Topjes Tricast feeder.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • danny69
    Feedervisser
    • 16-03-2005
    • 227
    • Clinge, Zeeuws Vlaanderen

    Topjes Tricast feeder.

    Beste medehengelaars,
    Ik heb een Tricast Legend 4000 feeder. Prima hengel, alleen de topjes zijn niet aan te slepen! !Een keer vissen en doormidden. De prijs is er ook naar: 45 euro, wat ik niet goedkoop vind. Heeft er iemand een alternatief, wat goedkoper is??

    Gr. Danny
    Lid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.
  • Eduard
    Moderator
    • 11-08-2004
    • 3278
    • Sappemeer

    #2
    Ik wil niet ***lig doen, maar.... hoe komt het dat de topjes niet zijn aan te slepen? Als er bij mij een top naar de 'Gallemiezen' gaat is het vrijwel zonder uitzondering mijn eigen stomme schuld... ~_~ Erop gaan staan, dyneema eromheen, maar wel 100m willen gooien enzo...kijk, daar zijn ze niet op berekend.
    Bij normaal gebruik gaan ze best lang mee, je topogen slijten natuurlijk wel, zeker met dyneema, maar dat is normaal.
    Je kunt goedkopere toppen kopen, of je kapotte top inkorten, afslijpen en opnieuw gebruiken, maar ik ben daar niet zo'n 'fan' van, het gaat altijd ten koste van de beetregistratie en je top is immers het belangrijkste registratiemiddel, nietwaar?
    groet,
    Eduard

    Reageer

    • danny69
      Feedervisser
      • 16-03-2005
      • 227
      • Clinge, Zeeuws Vlaanderen

      #3
      Hoi!

      FF reactie: Ik ga natuurlijk op een normale manier om met m'n toppen. Het is echter wel bekend dat de toppen van de Legend serie van Tricast aan de zwakke kant zijn. ( niet de goeie carbon denk ik: te bros). Ik heb het zelf een aantal keren meegemaakt dat door het gewicht van korf en voer de top doormidden brak....

      Ik heb ook nog een andere hengel van Tricast ( Trophy 2+2) en daar heb ik geen enkel probleem mee. Jammer genoeg zijn de toppen niet uitwisselbaar.

      Wat dat afkorten betrft: geen optie, dat gaat ten koste van de gevoelifheid.
      Lid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.

      Reageer

      • Vissport
        Sportvisser
        • 07-01-2004
        • 756
        • Maasbracht

        #4
        danny69

        Een goed alternatief is de feedertopjes zelf maken. Schrik niet dat gaat zeer goed, en kost veel minder. Ga met het 2 de deel naar de hengelsportzaak en koop een passend blank feedertopje.
        Zet er passende oogjes op, wel goed kijken of ze in rechte lijn staan, en op de gewenste afstand. Doe aan ieder oogje 1 druppeltje secondenlijm, bind de oogjes nu op met speciaal visgaren , en naar gewenste kleur. Ieder oogje 3 maal aflakkeren met doorschijnende lak,en klaar. Zo kan je een aantal feedertopjes maken naar gelang de behoefte. Je zal zien het gaat zeer goed, en is zeker goedkoper...wedden dat je minder feedertopjes stukgooid, als je ze zelf maakt. Succes toegewenst met het maken van feedertopjes.
        www.pa3gju.nl
        Beste groeten.

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎