hoe peil je met een dobber op de werp hengel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rick de visser
    Alrounder&Binder
    • 28-02-2007
    • 166
    • Nw-Roden

    hoe peil je met een dobber op de werp hengel

    ik zit meestal een beetje te gokken op de diepte
    rdv
  • voorntje
    Komt net kijken
    • 28-07-2006
    • 88
    • Roden

    #2
    Hoi Rick, ik woon ook vlakbij nieuw Roden. Ik ga binnenkort wel weer op een avond vissen in de buurt je kan dan wel mee als je dat wilt. Ik vis meestal alleen op witvis

    Reageer

    • Kosmozz
      Match en Feeder
      • 25-07-2005
      • 1959
      • Hannut

      #3
      Eerst uitloden en dan een extra loodje op de haak. Net zolang schuiven totdat de dobber net boven komt.

      Succes!
      Carpe Diem

      Reageer

      • vislijn.be
        Newbie
        • 16-01-2007
        • 6

        #4
        Als je dobber mooi uitgelood is, dan schuif je alle loodjes helemaal naar onder tot tegen het knoopje van je onderlijn.

        Je schuift de dobber op de diepte die je denkt nodig te hebben. Vervolgens gooi je op de plaats waar je wilt vissen.
        • Gaat de dobber netjes staan => dan schuif je de dobber naar boven, je moet dieper vissen
        • Gaat de dobber plat liggen => dan moet je de dobber naar onder schuiven, je moet ondieper vissen
        • Gaat de dobber staan, maar ligt hij zich ietjes uit het water => je loodje ligt op de grond en je hebt een idee van de diepte. Als je wilt,kun je de dobber enkele centimeters naar onder schuiven zodat je onderlijn niet helemaal op de bodem ligt.

        Je moet bij het peilen wel opletten dat de lijn tussen dobber en hengeltop niet opgespannen, maar slap is...
        VISLIJN.be - Voor wie ze allemaal wil vangen!

        Reageer

        • Rick de visser
          Alrounder&Binder
          • 28-02-2007
          • 166
          • Nw-Roden

          #5
          okee

          ik zal het proberen bedankt voor de reactie
          rdv

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎