Verschil Feederhengel Barbeelhengel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Lex
    Newbie
    • 22-04-2007
    • 14
    • nuenen

    Verschil Feederhengel Barbeelhengel

    Hallo,

    Ik ben Alex, 37 jaar oud woonachtig in Nuenen en nieuw op dit forum.
    Na de afgelopen 10 jaar alleen maar met de vliegenhengel in binnen en buitenland te hebben gevist ben ik afgelopen winter me weer toe gaan leggen op witvissen. Ik heb inmiddels weer een matchhengel (shimano Speedmaster met molen Stradic gtm 4000) aangeschaft en heb de nodige informatie van het internet gehaald (oa dit forum) aangezien ik in mijn jeugd zeer fanatiek met de machhengel heb gevist heb ik ook dankzij info van dit forum al wat leuke dagen aan het water beleeft. Ik ben van plan binnenkort wat meer op de Waal (bv met een voerkofje) te gaan vissen, ik heb daar afgelopen jaar veel met de vliegenhengel gevist en veel vis gezien (niet gevangen). Het is mij niet te doen om in korte tijd zoveel mogelijk vis te vangen maar liever enkel mooie vissen op materiaal wat het nog net toelaat.
    Ik heb inmiddels rondgekeken naar Feederhengel, het door mij gelezen advies is om op de waal wat zwaardere hengels te gebruiken, ook zie ik barbeelhengels te koop staan, deze lijken me net wat lichter, tips van bv 1oz en 2oz, testcurve van de hengel 1 a 1,5lb. Kan iemeand mij het echte verschil vertellen en uitleggen wat ik het beste aan kan schaffen.
    De vliegenhengels blijven dit jaar opgeborgen in de kast.:

    Alvast bedankt,

    Alex
  • yannik
    De kasteelvissers Viane
    • 27-07-2006
    • 694
    • Geraardsbergen

    #2
    hoi Lex,

    welkom op het forum. ik kan je niet helpen door je vraag te beantwoorden maar ik ben er van overtuigd dat er hier wel mensen zijn die dat kunnen. nog veel plezier.
    grt.Yannik
    Wie vist, die vangt!

    Reageer

    • Kosmozz
      Match en Feeder
      • 25-07-2005
      • 1959
      • Hannut

      #3
      Ik denk dat een barbeel hengel een progressievere actie heeft, buigt wat meer door, om de klappen op te kunnen vangen. Kijk een op de site van Fox, daar hebben ze een hele serie nieuwe barbeel hengels staan. Kijk eens naar de Due-Lite Barbel XTRA (1.75lb, 5oz), dat is denk ik de barbeelhengel voor jou. De Duo-Lite Barbel Floodwater is nog zwaarder (2.75lb, 7oz).
      Carpe Diem

      Reageer

      • Lex
        Newbie
        • 22-04-2007
        • 14
        • nuenen

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
        Ik denk dat een barbeel hengel een progressievere actie heeft, buigt wat meer door, om de klappen op te kunnen vangen. Kijk een op de site van Fox, daar hebben ze een hele serie nieuwe barbeel hengels staan. Kijk eens naar de Due-Lite Barbel XTRA (1.75lb, 5oz), dat is denk ik de barbeelhengel voor jou. De Duo-Lite Barbel Floodwater is nog zwaarder (2.75lb, 7oz).
        Hoi Kosmozz,

        Bedankt voor je reaktie maar is 1,75lb niet wat zwaar (viste ik vroeger mee op karper). Met wat voor type Feeder zou je dit kunnen vergelijken?

        Bedankt,

        Alex

        Reageer

        • Kosmozz
          Match en Feeder
          • 25-07-2005
          • 1959
          • Hannut

          #5
          Ze lijken me niet te zwaar, zeker als je kijkt naar de Waal, daar staat een gigantische stroming, daar kun je zeker wat body gebruiken. Er zijn ook lichtere types van Fox. Onderschat de kracht van een barbeel niet.
          Lees de specs eens zou ik zeggen en vel je oordeel.
          Carpe Diem

          Reageer

          • yannik
            De kasteelvissers Viane
            • 27-07-2006
            • 694
            • Geraardsbergen

            #6
            je valt in herhaling
            Wie vist, die vangt!

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎