onzichtbare onderlijnen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Jan Voer
    Frequent aanwezig
    • 26-03-2006
    • 147
    • egmond binnen

    onzichtbare onderlijnen

    hallo, van welk merk nylon kan je het beste onderlijnen maken? zoveel mogelijk
    onzichbaar!, ik gebruik zelf het merk xilo,colmic er staan cinese tekens boven
    voor zee gebruik ik fluorcarbon, dat valt nagenoegweg in het water, maar als
    je fluorcarbon gebruik voor het binnen water, in dunne maten,0,6 0,8 0,10 is
    dat veel te zwak, bijv, fluorcarbon van 0,16-2,800 kg en 0,16 van jvs nylon
    is 4,200 kg een heel verschil dus! mijn ervaring met xilo is goed, maar misschien is er een beter merk! ik wacht af bijvoorbaat dank grtjes jan voer
  • Eduard
    Moderator
    • 11-08-2004
    • 3278
    • Sappemeer

    #2
    Trabucco T-Force Competition Pro, wat mij betreft....

    groet,
    Eduard

    Reageer

    • The Frisian Viking
      NHSF Erelid
      • 27-06-2006
      • 5439
      • Feânwalden

      #3
      ik vind de Sensas Feeling Anglaise wel een goeie lijn.
      Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

      ik knibbelje foar gjin ien

      The Frisian Viking

      Reageer

      • Master
        Voerboer
        • 26-02-2007
        • 1148
        • Zoetermeer

        #4
        Maak je niet te druk om een merk. Treksterkte is belangrijk en zeker ook de haakkeuze die je aan een onderlijn knoopt. Alles moet in verhouding zijn. We zitten altijd te pielen met een 6/00 lijn, haakje 22 en naast je zit een oude baas met 16/00. haak 12 rechtdoor die je helemaal zoek vist. Herken je dat?
        Op de stok zetten we een 0,5 gram dobber en zitten maar te klooien terwijl je op de match een 6 gram op zet en net zo goed posjes vangt. Herken je dat ook?
        De discussie over merken onderlijnen loopt al vele jaren en een ideale is er niet. Anders zou iedereen wel met de zelfde vissen en dat is beslist niet zo!

        Denk maar eens aan deze stelling: Een stuggere onderlijn van 25 cm is net zo soepel als een zachte onderlijn van 18 cm. Meer lengte betekend meer kans om te wapperen en dus net zo goed een natuurlijke aaspresentatie.

        Op een zachte stroom krijg je ook een stuggere onderlijn van 18 cm aan het wapperen door je maden wijd aan te prikken zodat ze dus niet langs elkaar hangen, maar van elkaar af. Dan pakken ze meer stroomdruk en gedraagt het aas zich natuurlijker. Op een feeder zou ik dit echter niet doen omdat deze methode bij het indraaien als een helicopter werkt en de boel aan het kinken brengt. Dan verleng ik mijn onderlijn zodat die zich toch soepel gaat gedragen.
        Theo de Kreij.
        www.natuurzorg.eu

        Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

        Reageer

        • janb
          jan b
          • 21-11-2005
          • 1982
          • 't Nieuweland

          #5
          Master,als er op gewicht gevist word ben ik het helemaal met je eens En de meeste wedstrijden gaan op gewicht
          In het verleden visten we op aantal of op lengte En dan gingen we ook dun
          Maar vandaag de dag enkel de kilo's tellen En daar zul je op aan moeten passen Als ik een wedstrijd mee vis heb ik een systeem van alles of niets Of ik eindig boven in met veel kilo's Of ik zak door de mand ,als het potje uit word gehaald met 800 gr Zo vis ik al jaren en vaak gaat het goed Maar het systeem is niet zalig makend Maar het is een systeem ,al dat gedoe met onderlijn zus en zo Je moet er van houden Het is aan mij in ieder geval niet besteed
          Wedstrijdvissen is weten waar je mee bezig ben

          Groeten van Jan de visser

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎