veel lijnzwemmers,weinig vis.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • 4x14
    Banned
    • 10-12-2006
    • 849
    • Brielle

    veel lijnzwemmers,weinig vis.

    zoals de titel al zegt heb ik veel last van lijners,ook vandaag weer. ik heb zo'n 8 brasems gevangen....maar ook zeker weer 20-25 verspeeld. dat komt omdat ze allemaal vals gehaakt zijn,ik verspeel geen haken etc. ze schieten gewoon los. ik heb het al geprobeerd met het lood naar onderen,valloodje omhoog maar het werkt niet. de dobber schiet naar beneden en als je wacht komt die weer boven en een opsteker volgt,als je dan slaat zit er weer niks aan. ook al wacht je langer,dan haak je ze of verspeeld ze,hoe kan ik hier nou wat aan doen ? of is het zoals ik vermoed gewoon de tijd ervoor en blijf je het houden ?

    ik zou het graag weten want soms word ik er gek van !
  • spuiliefhebber
    Verificatie gaande...
    • 22-04-2006
    • 4156
    • onbekend

    #2
    haha ja wist je het maar probeer ze maar te vangen want in de paaitijd los je dat zomaar niet op hoor

    Reageer

    • 4x14
      Banned
      • 10-12-2006
      • 849
      • Brielle

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
      haha ja wist je het maar probeer ze maar te vangen want in de paaitijd los je dat zomaar niet op hoor
      er moet toch iets zijn dat je er meer vangt,je verspeeld er zowieso maar ik heb het idee dat je er meer kan vangen...

      Reageer

      • spuiliefhebber
        Verificatie gaande...
        • 22-04-2006
        • 4156
        • onbekend

        #4
        ja het is simpel eigenlijk hoor stel een vis zwemt tegen je lijn in het stuk tussen je dobber en je lood of tussen je top en je korf.
        nou geef je hem een ram en sla je die vis in zijn sodemieter die net aan komt zwemmen om eens te kijken wat er op je voer stek ligt ja ,die haak je in zijn oor ,oog ,in zijn hol overal in.

        dus het haken doe je wel zelf,je slaat alleen op het verkeerde moment.

        Reageer

        • 4x14
          Banned
          • 10-12-2006
          • 849
          • Brielle

          #5
          als die dobber onder vloog en ik wachtte 5 seconden,dan was het wel raak maar ook weer vals gehaakt. en als je slepend vistte ving je de meeste in de bek maar ook veel in de vinnen.

          Reageer

          • tester
            Maas en Waal visser
            • 06-03-2004
            • 2596
            • Son

            #6
            Hallo 4x14

            als je veel lijnzwemers hebt dan is je voer/aas wel goed misschien ,te goed ,
            ze vreten zig immers vol aan je voer/aas zonder veel belangstelling voor je haakaas
            als ze op je stek blijven breng je toch ook weer niet te veel
            ik zou minder aas bij mijn voer doen om de vis richting mijn haakaas te sturen

            maar het allereerste wat ik doe als ik een paar keer mis sla is met de kraaienbek de haakpunt 25 graden uit het lood buigen en een beetje naar binnen

            rezultaat minder missers doe maar eens een test met een gewone haak tussen twee bladen van een krant trek je er zo tussen uit een uit het lood gebogen haak haakt onmiddelijk

            suc6
            gr Gerard

            Reageer

            • 4x14
              Banned
              • 10-12-2006
              • 849
              • Brielle

              #7
              heeft het niet te maken met de tijd ? die beesten zitten onder de paaipukkels al hoor ! ik zie er ook hele kuddes zwemmen aan de oppervlakte.

              Reageer

              • spuiliefhebber
                Verificatie gaande...
                • 22-04-2006
                • 4156
                • onbekend

                #8
                ja er worden hier ook potjes beslit met ruim 40 kilo hoekers ja pikkelen noemen ze het hier.
                je kan ***len wat je wil je wint er wel wedstrijden mee dus een grote kram erop en hakku geblazen.
                ik ben altijd maar weer blij als de paaitijd achter de rug is en ze weer normaal gaan azen

                Reageer

                • 4x14
                  Banned
                  • 10-12-2006
                  • 849
                  • Brielle

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
                  ik ben altijd maar weer blij als de paaitijd achter de rug is en ze weer normaal gaan azen
                  ik ook,het is wel weer iets anders hé ! maar ik weet inmiddels dat je ze blijft verspelen...

                  Reageer

                  • tester
                    Maas en Waal visser
                    • 06-03-2004
                    • 2596
                    • Son

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door 4x14
                    heeft het niet te maken met de tijd ? die beesten zitten onder de paaipukkels al hoor ! ik zie er ook hele kuddes zwemmen aan de oppervlakte.
                    jazeker maar der zijn der altijd die nog niet zo ver zijn of der mee klaar zijn
                    en die kans moet je benutten misschien waren het er dan geen 8 maar 18 geweest in dit geval
                    maar dat weet je nooit gelukkig maar anders was er niks meer aan
                    gr Gerard

                    Reageer

                    • 4x14
                      Banned
                      • 10-12-2006
                      • 849
                      • Brielle

                      #11
                      ik zat er nog aan te denken hoe het is als je zo'n camera neerzet bij je voerplek,volgens mij is het een heel groot feest daar !

                      Reageer

                      • spuiliefhebber
                        Verificatie gaande...
                        • 22-04-2006
                        • 4156
                        • onbekend

                        #12
                        het is een orgie daar beneden dus ja een feest ja

                        Reageer

                        • 4x14
                          Banned
                          • 10-12-2006
                          • 849
                          • Brielle

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
                          het is een orgie daar beneden dus ja een feest ja

                          viezerik ! als je een brasem had kwam er ook regelmatig wat uit ja ! en nee,ik onthaakte ze alleen !

                          Reageer

                          • jeroenk
                            zolang er geen ijs ligt..
                            • 27-12-2005
                            • 1490
                            • Oldebroek

                            #14
                            gister in de vecht bij zwolle gevist, 30 kleine brasems. twee keer een erg dikke brasem vlakbij het net gelost. dan ga je toch ff aan twijfelen

                            Reageer

                            • 4x14
                              Banned
                              • 10-12-2006
                              • 849
                              • Brielle

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk
                              gister in de vecht bij zwolle gevist, 30 kleine brasems. twee keer een erg dikke brasem vlakbij het net gelost. dan ga je toch ff aan twijfelen
                              door lijnbreuk ? ik verspeelde geen haak maar ze schoten gewoon los....heel even eraan en net naast je voerstek weer los,dat is echt irritant !

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎