Slider montage

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • pvdplaat
    Newbie
    • 18-03-2004
    • 5
    • Alphen a/d Rijn

    Slider montage

    Ik vis al jaren met de match met een vaste dobber montage, maar nu wil nu op een kanaal vissen die vlak in de buurt ligt. De diepte is tussen de 4 a 6 meter.

    Het wil mij niet lukken om met een matchdobber een schuivende montage te krijgen. De dobbers die ik gebruikt hebben allemaal een te groot oog aan de onderkant waar het stuitje er doorheen gaat. Ik kan niet te dik stuitje gebruiken want mijn hengel ogen zijn aan de kleine kant +/- 3 mm.

    De matchhengel is van Reflex van een Tricast Blank die ik 10 jaar geleden bij Wout van Leeuwen hebt gekocht.

    Hoe kan ik toch met deze hengel en een slider vissen op dit water
  • Roha
    pennenbouwer
    • 18-04-2005
    • 1175
    • Nijverdal

    #2
    De stuitjes kun je 't beste van 14/100 nijlon maken. Wanneer je het draad ongeveer 6 à 8 keer wikkelt, geeft dit een stuitje van ongeveer 0,8mm. de draadjes aan het stuitje dien je ongeveer 4 cm lang te laten. wanneer je inwerpt zullen deze uiteindjes makkelijk naar achteren buigen waardoor de stuitjes vrij eenvoudig door de matchoogjes vliegen. Korte uiteinden worden n.l. stug en stoppelig waardoor je meer weerstand krijgt. Bovendien kun je met langere uiteinden het stuitje nog eens fijn strak trekken als hij te makkelijk begint te schuiven.
    Zelf maak ik meestal twee stuitjes achter elkaar zodat ik altijd een referentie heb dat het eerste stuitje niet verschuift waardoor onbedoeld je visdiepte verandert.

    Tussen het (te) grote dobberoog en het kleine stuitje rijg ik een kraaltje op de lijn. Deze zijn o.a. te koop van 't merk Sensas en hebben een binnendiameter van 0,6mm.

    succes!
    Groet'n,

    Ronald


    ><((('<><((('<><((('>
    www.dobberbouw.nl

    Reageer

    • pvdplaat
      Newbie
      • 18-03-2004
      • 5
      • Alphen a/d Rijn

      #3
      Hallo Ronald

      Bedankt voor je reactie en tips, na wat speurwerk op het internet heb ik via mijn hengelsportzaak in leiden de "Match Running Float Attachment" besteld.



      Heb deze vorige week uitgeprobeerd en deze werkt perfect. De Slider stopt perfect op het stuitje.

      Groeten

      Peter

      Reageer

      • Roha
        pennenbouwer
        • 18-04-2005
        • 1175
        • Nijverdal

        #4
        Is inderdaad ook een mooi onderdeel. Die Stonfo-jongens hebben allerlei handige items.

        Succes
        Groet'n,

        Ronald


        ><((('<><((('<><((('>
        www.dobberbouw.nl

        Reageer

        • SvVoorden
          Sportvisser
          • 26-07-2002
          • 747
          • Woerden

          #5
          Bij Sam's hengelsport in Leiden hebben ze deze gewoon in het assortiment.
          Werken prima die dingen.
          Sjaak van Voorden

          Reageer

          • pvdplaat
            Newbie
            • 18-03-2004
            • 5
            • Alphen a/d Rijn

            #6
            Hallo Sjaak

            Inderdaad daar heb ik ook hem gekocht, was wel even zoeken voor hun maar ze konden hem bestellen. Volgende dag hadden ze hem binnen.

            Uitstekende service hebben ze daar.

            Reageer

            • Roha
              pennenbouwer
              • 18-04-2005
              • 1175
              • Nijverdal

              #7
              Leuke altenatieve montage in WT.31

              Een stuk lood met een hol plasticstaafje als lijnafhouder. In december tijdens de Shimano Match master competitie zag ik ze er al mee vissen. Het gooit werkelijk snaarstrak wat toch een voordeel is bij veel zij- of tegenwind.
              Toch blijft 't volgens mij oppassen dat je lood niet tegen de dobber knalt tijdens de worp. Kost je zo een paar barsten of deuken in je mooie pennen!
              Groet'n,

              Ronald


              ><((('<><((('<><((('>
              www.dobberbouw.nl

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎