voorvoeren

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • kraak
    mooi weer visser
    • 09-08-2005
    • 307
    • Kampen

    voorvoeren

    Zou je dmv. voorvoeren een knappe voerplek kunnen creeren voor voorn/brasem, zoals men dit doet voor karper? Onthoud een 'witvis' waar hij voer vind?
    vr.gr. Jeroen
  • antoinette
    Specimen Hunter
    • 13-11-2005
    • 1926
    • oudenhoorn

    #2
    Diezelfde witvis weet dat er in de winter altijd voer te halen is in de haven, dus in hoeverre dan een voercampagne nut heeft ?

    Reageer

    • brielsemaasliefhebber
      vis gek
      • 06-06-2006
      • 1231
      • Brielle

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
      Diezelfde witvis weet dat er in de winter altijd voer te halen is in de haven, dus in hoeverre dan een voercampagne nut heeft ?
      en zomer's dan ???????

      in de zomer kan het wel degelijk,doe ik ook wel eens,ff een avond er voor een berg voer er in en dan hakken
      GROETEN VAN EEN VIS GEK

      Reageer

      • kraak
        mooi weer visser
        • 09-08-2005
        • 307
        • Kampen

        #4
        dus jij zegt dat dat zomers mogelijk is en dat de vis dan nog op de stek ligt?.. Denk dat ik het gewoon maar probeer.. breng je zomers dan ook aas zoals maden casters en mais?
        vr.gr. Jeroen

        Reageer

        • ironny
          Moderator
          • 04-04-2006
          • 1377
          • Hamont

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
          Diezelfde witvis weet dat er in de winter altijd voer te halen is in de haven, dus in hoeverre dan een voercampagne nut heeft ?
          zou die vis dat weten?? lijkt mij instinctief. de winter komt, de dagen worden korter dus trekt naar de haven, de vraag is, zijn de vissen nu bij een zachtere winter meer op hun stek gebleven of toch de haven in getrokken?
          dus als ik gewoon zou doorvoeren op een bepaalde ondiepe plek, de hele winter, daar waar s zomers goed wordt gevangen, zou dit voer de vis op zijn plek houden of trekt die vis toch naar de haven.. ?
          Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

          Reageer

          • antoinette
            Specimen Hunter
            • 13-11-2005
            • 1926
            • oudenhoorn

            #6
            Dat is nou het mooie van de wondere wereld van vissen, het blijft een verassing

            Reageer

            • janb
              jan b
              • 21-11-2005
              • 1982
              • 't Nieuweland

              #7
              Ik weet wel als ik na het weekend op de karperstekken ga vissen met de feeder op de platte dat de vangsten over het algemeen zeer groot zijn
              Dus de vis blijft zolang er nog voer ligt wel in de omgeving denk ik
              Groeten van Jan de visser

              Reageer

              • swa
                Theoreticus
                • 09-05-2003
                • 718
                • Tienen

                #8
                Dat lukt zeker.
                De (hennep)kanaalvissers op voorn deden dat vroeger altijd. Ik heb zo ook jaren gevist op het Albertkanaal.
                Enkele dagen tot zelfs een paar weken op voorhand voeren met hennep en tarwe en daarna vissen. Je had dan zelfs niet absoluut voer nodig, enkel diezelfde hennep en tarwe (of maden, casters) kan ook.
                Een vis moet eten om te overleven, dus gaat die geen plek in de steek laten waar hij makkelijk te eten vind.
                Werkt dus zeker zowel voor voorn als brasem (dan niet met hennep)
                Zaken als hennep en tarwe hebben het voordeel dat ze blijven liggen tot de vis komt (desnoods zelfs dagen) wat je met voer niet hebt.
                Natuurlijk niet gaan voorvoeren in een zone waar de vis zich op dat moment niet ophoudt

                Reageer

                • hanno-visser
                  visserman en queen-fan
                  • 29-12-2006
                  • 140
                  • zwolle

                  #9
                  zit wat in swa...
                  ik denk niet dat het slecht uit pakt... behalve als je ze helemaal verzadigt.
                  ik persoonlijk denk dat je beter een lange tijd weinig moet voeren i.p.v. alles in één keer.... want anders verzadig je ze... volgen mij

                  nouja miss hoor ik nog wel of het lukt...
                  grt hanno
                  hanno-visser

                  Site: www.vissenmethanno.websitemaker.nl/vissen

                  -||Als ze me missen ben ik vissen||-

                  Reageer

                  • swa
                    Theoreticus
                    • 09-05-2003
                    • 718
                    • Tienen

                    #10
                    Dat bedoelde ik ook Kraak, alle dagen wat voeren, hoeveelheid aangepast aan de te verwachten vis en de tijd v/h jaar

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎