voerkorf gaas kopen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • appie12871
    Newbie
    • 15-03-2007
    • 3
    • Bergen op Zoom

    voerkorf gaas kopen

    Hello, ik ben nieuw op dit forum en heb 1 specifieke vraag.

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

    Ik ben al jaren actief feedervisser, ik wil gaan experimenteren met nieuwe
    voerkorven.
    Ik heb hier reeds een loodmal voor gevonden, heeft iemand tips waar ik gaas
    kan aanschaffen.

    bvd
    Groeten Ard
  • Highlander
    Frequent aanwezig
    • 17-08-2006
    • 120
    • Utrecht

    #2
    Doe-het-zelf zaken of dierenwinkels.

    Het is bijna hetzelfde gaas als volieres, maar dan een wat kleinere maas.
    PR: Brasem 58cm, Snoek 53cm, Spiegelkarper 40cm, Barbeel 56cm

    Reageer

    • Rinko
      *************
      • 14-08-2005
      • 1117
      • ********

      #3
      Heb ik een vraag voor u, waar heb jij de loodmal gevonden, wat voor een soort voerkorf en wat zijn de gewichten?
      mag mij ook een pbtje sturen.

      Reageer

      • appie12871
        Newbie
        • 15-03-2007
        • 3
        • Bergen op Zoom

        #4
        loodmal

        Ik heb een keer een partij oude "zooi" gekocht van een faillietgegane hengelsportzaak, daar zat deze mal bij.
        Het zijn de gewichten van 10 tot 45 gram. voor mij prima ik vis meestal
        op stilstaand water en niet te grote afstanden.

        Reageer

        • appie12871
          Newbie
          • 15-03-2007
          • 3
          • Bergen op Zoom

          #5
          in de doe het zelf zaken hebben ze niets zinnig, dank u voor de tip dierenwinkel, ik ga kijken.

          Reageer

          • miguel
            Senior Member
            • 05-03-2007
            • 7

            #6
            Hoy appie,

            Ik heb vorig jaar bij Vlemminx in Tilburg gaas zien liggen, eveneens soorten lood
            mischien kunt ge daar eens informeren.

            Groetjes Miguel

            Reageer

            • john van den broek
              Specimen Hunter
              • 30-03-2003
              • 1089
              • Venray

              #7
              Voordat je begint met het smelten van lood, zou je jezelf op de hoogte moeten stellen van de gezondheids risico's die hieraan verbonden zijn.
              Deze wegen niet op tegen de besparing die je doet wat betreft het kopen van korfjes.

              Mijn advies is : laat andere mensen maar lood smelten als ze dat graag doen, maar ga het zelf niet doen.
              Groet John.

              www.baitstore.nl

              Reageer

              • antoinette
                Specimen Hunter
                • 13-11-2005
                • 1926
                • oudenhoorn

                #8
                Ik ben het helemaal eens met John, mijn voormalig vismaat smolt altijd zelf zijn pilkers, hij kreeg altijd zeer zware hoofdpijnen tijdens dat smelten en moest ook altijd norit gebruiken na het smelten.
                Enne zware metalen verdwijnen niet uit je lichaam, je lever slaat alles op. Lijkt mijzelf geen pretje eenofandere metaalvergiftiging te hebben

                Reageer

                • SvVoorden
                  Sportvisser
                  • 26-07-2002
                  • 747
                  • Woerden

                  #9
                  Lood smelten moet je alleen doen in een goed geventileerde ruimte en het liefst in een zuurkast met afzuiging zoals in laboratoria gebruikt worden.
                  Lood Wordt in het lichaam overal opgeslagen, in botten, vetweefsel etc. Het heeft ook effect op je hemoglobine in het bloed wat zorgt voor je zuurstofdistributie. Wat goed is is om veel melk te drinken, dat voorkomt opname in het lichaam. Die Norit is nieuw voor me maar actieve kool bindt natuurlijk ook overal aan.
                  Ik heb zelf ook eens plaatjes gegoten voor voerkorven en nergens last van gehad. Je kunt er in 1 avond genoeg gieten voor de rest van je leven, als je het niet doet om te verkopen natuurlijk, dus dan valt de schade wel weer mee. Gewoon zorgen dat de dampen weggezogen worden.

                  Wat dat gaas betreft. Ik heb het nooit ergens gezien. Ik heb ooit twee rolletjes gehad van iemand en die liggen nu al 10 jaar bij me in de schuur. Ik koop mijn korven nu gewoon. De winkel waar ik nu kom daar kan ik exact doorgeven wat voor korven ik wil (dikte, hoogte, gewicht, speed of gewone korf) dus voor mij geen gedoe meer. Die 20 korven die je verspeeld per jaar wegen niet op tegen de rest van de kosten.
                  Sjaak van Voorden

                  Reageer

                  • janb
                    jan b
                    • 21-11-2005
                    • 1982
                    • 't Nieuweland

                    #10
                    Ik giet lood v,a 1969 eerst zee lood en daarna korven tot nu toe geen problemen Maar het gas stel staat wel onder een goed werkende afzuig installatie De schadelijke dampen worden dus goed deels wel weg gezogen
                    Maar ik ben wel eens, kijk er mee uit en een gewaarschuwd mens telt voor twee

                    Groeten van Jan de visser

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎