Aasdobber

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • tester
    Maas en Waal visser
    • 06-03-2004
    • 2596
    • Son

    Aasdobber

    Hallo een vraagje

    stel ik kan een wedstrijd mee vissen op een kanaal hengelkeuze vaste stok of match

    ik kan dan vissen met een looddragende schuifdobber van 6 gr
    maar mag ik ook vissen met een looddragende aasdobber ( schuifdobber) van 6 gr die 20 maden kan meenemen
    gr Gerard
  • visseninpolen
    Met enige kennis...
    • 01-01-2005
    • 301
    • wichmond

    #2
    lijkt mij wel, je mag toch ook met een voerkorf vissen, zet je ook aas mee weg, toch?
    ryby ryby ryby i duzo ryb

    Reageer

    • Roha
      pennenbouwer
      • 18-04-2005
      • 1175
      • Nijverdal

      #3
      Hey Tester,

      Bedoel je die zelfgemaakte dobber die je vorig jaar bij je had tijdens de bijeenkomst aan het Coevorden-Vechtkanaal?
      Ik heb in Engelse hengelsportbladen ook dergelijke kruisingen tussen dobber en gesloten voerkorf gezien. Deze worden daar veel gebruikt in de commerciële karpervijvers en schijnen goed te bevallen.
      Of je dit systeem kunt toepassen op ons Nederlandse visbestand moet de praktijk uitwijzen. Er is m.i. echter geen regelgeving die het gebruik van deze dobber verbiedt. Je voldoet namenlijk aan alle voorwaarden.
      Groet'n,

      Ronald


      ><((('<><((('<><((('>
      www.dobberbouw.nl

      Reageer

      • tester
        Maas en Waal visser
        • 06-03-2004
        • 2596
        • Son

        #4
        Hallo Roha Visseninpolen

        die bedoel ik inderdaad een dobber die een 20 tal maden/ casters kan dragen en die in +- 5 min lost

        de Brabantse wou ik die gebruiken ik vraag het van tevoren als het niet mag vis ik met de slider van 6 gr en breng het voer /aas met de werppijp

        op de vossekuil hier vlakbij mag je niet met voer vissen maar wel met casters / maden en daar ga ik het is uittesten met hun goedvinden
        maar dat zou geen probleem zijn heb ik al gehoord

        op de waal tussen de kribben op de winde met de aaszinker ( die lost een halve meter boven de bodem ) werkt het prima dan knalle ze er vandoor met je dobbertje
        gr Gerard

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎