nu is mijn vraag,kan iemand mij iets vertellen over deze hengel, heeft iemand er al mee gevist of in de winkel in zijn handen gehad,want dan loont het misschien de moeite om naar Belgie te rijden.
    Bvb dank Peet
  • antoinette
    Specimen Hunter
    • 13-11-2005
    • 1926
    • oudenhoorn

    #2
    een verschil van bijna €200,- lijkt mij altijd de moeite lonen, en er zit toch garantie op? is die hengel niks breng je hem gewoon terug

    Reageer

    • Peter V
      Newbie
      • 17-12-2006
      • 34
      • capelle aan den ijssel

      #3
      Nee als ik een hengel koop moet het gelijk goed zijn, ik wil er tenslotte een paar jaartjes plezier van hebben
      In eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar een Exage 13 mtr.maar toen las ik het artikel in de beet en dacht ik misschien is die Arca matador ook wel wat,ik ben bij Harm Nuis/ Wout van Leeuwen/Carps cabin geweest en nergens ligt er een Exage of matador in het rek.
      Wat mij ook opvalt in deze zaken is,dat als je een setje dobbers van bvb 0,5 tot zeg 2 gram wil aanschaffen dat ze dat niet in huis hebben,de dobbers die ze in het rek hebben staan zien allemaal grijs van het stof.
      Ik was bij Carps cabin vandaag en vroeg naar dobbers voor op stroom te vissen...hebben we niet werd er gezegt.
      Ik wacht wel tot de visma koop ik daar wel het een en ander

      Reageer

      • 4x14
        Banned
        • 10-12-2006
        • 849
        • Brielle

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Peter V
        Nee als ik een hengel koop moet het gelijk goed zijn, ik wil er tenslotte een paar jaartjes plezier van hebben
        In eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar een Exage 13 mtr.maar toen las ik het artikel in de beet en dacht ik misschien is die Arca matador ook wel wat,ik ben bij Harm Nuis/ Wout van Leeuwen/Carps cabin geweest en nergens ligt er een Exage of matador in het rek.
        Wat mij ook opvalt in deze zaken is,dat als je een setje dobbers van bvb 0,5 tot zeg 2 gram wil aanschaffen dat ze dat niet in huis hebben,de dobbers die ze in het rek hebben staan zien allemaal grijs van het stof.
        Ik was bij Carps cabin vandaag en vroeg naar dobbers voor op stroom te vissen...hebben we niet werd er gezegt.
        Ik wacht wel tot de visma koop ik daar wel het een en ander
        hoi peter,ik weet niet of je dobbers liever in de winkel koopt maar anders zijn er natuurlijk héél veel online shops .

        Reageer

        • Peter V
          Newbie
          • 17-12-2006
          • 34
          • capelle aan den ijssel

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door 4x14
          hoi peter,ik weet niet of je dobbers liever in de winkel koopt maar anders zijn er natuurlijk héél veel online shops .
          Ja dat is een mogelijkheid, maar ik kijk ook graag met mijn handen als je begrijpt wat ik bedoel.Twee weken geleden was ik in Spijkenisse bij de opendag van HSV Ons genoegen daar lagen mooie dobbers van Rive maar in de winkel kom ik ze niet tegen (ik zal wel in de verkeerde hengelsport zaken komen ) Ik denk dat ik voor dat soort dingen naar bv Sanders (Maarsen) of naar Ittervoorden in Limburg moet.Kijk ik ben een herintredend witvisser dus ik ben van plan om mijn oude spullen te vervangen voor nieuw/goed materiaal,en ik ben niet te beroerd om ergens naar toe te rijden, maar als ik ergens naar vraag bijvoorbeeld die Exage of de Rive super alu kist dan hebben zij hem niet,wel kunnen ze altijd alles bestellen.
          Maar alles zal op zijn pootjes terecht komen want als het straks beter weer is (droog) zit ik gewoon met mijn nieuwe spulletjes aan de waterkant, en in tussen lees ik het forum door en vuur ik mijn vragen op jullie af

          Mzzl Peet

          Reageer

          • 4x14
            Banned
            • 10-12-2006
            • 849
            • Brielle

            #6
            peter,voor info over de shimano exage zou je het eens bij john van der zee moeten proberen,maar anderen zullen je ook wel kunnen helpen.
            john heeft hem namelijk zelf en ik heb al genoeg over die hengel gehoord van hem

            Reageer

            • Peter V
              Newbie
              • 17-12-2006
              • 34
              • capelle aan den ijssel

              #7
              Ik hep John al via het forum en een paar prive berichtjes gesproken
              En het zal wel een Exage worden, maar ik vind het leuk om voor dat ik mijn eurotjes uitgeef alles een beetje uit te pluizen (voorpret heet dat )en dan tot een keus te komen waar ik achteraf geen spijt van krijg.

              Reageer

              • janb
                jan b
                • 21-11-2005
                • 1982
                • 't Nieuweland

                #8
                Peter wat die dobbers betreft ,ik denk dat de meeste hengelsport zaken wachten tot de visma er op zit En dan hun stoffige dobbertjes gaan vervangen ,Want ook bij kuiypers is het nu ook nog al eens nee verkopen En die heeft over het algemeen voorraad genoeg Maar we zitten nu in een slappe tijd wat de visserij betreft Er zijn op dit moment enkel wat oudere vissers die je nog aantreft bij de waterkant[vissend] Dus rustig aan even er komt nog genoeg denk ik

                Groeten van Jan de visser

                Reageer

                • Peter V
                  Newbie
                  • 17-12-2006
                  • 34
                  • capelle aan den ijssel

                  #9
                  Ik heb er alle vertrouwen in Jan, ik kreeg van 4x14 (stefan) de tip om op de site van Kuijpers te kijken en eventueel online te bestellen.

                  Groeten Peet

                  Reageer

                  • Kosmozz
                    Match en Feeder
                    • 25-07-2005
                    • 1959
                    • Hannut

                    #10
                    FYI, bij Sanders staan de dobbers momenteel ook in het stof. Ik weet niet hoe het er de rest van het jaar is geregeld.
                    Carpe Diem

                    Reageer

                    • janb
                      jan b
                      • 21-11-2005
                      • 1982
                      • 't Nieuweland

                      #11
                      Wij bestellen regelmatig bij Kuiypers ,dobbers haken nylon noem maar op werkt perfect En ze werken ook heel correct Als het er eens even iets niet is ,word je geld direct terug terug gestort En binnen twee a drie dagen heb je je spulletjes binnen Bevalt ons prima

                      Groeten van Jan de visser

                      Reageer

                      • Peter V
                        Newbie
                        • 17-12-2006
                        • 34
                        • capelle aan den ijssel

                        #12
                        Ik ga morgen gelijk een bestelling plaatsen, ik heb hier een catalogus 2007 van Rive waar ook de dobbers in staan, en er staat bij beschreven voor welke omstandigheden de modellen het best tot hun recht komen.
                        Dus dat wordt een setje voor het lichte werk, en voor het kanaal, en voor stroming/winderige omstandig heden denk ik.

                        Reageer

                        • Peter V
                          Newbie
                          • 17-12-2006
                          • 34
                          • capelle aan den ijssel

                          #13
                          Ik ben vandaag bij Janssen geweest in Belgie en heb daar de Arca matador 11,5mtr. in mijn handen gehad en ik moet zeggen voelt strak aan, strakker als de Technium en de Nexave van Shimano,alleen jammer dat de Exage er niet lag want ik had daar de twee hengels willen vergelijken en dan een keus willen maken, maar goed dat komt nog wel.
                          Wel heb ik daar een viskist gekocht, de Rive star alu met plato ,gelijk twee tuigenlade plus nog een 30/60 lade er bij dus dat heb ik al vast
                          Ik heb ook maar gelijk wat voer meegenomen 20kg voor 20 euro + 10 kg leem voor 4,75 dus daar kan ik mee starten op stromendwater.

                          Groetjes Peet

                          Reageer

                          • janb
                            jan b
                            • 21-11-2005
                            • 1982
                            • 't Nieuweland

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Peter V
                            Ik heb er alle vertrouwen in Jan, ik kreeg van 4x14 (stefan) de tip om op de site van Kuijpers te kijken en eventueel online te bestellen.

                            Groeten Peet
                            Slim ventje die 4x14 voor een halve gram weet hij vrij veel
                            Groeten van Jan de visser

                            Reageer

                            • 4x14
                              Banned
                              • 10-12-2006
                              • 849
                              • Brielle

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door janb
                              Slim ventje die 4x14 voor een halve gram weet hij vrij veel

                              nou jan,wat aardig maar wat wil je dan als ik spuiliefhebber ken

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎