Maver Dual Band

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

    Maver Dual Band

    Hoi,

    Wie heeft ervaring met deze lijn? Volgens de specs de sterkste nylon lijn op de markt. Is ie ook geschikt voor de match?

    Groeten
    Dennis
    Carpe Diem
  • Ronald Nannings
    Verificatie gaande...
    • 05-08-2006
    • 602
    • Enclave Friesland

    #2
    Maver Dual Band

    Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
    Hoi,

    Wie heeft ervaring met deze lijn? Volgens de specs de sterkste nylon lijn op de markt. Is ie ook geschikt voor de match?

    Groeten
    Dennis
    Hallo Dennis,

    Ik heb de lijn gebruikt voor de match, prima lijn, geen enkel probleem (geen gekink etc.) De diameter is redelijk betrouwbaar en wijkt slechts 1/100 af. Zelf gebruik ik echter altijd 15/100 en deze heeft Maver Dual Band niet in zijn assortiment. Maar voor het powermatchen in de Litshe ham is deze lijn prima geschikt.

    Reageer

    • Kosmozz
      Match en Feeder
      • 25-07-2005
      • 1959
      • Hannut

      #3
      Hoi Ronald,

      Bedankt voor de info. Hij is nog sterker dan de technium lijn wat specs betreft. Ik ben erg benieuwd. Wat voor diameter gebruik jij voor het powermatchen?

      Groeten,
      Dennis
      Carpe Diem

      Reageer

      • Master
        Voerboer
        • 26-02-2007
        • 1148
        • Zoetermeer

        #4
        Het is zeker niet de sterkste lijn op de markt. De nieuwe Technium beweerd dat trouwens ook, maar dat is pure consumenten misleiding. Trap daar toch niet in mannen. Veel belangrijker is of de lijn is getest via de Efftex richtlijnen. Meestal staan die testresultaten er niet bij. De sterkste lijn via de F-test gemeten is op 10 honderdste is 1,950 kilo, op 12/00 2,350 kilo, op 14,5/100 2,9 kilo en op bijvoorbeeld 35/00 16,5 kilo.
        Kijk echter niet alleen naar de trekkracht, maar ook naar andere eigenschappen zoals knoopvastheid, trekkracht op knoop, soepelheid, low stretch, low visible, slijtvastheid enzovoort. Het zijn in een nylon vaak andere eigenschappen, dan treksterkte, die je succes bepalen.
        Theo de Kreij.
        www.natuurzorg.eu

        Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

        Reageer

        • Ronald Nannings
          Verificatie gaande...
          • 05-08-2006
          • 602
          • Enclave Friesland

          #5
          Hallo Master,

          Ik kijk zeker niet alleen naar de trekkracht, ik vindt de teksten meestal misleidend. Ik meet altijd nijlon na met een micrometer, zo weet ik dat de nylon betrouwbaar is v.w.b. diameter, dat is voor mij het belangrijkste. De trekkracht zegt me inderdaad niet zo veel, veel belangrijker is hoe de nijlon zich gedraagt bij het daadwerkelijke vissen. De Maver Band heb ik altijd gebruikt als hoofdlijn en niet als onderlijn. Met 16/100 moet een brasem van goede huize komen wil ie deze zomaar breken.

          Reageer

          • Kosmozz
            Match en Feeder
            • 25-07-2005
            • 1959
            • Hannut

            #6
            Hoi Master,

            Ik ben er wel voorzichtig mee hoor. Technium lijkt sterk omdat de diameter gewoon groter is dan staat aangegeven. Ik vind het voor het feedervissen bijvoorbeeld echt een heel fijne lijn. Als je naar de aangegeven treksterktes kijkt van dit soort zwart gecoate lijnen dan zijn ze allemaal ongeveer gelijk als je compenseert voor de diameter. De meeste lijnen komen allemaal van dezelfde fabriek en in dit opzicht is dat dan ook niet zo gek. Ik heb de Dual Band uit de WT en die persoon had daar heel goede ervaring mee. Het concept lijkt ook heel anders. Als ie echt zo sterk is, moet uit de praktijk blijken.
            Carpe Diem

            Reageer

            • Master
              Voerboer
              • 26-02-2007
              • 1148
              • Zoetermeer

              #7
              Een 16/00 zal een Brasem inderdaad niet snel doortrekken Ronald. Maar we zitten met de Top Competitie toch wel eens aan water waar ik als hoofdlijn maximaal 10/00 wil opzetten vanwege de waterdruk door de stroming. Straks met de internationale wedstrijden zal ik ook niet snel hoger gaan dan hooguit 12/00 tenzij er Barbeel oid te verwachten is. Zelfs liefst ook op de Match. Vandaar dat ik voor een ander merk nylon heb gekozen, bijvoorbeeld ook omdat die in carbongrijs is te krijgen.
              Theo de Kreij.
              www.natuurzorg.eu

              Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

              Reageer

              • Ronald Nannings
                Verificatie gaande...
                • 05-08-2006
                • 602
                • Enclave Friesland

                #8
                Hallo Master,

                Helaas ik vis dit jaar geen TC, dus die vlieger gaat voor mij niet op. De Dual Brand van Maver is leverbaar vanaf 14/100 en is niet te krijgen in 12/100. Ik heb de lijn gebruikt voor het powermatchen, voor de verfijnde visserij gebruik ik het liefst 12/100. M.b.t. stroomdruk zou het inderdaad helpen om minder weerstand te krijgen, je haalt ook verder afstanden met inwerpen. Nadeel is dat de lijn dun is, dus gevoeliger voor slijtage. Ook heb bij een lichte lijn voor mijn gevoel meer rek bij het aanslaan. Ik denk dat het een persoonlijke keuze moet zijn welke lijn je kiest. Voor een beginner zou ik adviseren om nooit te licht te gaan vissen. Als er een trek in het water staat heb ik toch de voorkeur voor het vissen met de bolo. Met welke internationale wedstrijden ga je mee vissen?

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎