vergunning italie

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • clairvoyant
    Moderator
    • 29-03-2006
    • 240
    • Eindhoven

    vergunning italie

    Dit jaar ga ik naar italie (meer van lugano) op vakantie, en ik heb waarschijnlijk ook wel tijd om een paar daagjes te gaan vissen... Maar kan iemend me vertellen wat het vergunningsysteem in italie is, en waar ik specifiek op moet letten?

    alvast bedankt...
    groeten,
    Peter

    ****Moderator NHSF ****
  • firesma
    Met enige kennis...
    • 25-04-2005
    • 325
    • Aan het water

    #2
    Ik ga eveneens naar Italie (Toscane) dit jaar en de hengels gaan ook mee! Helaas kan ik weinig tot niets over hun vergunningensysteem vinden. Van horen en zeggen heb ik dat je een vergunning kan kopen bij een tabakszaak en dat je die moet laten afstempelen bij een postkantoor. Ik weet het echter niet zeker. Ik blijf dit topic dan ook volgen..

    Reageer

    • Peterenriny
      Newbie
      • 08-01-2007
      • 3
      • Wervershoof

      #3
      In Italië heb je geen vergunning voor heel italie. Daar ik elk jaar in Trentino op vakantie ga heb ik ook vele jaren gezocht en gevraagt hoe het zit met een visvergunning. Je hebt geen visvergunning zoals bij ons de vispas. Elk meer of gebied heeft zijn eigen unieke vergunning.

      CALDONAZZOMEER
      Men kan het gehele jaar, met uitzondering van vorstperiodes, vissen in het Caldonazzomeer. Het vissen is toegestaan van 1 uur voor zonsopgang tot 1 uur na zonsondergang (astronomische tijden).
      Afhankelijk van het seizoen kan men forellen, baarzen, karpers, zeelt, paling, zonnebaars en snoek vangen. ’s Nachts is het vissen verboden, enkel voor paling, zeelt, karper en kwabaal is het van 1 juli tot 30 september toegestaan vanaf de oever. Overdag is het toegestaan vanuit een boot te vissen, zowel voor de vissers van af de kant als vanuit de boot is het toegestaan met 2 hengels te vissen met elk maximaal 3 haken of drievoudige haken. Als lokaas is het gebruik van larven van de aasvlieg toegestaan. Voor wie buiten de provincie woont, zijn er vergunningen voor Euro 1,00 per week voor de leden van de F.I.P.S. en voor alle anderen gelden de volgende prijzen: een dagkaart is Euro 2,00 en voor een weekkaart Euro 11,00.

      Hier kan men de visvergunning voor het Caldonazzomeer verkrijgen:
      Viswinkel Filippi - PERGINE VALSUGANA
      Viswinkel Petri - PERGINE VALSUGANA
      Bar „El Faro“ - PERGINE VALSUGANA
      Hotel Meridiana S. Cristoforo - PERGINE VALSUGANA
      Garnì Floris - CALCERANICA AL LAGO
      Lido van Caldonazzo - CALDONAZZO
      Buitenlanders: zie ook “visvergunning voor buitenlanders”

      CANZOLINO - EN MADRANOMEER
      Vissen is toegestaan vanaf de kant met 2 hengels en hoogstens 3 haken. Met de boot is het enkel toegestaan in de maanden september, oktober en november.
      Er mag vanaf 15 april tot 15 mei niet op baars worden gevist.

      MEER VAN ERDEMOLO
      In het meer van Erdemolo op 2004m. hoogte is het mogelijk om in juli en augustus op bergzalm te vissen (maximaal 6 stuks per dag). Het reglement kan men verkrijgen bij de punten waar ook de visvergunning wordt afgegeven evenals bij de visvereniging in Pergine.

      LEVICOMEER
      In dit meer is het vissen vanaf 1 maart tot 30 september toegestaan, zowel van de oever als vanuit de boot, met uitzondering van de omgeving bij de biotoop. Er mag gevist worden op forellen (minimaal 30cm lang), regenboog forellen (minimaal 20cm lang), kreeft (minimaal 7cm), koningsbaars: verboden vistijd van 1 april tot 30 mei. Er mag met maximaal 2 hengels, niet meer dan 5m van elkaar, en hoogstens 3 haken of drievoudige haken worden gevist, met of zonder molen en men mag vliegvissen. In juni is het voeren met Polenta (maispuree) verboden en men mag dagelijks niet meer dan 50 stuks vangen. Het gebruik van larven van de vleesvlieg is toegestaan.
      ‚s Nachts mag er in juli en augustus gevist worden op karpers, zeelt en paling, steeds maximaal 5 stuks per dag. Het is verboden om met de “scoubidou” te vissen.
      Voor buitenlanders is het vissen toegestaan, mits na aankoop en het bezit van de vergunning en het reglement voor het Levicomeer. Deze zijn bij de volgende punten te verkrijgen:
      Levico Terme: Restaurant Al Brenta, Hotel Sport en Bar Campiello.
      De dagkaart kost Euro 2,00 en de weekkaart Euro 10,00
      Buitenlanders: zie ook “visvergunning voor buitenlanders”

      RIVIEREN EN BEKEN
      Fersina – Mandola – Centa en zijrivieren – Brenta (vanuit de meren Levico en Caldonazzo tot Novaledo)
      In stromend water is vrnl. de beekforel aanwezig, zowel als gevolg van de voortplanting als door het loslaten van deze vissen, elke vrijdag op vaste tijden.
      De prijs van de vergunning bedraag Euro 11,00 per dag en Euro 37,00 voor 6 opeenvolgende dagen.
      Het vissen is toegestaan vanaf februari – maart tot 30 september en maximaal 4 maal per week naar keuze. De week begint op zondag en het vissen is op vrijdag verboden. Het is toegestaan een uur voor zonsopkomst tot een uur na zonsondergang te vissen (astronomische tijd).
      Hier mag men enkel vissen met 1 hengel en 1 haak; zijden rupsen mogen niet worden gebruikt. Het is verboden om kleine visjes als aas te gebruik voor de vangst van grote vissen. Het vliegvissen is met maximaal 3 haken toegestaan. De maximale vangst per dag is 5 vissen waarna er met vissen moet worden gestopt.
      In de Brenta rivier, is het deel van Barco tot Novaledo voorzien voor de leden van de F.I.P.S.A.S. Diegene die van buiten de provincie komen, kunnen met een dagvergunning van Euro 3,00 vissen.
      Buitenlanders: zie ook “visvergunning voor buitenlanders”
      BEKKEN VAN CIMANDON
      In dit bekken nabij Sant’Orsola start het visseizoen op de eerste zondag van april en gezien de situatie worden er elke vrijdag regenboog forellen ingebracht. De kalender hiervoor is te verkrijgen bij de punten van de visvergunning.

      VISVERGUNNING VOOR BUITENLANDERS
      De visvergunning voor buitenlanders is in heel Italië vanaf de datum van verstrekking geldig. Om deze vergunning te verkrijgen moet men deze aanvragen op vertoon van een identiteitskaart of paspoort. Tevens is er een belastingzegel van Euro 14,62 nodig die op de vergunning wordt geplakt. Deze zegels zijn verkrijgbaar bij de “Tabacchini” krantenwinkels en om de vergunning te verkrijgen dient u deze zegel en uw paspoort of identiteitskaart mee te brengen.
      De vergunning is te verkrijgen bij de Provincie van Trento – bij het district Forestale di Pergine (Mw. Cosetta en mw. Conci Tel. +39 0461 531216) in Viale Dante 3 (bij het kruispunt, 2e etage). Openingstijden: maandag tot vrijdag 08.30-12.00 uur en 14.30-16.30 uur
      Na het verkrijgen van de visvergunning is het mogelijk de dag- of weekkaart te kopen bij de diverse bars en restaurants nabij de meren evenals bij de verschillende viswinkels.
      Voor het Caldonazzomeer kost de dagkaart Euro 2,00 en de weekkaart Euro 11,00
      Voor de rivieren Fersina, Mandola, Centa en Brenta kost de dagkaart Euro 10,33 (tot 5 forellen per dag)

      HOE VERKRIJGT MEN DE VISVERGUNNING VOOR RIVIEREN EN ANDERE MEREN:
      Viswinkel Filippi PERGINE VALSUGANA
      Viswinkel Patri PERGINE VALSUGANA
      Bar al Sole Canezza PERGINE VALSUGANA
      Pizzeria Anna PERGINE VALSUGANA
      Bar Sport SANT‘ORSOLA TERME
      Garnì Floris CALCERANICA AL LAGO
      Restaurant Bar Bosco CENTA SAN NICOLO‘
      Restaurant Brenta LEVICO TERME
      Hotel Sport LEVICO TERME
      Bar Campiello LEVICO TERME

      Meer van Lavarone
      Restaurant Nido Verde LAVARONE

      VVV VALSUGANA VACANZE- Viale Vitt. Emanuele, 3 I-38056 Levico Terme (TN) Tel. +39 0461 706101 Fax +39 0461 706004

      Reageer

      • Peterenriny
        Newbie
        • 08-01-2007
        • 3
        • Wervershoof

        #4
        Bij de plaatselijke vvv kun je informatie inwinnen. Ik heb zegels, voor de visvergunning, gehaald bij een tabakszaak en bij een provinciehuis kun je een vergunning halen. Deze is je hele leven geldig. Je moet echter elk jaar dan bij de plaatselijke kroeg of viswinkel een extra vergunning halen voor de periode dat je wilt vissen. Deze periode is geloof ik één dag, 10 dagen of een maand.
        De eerste keer dat je gecontoleerd word krijg je waarschuwing als je geen papieren bij je hebt. Deze laatste informatie is zonder garantie!

        Groet, Peter

        Reageer

        • dinand
          Newbie
          • 03-08-2011
          • 1
          • Almelo

          #5
          Hallo Peter,
          Ik ben dit jaar naar het Ledromeer geweest. Vergunning is verkrijgbaar bij het tourist office. 4 euro per dag of 10 euro voor een week. Dit is volgens het tourist office voldoende. Vanaf de kant gevist met feederkorf en mais.
          Zeelt gevangen en grote voorns. Er wordt ook vanuit boten gevist met maximum motort van 4 pk. Heb karper van ongeveer 15 pond zien vangen en barbeel van 75 cm. Vissen op plekken waar overgang is van ondiep naar diepe plekken met begroeing. Je kunt er verder goed fietsen en bergwandelen en surfen. Camping Azzuro. Italiaans maar wel gezellig.
          mvrgr
          Dinand
          Wi

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎