werpgewicht

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • maddwarf
    Frequent aanwezig
    • 04-05-2007
    • 171
    • Heerlen

    werpgewicht

    Hallo visvrienden,...

    Misschien een domme vraag maar wat word er bedoeld met werpgewicht van een feeder?
    Is dat het gewicht van het korfje of is dat het gewicht van het korfje gevuld met voer?
    Zou het het gewicht van het korfje met voer zijn hoe weet ik dan het gewicht?
    Want het gewicht van het voer is natuurlijk afhankelijk van de mate van vocht wat er in zit

    groet john
    groet john
  • janb
    jan b
    • 21-11-2005
    • 1982
    • 't Nieuweland

    #2
    iedere hengel heeft een ideaal werpgewicht .
    Staat er als gewicht van 40 tot 70 gram ,dan zal de waarheid ergens in het midden zitten Als het ideale werpgewicht 58 gr blijkt te zijn ,is het aan de visser ,om dat gewicht op te zoeken Dus dwz een korf van 30 gr eigen gewicht +28gr voer =58 gram En dat is het niet meer en niet minder Als je daar van af wijkt blijkt dat het zaakje met 90 gr niet gooit,maar dat het met 20 gram ook niet lukt Ik zou zeggen probeer het maar eens ,je voelt het van zelf wel En sterkte met de zoek tocht

    Groeten van Jan de visser

    Reageer

    • maddwarf
      Frequent aanwezig
      • 04-05-2007
      • 171
      • Heerlen

      #3
      Dus het werpgewicht wat er op een hengel staat is het gewicht van de korf gevuld met voer.....
      maar hoe kom ik erachter wat dan mijn voer weegt...?
      Je hebt kleine korfjes van 20 gram en grote korven van 20 gram.....
      kleine korf met voer weegt dan veel minder als de groete korf met voer....
      Dan zou ik dus de korven met voer moeten wegen thuis om een goed idee te krijgen...
      groet john
      groet john

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎