iemand ervaring met preston power line

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • vissertje
    Frequent aanwezig
    • 03-04-2007
    • 136
    • brunssum

    iemand ervaring met preston power line

    hoi
    ik zou graag willen weten of er iemand ervaring heeft met preston powerline op de site van preston staat dat deze lijn vooral voor ondelijnen te maken word gebruikt maar hij moest ook goed zijn als hoofd lijn.
  • Harpie
    Specimen Hunter
    • 13-02-2003
    • 1009
    • Emmen

    #2
    Hoi Vissertje,

    De Power Line van Preston is een mooie soepele lijn en de nageltest laat zien dat hij niet kringelt, wat een groot voordeel is als je met loodjes gaat schuiven.


    Voor diegenen die graag de trekkrachten willen weten die bij de diameters worden aangegeven, hier volgen ze,


    0,05 mm - 0,297 kg;
    0,06 mm - 0,374 kg;
    0,07 mm - 0,434 kg;
    0,08 mm - 0,812 kg;
    0,09 mm - 0,967 kg;
    0,10 mm - 1,205 kg;
    0,11 mm - 1,521 kg;
    0,13 mm - 2,136 kg;
    0,15 mm - 2,683 kg;
    0,17 mm - 3,088 kg;

    Moet wel zeggen dat de aangegeven diameter niet overeenkomt met de werkelijkheid.
    Maar, daarin kun je met de diameter keuze rekenschap houden.

    Over de Preston lijnen staan nog wat meer wetenswaardigheden op
    www.fishing4u.nl onder verslagen/columns.

    Gr,
    Harpie
    https://www.prestonfishing.nl/

    Reageer

    • Ruud Engels
      Hollands Belgisch Visser
      • 21-02-2007
      • 61
      • Weert

      #3
      Hallo vissertje,

      Even een off-topic vraagje, je spreekt over het feit dat op de site van Preston deze lijn wordt vernoemd.
      Als ik naar de site van Preston http://www.prestoninnovations.com/ ga dan is deze nog steeds in opbouw (al een tijdje zo).

      Heb jij dan soms nog een ander www.adres van Preston? Graag zou ik die dan ontvangen van jou.

      Oorspronkelijk geplaatst door vissertje
      hoi
      ik zou graag willen weten of er iemand ervaring heeft met preston powerline op de site van preston staat dat deze lijn vooral voor ondelijnen te maken word gebruikt maar hij moest ook goed zijn als hoofd lijn.
      Groeten Ruud
      Vijf dagen per week achter het net vissen is lang genoeg, die overige 2 dagen moeten we het net maar zien te vullen

      Reageer

      • vissertje
        Frequent aanwezig
        • 03-04-2007
        • 136
        • brunssum

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Engels
        Hallo vissertje,

        Even een off-topic vraagje, je spreekt over het feit dat op de site van Preston deze lijn wordt vernoemd.
        Als ik naar de site van Preston http://www.prestoninnovations.com/ ga dan is deze nog steeds in opbouw (al een tijdje zo).

        Heb jij dan soms nog een ander www.adres van Preston? Graag zou ik die dan ontvangen van jou.



        Groeten Ruud
        hoi ruud
        nee ik heb nog geen nieuwe site maar is al een tijdje geleden dat ik op de site heb gekeken .en wanneer de site online komt is mij ook nog een raadsel

        Reageer

        • Steve Mac
          Newbie
          • 02-04-2007
          • 11
          • abcdef

          #5
          Please excuse that I am writing this in English, as I have never spoken Dutch and did not learn it at school.

          Preston Powerline is known to be thicker in diameter than what the spool of line states, normally it is bigger by 0.01mm at least, sometimes 0.02mm.

          Also, the Preston Innovations site is currently being updated and is not available to view.

          If this has already been said, then please accept my apology.
          Steve McCrory
          K C Angling / Matchbox / Sensas

          Reageer

          • Master
            Voerboer
            • 26-02-2007
            • 1148
            • Zoetermeer

            #6
            De trekracht valt niet mee, hoewel het natuurlijk vooral aankomt op de behendigheid en geduld van een visser. De onderlijn ice heeft op 10/00 een trekkracht van 1,75 kilo en is bijzonder soepel maar is niet dunner te krijgen. Ik gebruik de Preston en als ik hem vergelijk met palmer is het een prima alternatief. Waar ik me wel aan erger is de diameters die er worden opgegeven. Wat bezield een fabrikant om een lijn van 7/00 bijvoorbeeld 6/00 te noemen. Wil een fabrikant nou zo graag mee met de vraag op de markt dat ze de boel maar gewoon belazeren? Ik snap dat niet.
            Ik weet echt wel dat er maar een paar fabrikanten zijn die lager dan 9/00 kunnen produceren en het erg lastig is om een machine zo af te stellen dat er werkelijk 6/00 uit komt, zeker wanneer ze nylon koud trekken. Meestal is dat dan 7/00. Waarom stellen die fabrikanten dan niet af op 5/50 zodat je wel een 6/00 krijgt? Uiterst vreemd.
            Theo de Kreij.
            www.natuurzorg.eu

            Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

            Reageer

            • Master
              Voerboer
              • 26-02-2007
              • 1148
              • Zoetermeer

              #7
              Hi Steve. Good to see you here on this Forum. Do you have any idea why a producer is producing a 7/00 line an than calls it a 6/00 line? It makes no sence to me. Now a days a lot of people owns a accurate micrometer and a lot of questions are fired upon those producers. Still they keep on misleading costumers. Very unfair don't you think?
              Theo de Kreij.
              www.natuurzorg.eu

              Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

              Reageer

              • Steve Mac
                Newbie
                • 02-04-2007
                • 11
                • abcdef

                #8
                Hi Master,

                Not every angler in the UK owns a micrometer, and we fool ourselves by believing that manufacturers tell the truth about their products. It is unfair to mislead customers, but there are ways to make them see the truth - do not buy the line in question, and advise others that the line isn't always correctly measured. EFTTA did a check on a number of lines in the UK, and Preston did not send their lines to be tested.

                Personally, I do not use Powerline, and prefer Gamakatsu G-line, Super G-line or Daiwa Matchwinner instead for rod and reel uses. I use Milo Krepton or Sensas Competition for the pole lines. All of these I have checked and they are within 5/000 of the diameter measured by the company.
                Steve McCrory
                K C Angling / Matchbox / Sensas

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎