Slider montage

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • pvdplaat
    Newbie
    • 18-03-2004
    • 5
    • Alphen a/d Rijn

    Slider montage

    Ik vis al jaren met de match met een vaste dobber montage, maar nu wil nu op een kanaal vissen die vlak in de buurt ligt. De diepte is tussen de 4 a 6 meter.

    Het wil mij niet lukken om met een matchdobber een schuivende montage te krijgen. De dobbers die ik gebruikt hebben allemaal een te groot oog aan de onderkant waar het stuitje er doorheen gaat. Ik kan niet te dik stuitje gebruiken want mijn hengel ogen zijn aan de kleine kant +/- 3 mm.

    De matchhengel is van Reflex van een Tricast Blank die ik 10 jaar geleden bij Wout van Leeuwen hebt gekocht.

    Hoe kan ik toch met deze hengel en een slider vissen op dit water
  • Roha
    pennenbouwer
    • 18-04-2005
    • 1175
    • Nijverdal

    #2
    De stuitjes kun je 't beste van 14/100 nijlon maken. Wanneer je het draad ongeveer 6 à 8 keer wikkelt, geeft dit een stuitje van ongeveer 0,8mm. de draadjes aan het stuitje dien je ongeveer 4 cm lang te laten. wanneer je inwerpt zullen deze uiteindjes makkelijk naar achteren buigen waardoor de stuitjes vrij eenvoudig door de matchoogjes vliegen. Korte uiteinden worden n.l. stug en stoppelig waardoor je meer weerstand krijgt. Bovendien kun je met langere uiteinden het stuitje nog eens fijn strak trekken als hij te makkelijk begint te schuiven.
    Zelf maak ik meestal twee stuitjes achter elkaar zodat ik altijd een referentie heb dat het eerste stuitje niet verschuift waardoor onbedoeld je visdiepte verandert.

    Tussen het (te) grote dobberoog en het kleine stuitje rijg ik een kraaltje op de lijn. Deze zijn o.a. te koop van 't merk Sensas en hebben een binnendiameter van 0,6mm.

    succes!
    Groet'n,

    Ronald


    ><((('<><((('<><((('>
    www.dobberbouw.nl

    Reageer

    • pvdplaat
      Newbie
      • 18-03-2004
      • 5
      • Alphen a/d Rijn

      #3
      Hallo Ronald