shimano speedmaster

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • honvara
    Newbie
    • 06-12-2006
    • 38

    shimano speedmaster

    Heb vandaag een nieuwe feederhengel gekocht .
    Een shimano speedmaster smmfdr medium 3.66 m. lang en een wepgewicht van 105 gr.

    Ben een recreant dus vis geen wedstrijden,vind het een prachthengel en ligt zeer goed in de hand.
    er zijn 3 tips bij 1,2,3, oz was van plan met korven van 40 a 50 gr.te werpen.

    heeft er iemand ervaring met deze hengel

    Honvara
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

    #2
    Niet met deze, maar wel met de 13ft heavy, ben er zeer tevreden over!
    Carpe Diem

    Reageer

    • honvara
      Newbie
      • 06-12-2006
      • 38

      #3
      speedmaster

      En koz hoe zit het met die oz op de tips?

      moet ik daar rekening mee houden of niet?

      Reageer

      • Kosmozz
        Match en Feeder
        • 25-07-2005
        • 1959
        • Hannut

        #4
        Zou ik wel doen ja, 1 oz is 28.35 gram dus reken maar uit .
        Ik vis met m'n light feeder met een 2oz tip met korven van 50 gram. Er zit ongeveer 25 gram voer in een korf. Voor de korte afstand is dit prima te doen. Als je echt wilt smijten, of stroming kun je beter een 3oz gebruiken.


        Het is wel raar van shimano dat ze een werpgewicht aangeven van 105 gram en een 85 grams tip als zwaarste meeleveren. Ik denk dat als je hem zwaarder dan dit belast, hij niet meer lekker zal gooien. Ik heb het met mijn heavy ook. Deze heeft een 4oz als zwaarste tip en bij maximale belasting kun je niet meer goed kracht zetten. Optimaal werpgewicht van deze hengel is iets van 75 gram.
        Carpe Diem

        Reageer

        • danny69
          Feedervisser
          • 16-03-2005
          • 227
          • Clinge, Zeeuws Vlaanderen

          #5
          Hoi Honvara,
          Ik heb zelf geen ervaring met het type hengel dat jij aangeschaft hebt, maar wel met vroegere types: de Stradic en de Ultegra.
          Beiden zeer fijne hengels: De stradic heb ik al ruim 10 jaar en vis er nog weleens mee. De Stradic heb ik zeker al 7 jaar.
          Shimano is prijs kwaliteit ( mijns inziens) de beste verhouding die je kunt bedenken.
          Er wordt bij ons ( ik woon in Zeeuws-Vlaanderen) zeer veel met Shimano feeders gevist.
          Ik ben zelf dus een zeer tevreden klant!

          Gr. Danny
          Lid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎