Vaste stok

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • reijntjes
    Swingt(o)(i)pper
    • 12-12-2005
    • 3497
    • Asten

    Vaste stok

    Wat is ( zijn ) op dit moment de beste vaste stokken / packs die je kunt kopen ?

    M.a.w.als je niet op het geld hoeft te letten welke hengel/pack zou je dan kopen ?
    Groeten

    Frank

    2015 de Belgen verslagen in eigen huis
    2016 walk-over Blauforlaet !
    2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
    2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
    2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !
  • Ronald Nannings
    Verificatie gaande...
    • 05-08-2006
    • 602
    • Enclave Friesland

    #2
    Hoi Frank,

    Dan zou ik voor de Maver Elite 57 gaan, je moet wel een flinke buidel geld hebben (+/- 3500 eurie). Het is een superstrakke stok, sterk en je krijgt een karperstok (Renegate) in de pack erbij (geloof ik). In feite krijg je voor de prijs van één 2 hengels, voorzien van 5 delige topset, cuppingkit en foudraal. Deze hengel kwam ook heel goed uit de test van Declic Peche en Matchangling.

    Reageer

    • reijntjes
      Swingt(o)(i)pper
      • 12-12-2005
      • 3497
      • Asten

      #3
      Ronald

      Ik had hem zien staan en gelezen maar ik ben benieuwd of er andere merken zijn met dezelfde kwaliteiten cq eigenschappen ?
      Heeft Sensas b.v.b een nieuw vlaggeschip voor 2007 etc. ?
      Niet dat ik zo een wil kopen ( nou wil eigenlijk wel !maar ja ....) maar ben gewoon benieuwd als het geld en de sponsor geen rol meer spelen wat iedereen dan zou kiezen !
      Groeten

      Frank

      2015 de Belgen verslagen in eigen huis
      2016 walk-over Blauforlaet !
      2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
      2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
      2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

      Reageer

      • Ronald Nannings
        Verificatie gaande...
        • 05-08-2006
        • 602
        • Enclave Friesland

        #4
        Ik heb de nieuwe Sensas 3694 in mijn handen gehad. Een perfect strakke stok, dat wel, maar ook erg duur (5500 euri). Wat krijg je er voor?
        De hengel, cuping kit, drie competitie topsets, vier toppen, één mini plus voor deel 4/5, een mini plus 6/7 en een foedraal. Als ik deze twee hengel met elkaar vergelijk zie ik 2000 euro verschil. Terwijl de verschillen vistechnisch gezien in mijn ogen minimaal zijn. Een aardige hengel zou ook de JVS Imperial kunnen zijn, sterk, strak, maar wel zwaar en weinig extra's (2900 euro met 2 kits).

        Reageer

        • reijntjes
          Swingt(o)(i)pper
          • 12-12-2005
          • 3497
          • Asten

          #5
          Komt die JVS uit de Daiwa stal ?
          Heeft Daiwa zelf nog vaste stokken ?
          Groeten

          Frank

          2015 de Belgen verslagen in eigen huis
          2016 walk-over Blauforlaet !
          2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
          2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
          2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

          Reageer

          • junior
            Sportvisser
            • 15-03-2005
            • 563
            • Heythuysen

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door reijntjes
            Komt die JVS uit de Daiwa stal ?
            Heeft Daiwa zelf nog vaste stokken ?
            De JVS imprial komt inderdaat uit de Daiwa stal

            Daiwa heeft of had zelf stokken,, ben er pas nog ergins tegen komen,, mooie hengels.

            Reageer

            • † John van der Zee
              [In Memoriam]
              • 16-11-2005
              • 1761
              • in zuidholland in een mooi visgebied

              #7
              mij lijkt de shimano ashire wel wat
              Vissen is ontspannend.
              Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

              Met Vriendelijke Visgroeten



              vaste stokvisser????????

              Reageer

              • Theo de Kreij
                VOERBOER
                • 03-06-2003
                • 2345
                • Zoetermeer

                #8
                In vind dit zo'n moeilijke vraag dat ik er niet 1-2-3 een antwoord op heb. Tuurlijk schuif je een favoriet naar voren, maar nu ik zelf ook weer op zoek ben naar 10 stokken voor het team kom ik voorlopig tot de conclusie dat je het niemand naar het zin kan maken. Ze willen alle 10 eigenlijk een andere merk en/of type. Als ik dan naar de competities kijk zoals onze eigen "PTE Team van het Jaar", dan zie je ook niet een favoriete stok er uit komen. Daar uit blijkt dat er geen absolute topper in vaste stokken is, maar dat de keuze heel erg persoonsgebonden is. De 1 wil een dweil, de ander een super strakke.
                Wat ik wel uitermate belangrijk vindt is de mate van after sales ofwel, hoe snel kan ik een kapot deel vervangen en tegen welke prijs. Ik heb persoonlijk een lichte voorkeur voor Cassini en Tubertini, maar als daar wat van kapot gaat heb ik er niet veel vertrouwen in dat ik een dag later een nieuw deel heb. Wanneer je iedere week wedstrijden vist is dat zeer belangrijk.

                Als ik nu zou moeten kiezen, ging ik voor de Sensas 655 als peuterstok en de Maver 57 als sleurstok. Maar Carbolino lag ook goed in de hand, en de nieuwe stokken waar Shakespeare mee gaat komen zijn helemaal super.

                Ik laat voor een paar weken de boel de boel zodat al die indrukken even kunnen zakken. Komt er een sponsor met gratis hengels dan is voor het team de boel wel duidelijk, maar de kans is groot dat ik de mannen alsnog de vrije keus laat. Ieder moet 100% vertrouwen hebben in zijn materiaal anders zit je niet op je gemk aan het water en betekend het puur concentratie verlies.
                Mvrgr,

                Theo de Kreij.

                ********************************
                Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland
                ********************************

                www.peche-tackle-europe.com

                Reageer

                • reijntjes
                  Swingt(o)(i)pper
                  • 12-12-2005
                  • 3497
                  • Asten

                  #9
                  Theo,

                  Dat is precies wat ik bedoel " als het geld en de sponsor geen rol meer spelen ".
                  Ik ben gewoon benieuwd wat ieder voor zich dan zou kiezen.
                  Het spreekt voor zich dat als je van een sponsor de hengels krijgt dat je daar mee vist maar dat hoeft niet te betekenen dat je blij bent met de gesponsorde hengel.
                  Ik denk dat de vrije hengel keuze ieder voor zich uiteindelijk toch de beste optie zal zijn alhoewel dat misschien dan wel meer kost.
                  Groeten

                  Frank

                  2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                  2016 walk-over Blauforlaet !
                  2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                  2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                  2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎