Gitaar spelen met de vaste stok (elastiekspanning)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Ronald Nannings
    Verificatie gaande...
    • 05-08-2006
    • 602
    • Enclave Friesland

    Gitaar spelen met de vaste stok (elastiekspanning)

    Ook wel eens meegemaakt?
    Je laat het elastiek installeren door de winkelier en vervolgens staat deze zo strak gespannen, dat je er gitaarsolo's mee kunt spelen....
    Ik kom het vaak tegen bij collegavissers, brasem gehaakt, elastiek te strak, vis kwijt.... Zonde, zonde!
  • hanno-visser
    visserman en queen-fan
    • 29-12-2006
    • 140
    • zwolle

    #2
    ikzelf vis nog niet met elastiek...
    wat zijn de voor en nadelen van elastiek?

    en wat brak er bij je 'collega visser'? lijn of elastiek?
    hanno-visser

    Site: www.vissenmethanno.websitemaker.nl/vissen

    -||Als ze me missen ben ik vissen||-

    Reageer

    • willie
      Sportvisser
      • 03-12-2005
      • 626
      • wijhe

      #3
      bij mij is het meestal andersom naar een paar gevangen vissen moet ik het elastiek weer aan spannen wat dan bungelt er een stukje elastiek buiten de top

      gr willie

      Reageer

      • Ronald Nannings
        Verificatie gaande...
        • 05-08-2006
        • 602
        • Enclave Friesland

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door willie
        bij mij is het meestal andersom naar een paar gevangen vissen moet ik het elastiek weer aan spannen wat dan bungelt er een stukje elastiek buiten de top

        gr willie

        Hoi Willie,

        De elastiek laat ik eerst even voorstrekken, voordat ik deze installeer. Daarnaast gebruik ik elastiektoppen met insertbusjes van 2.2 mm, dit zou ruim genoeg moeten zijn. Ook spray ik de toppen nog even in met siliconenspray. Waarschijnlijk is de oorzaak (top te lang, geen spray en voorrekken) dat elastiek er bij jouw weer uit blijft hangen. Ik blijf zeggen, door goed afgesteld elastiek levert het echt meer vis op, je verspeeld eenvoudig minder vis.

        Reageer

        • willie
          Sportvisser
          • 03-12-2005
          • 626
          • wijhe

          #5
          nou ronald ik heb net even gekeken en bij mij zit het busje er gewoon boven op in plv er in maakt dit zoveel uit dan.

          gr willie

          Reageer

          • janb
            jan b
            • 21-11-2005
            • 1982
            • 't Nieuweland

            #6
            Volgens mij maakt het niet zoveel uit in of extern Als de binnen diameter van de buisjes maar duidelijk groter is als de dikte van de elastiek Ik gebruik ook meestal intern met een binnen diameter van ongeveer 1.8 mm Daar loopt je elastiek van 1.4 nog moeiteloos doorheen Alleen veel mensen hikken aan tegen het feit dat je wat meer van je top af moet halen om het buisje te plaatsen Maar om het allemaal goed telaten werken moet de elastiek ruimte hebben ,zo niet dan blijven er van die stukjes uit hangen na het vangen van een vis ,en dat is dan weer niet de bedoeling Ik wil ook niet meer actie als ongeveer 30% van de top dit in verband met het schuren van de elastiek in de binnen zijde van de top

            Groeten van Jan de visser

            Reageer

            • willie
              Sportvisser
              • 03-12-2005
              • 626
              • wijhe

              #7
              heel duidelijk jan bedankt

              gr willie

              Reageer

              • yannik
                De kasteelvissers Viane
                • 27-07-2006
                • 694
                • Geraardsbergen

                #8
                hallo allemaal. bedoelen julie met die 'buisjes' zo van die conische dingetjes waar de onderkant van je elastiek aan vastgemaakt zit? meestal meestal steek ik mijn elastiek zelf in mijn vislijn maar vroeger-toen ik dat nog niet kon- dan liet ik dit ook in de viswinkel doen. die winkelier liet dan altijd een beetje elastiek over. ik bedoel dan dat hij een paar centimeter elastiek op dat dingetje liet zitten, zodat als je elastiek te los of te strak zat je hem er maar juist moest opwikkelen of afwikkelen.
                mvg yannik
                Wie vist, die vangt!

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎