elastiek

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ironny
    Moderator
    • 04-04-2006
    • 1377
    • Hamont

    elastiek

    beste,

    ik heb een vraag,

    ik wil graag elastiek laten plaatsen in mijn hengel want dit schijnt veel voordelen op te leveren.

    Nu is zo geloof ik dat je bij elastiek je tuigje zo maakt dat de draad tussen hengel en dobber een halve meter is. dit kan natuurlijk prima op water waarvan je weet hoe diep het is. Maar hoe doe je dit dan bij onbekend water? Je tuigje maken aan de waterkant (hoe peil je dan? ) of zorgen dat je een aantal tuigjes per dobbergewicht met diverse lengtes bij hebt?

    ik hoor t wel

    gr ronny
    Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender
  • antoinette
    Specimen Hunter
    • 13-11-2005
    • 1926
    • oudenhoorn

    #2
    ik heb tuigen op diverse lengtes, varierend van 7 mtr tot 3 mtr, en voorkennis van het te bevissen water is ook altijd nuttig, dan kun je daar je tuiglengte op afstellen.

    Reageer

    • drennanboy
      Drennan forever
      • 11-02-2007
      • 93
      • Puurs

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door ironny
      beste,

      of zorgen dat je een aantal tuigjes per dobbergewicht met diverse lengtes bij hebt?

      ik hoor t wel

      gr ronny
      'T is zoals je zelf zegt
      3 x clubkampioen
      5 x koning

      Reageer

      • brielsemaasliefhebber
        vis gek
        • 06-06-2006
        • 1231
        • Brielle

        #4
        Inderdaad dat is de beste oplossing van alles wat bij je hebben.Ik heb het al in een ander topic aangegeven ik maak mijn tuigen 2,4,6, meter is meestal altijd goed.En inkorten kan altijd.
        GROETEN VAN EEN VIS GEK

        Reageer

        • Master
          Voerboer
          • 26-02-2007
          • 1148
          • Zoetermeer

          #5
          Ik heb mijn tuigjes aangepast op mijn topsets. Dat zijn 5 delen tuigjes, 4 delen en 3 delen. Veel dobbers heb ik drie-dubbel, maar ik hou er toch een ander systeem bij. Op 3 delen (ook kantstoklengte) maak ik tuigjes van 0,2 tot o,6 gram. Op 4 delen tuigjes van 0,4 tot 1,25 gram en op 5 delen tuigjes van 0,6 tot 3 gram en meer zoals vlagdobbers. Ik relateer dat aan de diepte en hoe snel het lood beneden moet zijn of op deze stelling, diep water is vaak water met stroming. Aan de waterkant kort ik indien nodig in of knoop een stuk 12 honderste aan.
          Voor dit alles gebruik ik per lengte een andere kleur tuigenplankje zodat ik vrij snel kan overzien wat ik bij me heb of moet bij maken.
          Theo de Kreij.
          www.natuurzorg.eu

          Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎