vraag over nieuwe vaste stok maver M25

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • 4x14
    Banned
    • 10-12-2006
    • 849
    • Brielle

    vraag over nieuwe vaste stok maver M25

    hallo,ik pas een vaste stok gekocht de maver m25. er zat een foudraal bij en 2 topsets maar bij het elastiek erin zetten merkte ik dat 1 van die topsets langer was en ik vroeg me af of dit geen powerkit was ?
    en zo dom als ik was heb ik de delen door elkaar gehaald met het erin zetten maar ik dacht die passen wel gewoon allemaal.....


    WA5 WY3 WA5
    WY2 WP8 WB0
    WZ3 WB2 WM8

    topset 1 hengel topset 2


    dit staat op de hengeldelen maar zoals gezegd heb ik ze verwisseld

    wie kan mij helpen ?!?
  • brielsemaasliefhebber
    vis gek
    • 06-06-2006
    • 1231
    • Brielle

    #2
    Ik niet in ieder geval.Anders moet je een hengelsportzaak bellen die maver verkoopt.Anders zou ik het ook niet weten.
    GROETEN VAN EEN VIS GEK

    Reageer

    • Ronald Nannings
      Verificatie gaande...
      • 05-08-2006
      • 602
      • Enclave Friesland

      #3
      Hoi,

      Wellicht zou het kunnen zijn dat er één economy topset en één competition topset bij is geleverd. Deze kunnen namelijk verschillen, de economy kan je herkennen aan het topdeeltje, deze is gewoon zwart van kleur en langer. Verder ontbreken bij de economy top de extra's zoals Fusion, Power zones en een matje geweven carbon aan de binnenzijde. De merkjes op de delen zeggen mij echter niet zoveel.

      Reageer

      • 4x14
        Banned
        • 10-12-2006
        • 849
        • Brielle

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Ronald Nannings
        Hoi,

        Wellicht zou het kunnen zijn dat er één economy topset en één competition topset bij is geleverd. Deze kunnen namelijk verschillen, de economy kan je herkennen aan het topdeeltje, deze is gewoon zwart van kleur en langer. Verder ontbreken bij de economy top de extra's zoals Fusion, Power zones en een matje geweven carbon aan de binnenzijde. De merkjes op de delen zeggen mij echter niet zoveel.
        ok... de economy en competition zeggen mij niet zoveel. ik zal wel kijken maar waarom is zoiets dan langer ?

        Reageer

        • bosonkruid
          aaach tuff, haarbal
          • 25-12-2003
          • 1072
          • vorselaar (belgië)

          #5
          hallo iedereen, ik heb de maver jurassic carp gekocht( what's in a name) en daar zat ook een topset bij.
          blijkt dat het topdeel verschillend is en dat heeft puur met sterkte te maken. Wij vissen weinig met elastiek, dus laten wij een fibertje in de top steken. Het ene topdeel bestaat uit 1 stuk en is bijna even lang als het 2e deel. De topdeel van de topset bestaat uit 2 delen en is dus zwakker.
          Aan het 1e mag ik nylon hangen met een max. dikte van 0,20, en aan de andere tot max. 0.16. Dit is de uitleg die ik gekregen heb bij de hengelsport.
          groetjes Zjul
          groetjes

          Zjul

          om te laat te komen moet je niet snel zijn

          Reageer

          • brielsemaasliefhebber
            vis gek
            • 06-06-2006
            • 1231
            • Brielle

            #6
            maar ja nou weet 4x14 nog niet welke delen op elkaar moeten.geloof dat je het maar moet gaan gokken en dan zie je het van zelf,misschien is het niet eens zo belangerijk.ik heb die sensas grazy power en heb daar twee big fish topsets bij nou alledelen passen op elkaar.alleen de topdelen zijn stugger volgens mijn bevindingen.
            GROETEN VAN EEN VIS GEK

            Reageer

            • spuiliefhebber
              Verificatie gaande...
              • 22-04-2006
              • 4156
              • onbekend

              #7
              ja maver het blijft een twijfelachtig hengeltje ,hebben ze niet met die delen zitten rommelen.

              beetje aangevuld uit de restantenbak

              ik houd het nog maar even bij shimano,volgend jaar die aspire maar eens halen denk ik.

              Reageer

              • 4x14
                Banned
                • 10-12-2006
                • 849
                • Brielle

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
                ja maver het blijft een twijfelachtig hengeltje ,hebben ze niet met die delen zitten rommelen.

                beetje aangevuld uit de restantenbak

                ik houd het nog maar even bij shimano,volgend jaar die aspire maar eens halen denk ik.
                ik vind het wel vreemd ja

                Reageer

                • Master
                  Voerboer
                  • 26-02-2007
                  • 1148
                  • Zoetermeer

                  #9
                  De korte topset is de powerkit. Die is voor het zware sleurwerk of een voercup. De serienummers op de topdelen is abacadabra. Het beste stuur je Maver Belgie een mail met je vraag wat bij wat hoort.
                  Theo de Kreij.
                  www.natuurzorg.eu

                  Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

                  Reageer

                  • 4x14
                    Banned
                    • 10-12-2006
                    • 849
                    • Brielle

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Master
                    De korte topset is de powerkit. Die is voor het zware sleurwerk of een voercup. De serienummers op de topdelen is abacadabra. Het beste stuur je Maver Belgie een mail met je vraag wat bij wat hoort.
                    maar dan zou ik 2 powerkits hebben ??

                    en wat is de mail ?

                    Reageer

                    • brielsemaasliefhebber
                      vis gek
                      • 06-06-2006
                      • 1231
                      • Brielle

                      #11
                      kan toch,mooi man lekker hakken
                      GROETEN VAN EEN VIS GEK

                      Reageer

                      • 4x14
                        Banned
                        • 10-12-2006
                        • 849
                        • Brielle

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door brielsemaasliefhebber
                        kan toch,mooi man lekker hakken
                        heerlijk ja,maar ik wil toch graag weten wat er mis is ?

                        Reageer

                        • swa
                          Theoreticus
                          • 09-05-2003
                          • 718
                          • Tienen

                          #13
                          www.maver.be
                          Site nog altijd onder constructie (waarschijnlijk voor altijd), maar tel. en mail staan er wel op.
                          Voor de rest zijn de Maver hengels qua prijs/kwaliteit verhouding wel degelijk top.
                          De Reglass fabriek waar Maver, Milo, een deel Colmic en nog wat andere merken gemaakt worden is volgens mij momenteel de voorloper.
                          In de jaarlijkse tests van Déclic Pèche scoren de Mavers de laatste jaren bijna elke keer het best op gebied van lichtheid, strakheid en koppel (plaats van zwaartepunt van hengel) terwijl ze meestal goedkoper zijn dan de concurrentie
                          De 25 is wel degelijk een prachtige hengel ,dus laat je niet wijsmaken dat je verkeerd gekocht hebt.
                          Shimano of Daiwa scoort beter op afwerkingskwailiteit en degelijkheid, maar qua strakheid, lichtheid, balans is Maver beter, zeker in verhouding met de prijs.

                          Reageer

                          • Master
                            Voerboer
                            • 26-02-2007
                            • 1148
                            • Zoetermeer

                            #14
                            De 25 komt met 2 toppen waarvan de korte de sterkste is en dus "powerkit' heet. Als het goed is buigt die minder door. Waarschijnlijk kom je uit die chaos door de delen te meten. Het tweede en derde deel en wellicht ook het vierde deel van de powerkit zouden iets korter moeten zijn.
                            Maver valt consumenttechnisch in de top 3 hengels van bekende merken, maar het is net welk type je neemt. Er zijn ook zogeheten consumenten lijnen van Maver/Reglass. Dat ze niet duurder zijn geworden heeft te maken met een slimme inkoper die extra carbon heeft ingekocht voordat het zoveel duurder werd.
                            Overigens is die top 3 aardig verknipt want feitelijk hoort daar zeker de Cassini bij en ook enkele typen van Tubertini. De Italianen doen echter niet zo actief mee met vergelijkende testen, maar ze worden zeker ondergewaardeerd.
                            Theo de Kreij.
                            www.natuurzorg.eu

                            Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

                            Reageer

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎