feederen op de rivier

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jeroenrd
    Newbie
    • 16-04-2007
    • 10
    • alkmaar

    feederen op de rivier

    hallo allemaal

    wie kan me helpen,
    als je gaat feederen ben je dan afhankelijk van de waterstand heb wel eens
    gehoord dat met stilstaand water de vissen niet eten dat ze dat alleen doen met op of afgaand water
  • antoinette
    Specimen Hunter
    • 13-11-2005
    • 1926
    • oudenhoorn

    #2
    Voor zover mij bekend is dat fenomeen alleen in zout water.

    Reageer

    • tester
      Maas en Waal visser
      • 06-03-2004
      • 2596
      • Son

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door jeroenrd
      hallo allemaal

      wie kan me helpen,
      als je gaat feederen ben je dan afhankelijk van de waterstand heb wel eens
      gehoord dat met stilstaand water de vissen niet eten dat ze dat alleen doen met op of afgaand water
      Hallo Jeroenrd ik vis vaak op de maas en beneden de stuw van Lith
      heb je ongeveer 30 cm op en afgaand water

      als het water keerd kun je vaak wel een uurtje koffie gaan drinken

      maar ik vis toch het liefst met afgaand water

      maar als het heel hard stroomd kan opgaand water zijn voordeel hebben
      dan heb je niet zo veel lood nodig om op je plek te blijven

      maar meestal moet je de stroomnaad opzoeken afgaand water 25 /30 m

      opkomend water 35 m

      en kerend water 50 m

      en aan de maas is het vaak waar ik mee afsluit niets is zeker met vissen

      suc6
      gr Gerard

      Reageer

      • SvVoorden
        Sportvisser
        • 26-07-2002
        • 747
        • Woerden

        #4
        De invloed van het tij is zeker niet alleen van invloed met het vissen op zee. Op de Maas ben je inderdaad ook sterk afhankelijk van het tij, zeker als het water laag staat. bij afgaand water vang je doorgaans het best en ook met opkomend water kan het behoorlijk stromen en kun je goed vis vangen. Op de Waal merk je het tij wel in de waterstand maar niet in de stroming dus daar zal de vis er niet erg op reageren.
        Tussen de getijden in stroomt het niet en vang je vaak ook vrijwel geen vis. Als de waterstand hoog is stroom het altijd zoals tester al zegt en dan kan opkomend water een voordeel zijn omdat je dan minder lood nodig hebt.
        Ik let er ook nooit zo op als ik ga maar als je pech hebt stopt het met stromen als je begint en dan kun je inderdaad de koffiekan pakken.
        Je kunt met de getijdetabellen op teletekst uitzoeken wanneer de getijden gunstig zijn maar ik heb me daar nog niet in verdiept.
        Sjaak van Voorden

        Reageer

        • jeroenrd
          Newbie
          • 16-04-2007
          • 10
          • alkmaar

          #5
          okee bedankt weet genoeg snel een keer weer op de rivier vissen

          Reageer

          • pastoor
            ...
            • 02-02-2003
            • 1112
            • Drongelen

            #6
            Verstandig is het toch om vooraf even te kijken hoeveel stroom er staat en wanneer het hoog of laag water is.

            Het kan je gebeuren dat je ver in start en later door toenemende stroom terug moet met je voerplek. Je kunt dan beter niet te ver beginnen.

            Ook bij getijdewisseling is het raadzaam in de gaten houden waar ongeveer je korf op de bodem komt. Zo dra de stroom andersom gaat kun je beter ook verder naar links of naar rechts ingooien. In ieder geval alrijd zorgen dat je korf op de zelfde plaats komt te liggen.

            Tijdens dood tij is het raadzaam je aas regelmatig in beweging te brengen (b.v. een halve slag in halen) om te vis aktief te houden.

            Reageer

            • janb
              jan b
              • 21-11-2005
              • 1982
              • 't Nieuweland

              #7
              ik gebruik de tijd als het niet stroomd om een flinke hoeveelheid voer te doneren ,dat lijkt simpel maar is moeilijk door dat je als het niet stroomd je korf verder valt due tijdens het extra voer brengen laat ik mijn korf bewust wat korter bij vallen IK doe dit al vele jaren ,en tot nu toe bevalt deze manier van vissen mij zeer goed En je ben lekker bezig terwijl de vis ff pauzeerd

              Groeten van Jan de visser

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎