volgende week veel visspul in een discounter

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • antoinette
    Specimen Hunter
    • 13-11-2005
    • 1926
    • oudenhoorn

    volgende week veel visspul in een discounter

    Voor de echte wedstrijdvisser is dit niet relevant denk ik. Echter voor een startende visser of jeugdige visser juist wel.
    Volgende week donderdag heeft de Lidl een heel uitgebreid assortiment hengelspullen, van kunstaas tot hengels en van een viskanis tot klossen nylon.
  • Sido
    Sportvisser
    • 06-09-2005
    • 801
    • dorpje aan franekervaart

    #2
    bedankt voor de tip! ik zal er wel even kijken
    Sido
    ____
    HSV: De Deinende Dobber

    Reageer

    • Pieter Stam
      Tinca Tinca
      • 11-10-2002
      • 2882
      • NL

      #3
      Hmmmm...... ik zag pas in een Kruidvat krantje ook al het een en ander staan. Ik zou me er niet aan wagen eerlijk gezegd!

      Reageer

      • yannik
        De kasteelvissers Viane
        • 27-07-2006
        • 694
        • Geraardsbergen

        #4
        hmm... als je niet veel vist of nog jong bent kan dat mss goed zijn. maar dan enkel vanwege de prijs. volgens mij is dat in het grove vlaams gezegt: brol.
        grt. Yannik
        Wie vist, die vangt!

        Reageer

        • Pieter Stam
          Tinca Tinca
          • 11-10-2002
          • 2882
          • NL

          #5
          Kijk er zitten best bruikbare spullen bij, dat is zéker zo. Een schepnetje is en blijft een schepnetje. Een opbergbox blijft een opbergbox. Het een of het ander verschilt misschien wat qua levensduur maar daar is nog mee te leven. Maar de dobbers (pennen wil ik het niet noemen ) die ik in dat krantje zag staan daarvan zag ik in één oogopslag dat dat een crime gaat worden. Het doet me denken aan de beginnerssetjes die je in de dierenwinkel (of supermarkt) kan kopen. En waar gewoon écht niet mee te vissen is. Vooral het kraakmolentje met veel te dikke krullende lijn, die keer op keer om de spoel een slaat is een crime. Ik heb ooit een schoolklas (groep 5) 'visles' gegeven met deze setjes. Gelachen heb ik wel, gevist werd er nauwelijks

          MVG,
          Pieter

          Reageer

          • † Frederik de Belder
            [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
            • 13-01-2003
            • 5730
            • Niel (België)

            #6
            Zoals Yannik al zei op zen vlaams gezegt echten BROL.
            Groetjes Freddy

            ********************************
            * Teamlid "Dierenvriend" België *
            ********************************
            http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

            http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

            http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

            Reageer

            • janb
              jan b
              • 21-11-2005
              • 1982
              • 't Nieuweland

              #7
              Brol is dat het zelfde als shitt
              Groeten van Jan de visser

              Reageer

              • antoinette
                Specimen Hunter
                • 13-11-2005
                • 1926
                • oudenhoorn

                #8
                sommige dingen zijn geen brol hoor, bijv. 50 breekstaafjes a €3,50

                Reageer

                • janb
                  jan b
                  • 21-11-2005
                  • 1982
                  • 't Nieuweland

                  #9
                  Ik zeg het nog maar eens ,ga als jeudige visser naar een hengelsport speciaalzaak Vertel wat je wil gaan doen op vis gebied De hengel sportzaak waar ik kom die zal zulke jonge mensen altijd helpen En dan vraag je misschien waar om Ik denk dat de knapen die nu met 25 euro in de knip een complete visuitrusting willen kopen ,over een paar jaar een uitrusting willen gaan kopen ,en dat niet zijn vergeten ,en dan probleemloos een paar duizend euro neer tikken ,bij de hengelsportzaak die hun toen op het goede spoor heeft gezet
                  Investeren in de jeurgd dus de toekomst kan bijzonder zinvol zijn
                  Groeten van Jan de visser

                  Reageer

                  • Pieter Stam
                    Tinca Tinca
                    • 11-10-2002
                    • 2882
                    • NL

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
                    sommige dingen zijn geen brol hoor, bijv. 50 breekstaafjes a €3,50
                    Als het dezelfde breekstaafjes zijn als die ik vorig jaar voor een prikkie op de visma heb gekocht.............................

                    Reageer

                    • antoinette
                      Specimen Hunter
                      • 13-11-2005
                      • 1926
                      • oudenhoorn

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door janb
                      Ik zeg het nog maar eens ,ga als jeudige visser naar een hengelsport speciaalzaak Vertel wat je wil gaan doen op vis gebied De hengel sportzaak waar ik kom die zal zulke jonge mensen altijd helpen En dan vraag je misschien waar om Ik denk dat de knapen die nu met 25 euro in de knip een complete visuitrusting willen kopen ,over een paar jaar een uitrusting willen gaan kopen ,en dat niet zijn vergeten ,en dan probleemloos een paar duizend euro neer tikken ,bij de hengelsportzaak die hun toen op het goede spoor heeft gezet
                      Investeren in de jeurgd dus de toekomst kan bijzonder zinvol zijn
                      Als ik naar mijn eigen jeugd terugkijk, had ik persoonlijk heel blij geweest met bijv. een Lidl, een jeugdige visser heeft nou eenmaal geen tientalle euro's p/w om te vissen. Ikzelf vind dat er toch echt moeilijk wordt gedaan door de wat oudere vissers, neem bijv. Sido, die knul had zelfs geen geld voor een vergunning, voer etc. Nee die moet je maar naar een hengelsportzaak stueren, die hengelsportzaak zoudie waarschijnlijk best heen willen maar qua geld is dat onhaalbaar.
                      Wees dan zo realistisch en probeer de jeugdigen in hun waarde te laten ookal hebben ze dan geen ron thompson hengel of dergelijke, ieder koopt naar eigen vermogen.

                      Reageer

                      • DarthCake
                        Visser? Neh => Gamer :p
                        • 29-03-2006
                        • 129
                        • Korbeek-Lo (Leuven)

                        #12
                        Een half jaartje geleden of is het ondertussen al meer was er ook zo'n aanbieding. Toen heeft m'n vismaat 2 paraplu's gekocht en een viskoffertje. De hengels die ze verkochten was echt dikke rommel, zelfs voor een jeugdige visser met een laag budget.
                        De "dobbers" waren allemaal meer dan 10 gr. enz

                        Het enige wat eigenlijk een beetje interresant was waren de opbergkistjes/koffers. Ook de kunstaas leek wel behoorlijk, maar die hadden we toch niet nodig ...

                        Van de opbergkoffer zijn we wel te vreden, de paraplu's hebben hun gebreken maar hebben ons wel meermaals droog gehouden! .

                        Maar een hengel zou ik zeker en vast in een hengelsportzaak kopen, er bestaan ook goedkope hengeltjes die toch nog stukken degelijker zijn dan die van de Lidl.
                        Oorspronkelijk geplaatst door George W. Bush
                        "I know the human being and fish can coexist peacefully."

                        Reageer

                        • de bomber
                          Harley davidson freak
                          • 21-06-2006
                          • 151
                          • castricum

                          #13
                          Ik geef antoinette gelijk. Ik was er vroeger ook blij mee als ik iets kon kopen. Dat ik nu dure dingen kan kopen is alleen maar een voordeel. En zo heeft de jeugd toch ook weer wat vis plezier niet?
                          greetz de bomber
                          mvg, de bomber

                          Reageer

                          • Pieter Stam
                            Tinca Tinca
                            • 11-10-2002
                            • 2882
                            • NL

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
                            Als ik naar mijn eigen jeugd terugkijk, had ik persoonlijk heel blij geweest met bijv. een Lidl, een jeugdige visser heeft nou eenmaal geen tientalle euro's p/w om te vissen. Ikzelf vind dat er toch echt moeilijk wordt gedaan door de wat oudere vissers, (...)
                            Ik ben van mening dat met relatief weinig geld een hele knappe basisuitrusting kan worden samengesteld waarmee vissen ook leuk is. Veel jonge vissertjes krijgen een werphengelsetje van hun ouders. De hengel voldoet prima, maar de molen daar is niet mee te vissen. Sowieso is het handig om de basis met een vaste lat onder de knie te krijgen.

                            35 € Vaste in- of oversteekhengel. (Een prima 2e handsje kost nog veel minder, bij opa of oma is een hengel soms gratis , bij sommige jeugdwedstrijden is de beloning voor elke deelnemer een prima bruikbare vaste lat van ca. 4 meter)
                            15 € Lijn, loodjes, zakje haakjes. Of tuigensetjes.

                            Voor maximaal 50 € heb je lange tijd écht lol. Ik snap best dat dat voor veel mensen veel geld is, zeker voor kinderen. Maar als je als ouders je kinderen vissen wilt (laten) leren denk ik dat een goed bruikbare basisuitrusting onmisbaar is.

                            MVG,
                            Pieter

                            Reageer

                            • † Frederik de Belder
                              [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
                              • 13-01-2003
                              • 5730
                              • Niel (België)

                              #15
                              Er zijn nog hengelsportzaken die echt wel voor de jeugd klaar staan, om hun op weg te helpen in het hengelsportwereldje.

                              Ik ga niet zeggen dat alles brol is wat te koop aangeboden wordt bij Lidl, er zullen wel bruikbare spulletjes bij liggen, maar persoonlijk zou ik het toch niet kopen. Spaar dan je centjes bij elkaar tot je iets deftig kan kopen waar je enkele jaartjes geniet van hebt. En niet iets waar je na een maand al van moet zeggen het is naar de kl....ten.
                              Vraag het desnoods als verjaardags geschenk of voor je nieuwjaar, wanneer iedereen van je familie een beetje bij mekaar legt, kan je al snel kopen wat je graag hebben wil, of niet?
                              Groetjes Freddy

                              ********************************
                              * Teamlid "Dierenvriend" België *
                              ********************************
                              http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

                              http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

                              http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎