ambities...

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • yannik
    De kasteelvissers Viane
    • 27-07-2006
    • 694
    • Geraardsbergen

    ambities...

    beste medevissers...

    ik vroeg me af van welke leeftijd jullie al actief zijn in de sportvisserij... leerde julie het uit jezelf of weet je alles van je vader of grootvader...? en wat zijn julie ambities naar de toekomst toe? bv. artikeltjes schrijven voor Witvis Totaal... of nederlands kampioen worden ofzo...
    ik ben benieuwd naar julie reacties.
    grt. Yannik
    Wie vist, die vangt!
  • junior
    Sportvisser
    • 15-03-2005
    • 563
    • Heythuysen

    #2
    nou haal ik ff de kop eraf

    ik vis vanaf mijn 10 ofzo , mijn oom viste wel eens, toen heb ik ook een hengeltje gekocht en zo groeit dat verder.

    het lijkt me leuk om iets voor een visblad te doen, Nederlands Kampioen zou niet slecht zijn.

    voor de rest zou ik het niet weten, kijk wel wat de toekomst brengt

    Reageer

    • antoinette
      Specimen Hunter
      • 13-11-2005
      • 1926
      • oudenhoorn

      #3
      Ik ben begonnen met vissen vanaf mijn 11de ongeveer, ik had geen leermeesters en moest alles zelf ontdekken. door schade en schande wijs geworden dus

      Mijn doelstellingen ? gewoon beetje leuk wedstrijden vissen in de regio ik denk niet dat ik ooit nk of wk kampioen zal worden

      Reageer

      • john van den broek
        Specimen Hunter
        • 30-03-2003
        • 1089
        • Venray

        #4
        Ik ben begonnen met vissen toen ik 27 was ( ben nu 37 ).
        Ik heb geen ambities, anders dan dat ik mijn wedstrijden probeer te winnen.

        Artikeltjes schrijven kan ik nu nog niets over zeggen, clinics doen lijkt me wel leuk.

        NK en WK zul je me nooit zien gaan doen, of er moet heel heeeel veel veranderen aan die wedstrijden opzet.
        Groet John.

        www.baitstore.nl

        Reageer

        • ironny
          Moderator
          • 04-04-2006
          • 1377
          • Hamont

          #5
          k viste toen ik een menneke was met vaders... toen 15 jaar lang niets gedaan en pas sinds 2 jaar weer de draad opgepakt... Mijn ambities... leren vissen.... en dan een keer kampioen worden op de plaatselijke vijver bij mijn dorp. En dat gaat gewoon lukken!

          grtzz ronny
          Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

          Reageer

          • Pieter Stam
            Tinca Tinca
            • 11-10-2002
            • 2882
            • NL

            #6
            Vissen doe ik vanaf ongeveer 5 jaar. Ik heb het geleerd van mijn opa en moeder, en later van een vriend.
            Ik hoop ooit een enorme zeelt te gaan vangen (categorie 60-65 cm), maar dat blijft voorlopig bij dromen. Verder hoop ik dat ze in ons landje niet elk stukje water commercieel maken. Ik wordt namelijk doodziek van die vissteigertjes, vlonders enz... En ik hoop dat ik in de toekomst in alle rust kan blijven vissen.

            MVG,
            Pieter

            Reageer

            • Rinko
              *************
              • 14-08-2005
              • 1117
              • ********

              #7
              Ik ben opgegroeid met een wedstrijdvissende vader, dus werd ik vanaf klein af aan meegenomen naar wedstrijden.
              En voor dat ik naar school ging, moest ik ook altijd nog even vissen.
              Toen kreeg ik andere hobby's wielrennen en daarna moesten we het land door met ons metal bandje dus toen had ik geen tijd meer over om te vissen.
              Heb eigenlijk na jaren weer mijn eerste grote hobby weer opgepakt, en doormiddel van dit forum/ en natuurlijk door forumvrienden weer de nieuwste technieken bijgeleerd.
              En ik hoorde zelfs mijn vader vorige week zeggen dat hij als hij volgend jaar met de vut gaat, ook weer een hengeltje gaat uitgooien.

              Ik hoop dit jaar nog een Barbeel te gaan vangen, en nog heel veel jaren te mogen genieten van de hengelsport en wie weet vang ik nog eens een hele grote.............................

              Reageer

              • Eduard
                Moderator
                • 11-08-2004
                • 3278
                • Sappemeer

                #8
                Ik ben zoals dat heet het 'zwarte schaap' van de familie.... Ik heb een paar neven die fanatieke roofvissers zijn, maar daarmee houdt ook echt op. Ik kom uit een zeil en volleyballnest. Ik heb als jochie natuurlijk wel eens gevist met vriendjes, maar verder dan stekelbaarsies vangen kwam ik niet. Pas op mijn dertigste, nu zeven jaar geleden, ben ik er ingerold en van het een kwam het ander en al met al is het een beetje uit de hand gelopen
                Het is bovendien een bezigheid die prima te combineren is met mijn werk in ploegendienst. Volleyballen kan ik wel vergeten, want door die ploegendienst kan ik maar een keer in de drie weken komen trainen... da's niet bevordelijk voor teamsport.
                Echt ambities heb ik niet. Zolang ik nog steeds als een klein jongetje mijn hartje voel bonzen in mijn keel als mijn dobbertje ondergaat of mijn feedertop krom gaat staan ben ik tevreden. Ik zit (mede dankzij dit forum) in een heel fijn team, misschien vissen we niet met de echte top mee, maar de sfeer is gewoon perfect, we hebben allemaal dezelfde gekte en na ieder vispartij heb ik toch altijd weer het gevoel dat ik iets geleerd heb... kortom: Wat wil een mens nog meer? Artikeltjes schrijven? Ach, ik klets zo wie zo al (te) veel... dus als het op mijn pad komt, waarom niet? Zeg maar waar het over moet gaan....
                groet,
                Eduard

                Reageer

                • Sido
                  Sportvisser
                  • 06-09-2005
                  • 801
                  • dorpje aan franekervaart

                  #9
                  Ik ben begonnen op mijn 5e of 6e, alles geleerd van mijn broer. Soms eens vissen, dan weer een paar maand niet... En nu ben ik sinds ongeveer 1,5 jaar redelijk serieus aan het vissen, ik ben nu 16.

                  Mijn ambitie is vis vangen als ik vis, anders is het ook zo saai, en soms nog even een pr van mij verbreken.
                  Sido
                  ____
                  HSV: De Deinende Dobber

                  Reageer

                  • firesma
                    Met enige kennis...
                    • 25-04-2005
                    • 325
                    • Aan het water

                    #10
                    Ik vis vanaf mijn 4e/5e levensjaar. Het visvirus heb ik overgekregen van mijn vader. Elk vrije uurtje was ik te vinden aan de waterkant. Dit duurde tot ik een jaar of 16 / 17 was. Daarna kreeg ik andere interesses waardoor ik tot 3 jaar terug bijna geen hengel meer aanraakte. Sinsdien ben ik elke moment dat mijn werk en de "verplichtingen" thuis het toelaten aan de waterkant te vinden. Mijn ambities voor de toekomst zijn Matchvissen leren (hengel moet aangeschaft worden), betere vangstresultaten met het vliegvissen en de vangst van een grote Barbeel!

                    Reageer

                    • minimus
                      Specimen Hunter
                      • 19-03-2003
                      • 1203
                      • Tilburg

                      #11
                      Toen ik 12 was ving ik een 10 ponder (karper) op de vijver van de pastorie (mijn vader was koster en wij mochten op de vijver bij de pastoor vissen zoveel als we wilden) Nu ben ik 48 en vindt karpervissen maar niks (maar dat wil niet zeggen dat anderen het niet leuk zouden mogen vinden) en ben ik een fervent witvisser (eenieder is zijn of haar hobby van harte gegund)
                      Ambities : wedstrijden winnen en jeugd het vissen bijbrengen. Heb een bloedhekel aan mysterieus gedoe. Ik heb altijd in mijn achterhoofd dat 80% van wat ik weet van anderen geleerd heb en de andere 20% zelf geleerd heb) Het zou dan toch wel heel arrogant zijn om die 100% voor jezelf te houden (.......) Bedenk verder dat vissen zijn populariteit dient te behouden al was het alleen maar om tegengas te geven aan hen die daar heel anders over denken.
                      Schrijven : zou wel eens een artikel over brasemvissen willen schrijven in een gerennomeerd blad.
                      As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

                      Reageer

                      • Master
                        Voerboer
                        • 26-02-2007
                        • 1148
                        • Zoetermeer

                        #12
                        Mijn vader was in zijn tijd al een hele grote in de wedstrijdvisserij. Ik heb veel van hem geleerd. Het vreemde is dat ik spelletjes doe puur voor de gezelligheid en niet om te winnen, maar zodra ik met meer man aan het water kom wil ik toch wel heel graag meer vangen dan de rest. Dan ben ik wel erg competatief. Mijn ambities in het wedstrijdvisen heb ik al gehaald en ik ben nu aan het afbouwen. Ik begin nu meer andere dingen aan het water te doen. Vliegvissen, penvissen, met de Bolo op Harder en noem maar op. Ook erg leuk. Ik buit echter mijn kennis wel commercieel uit op TV en in bladen. Ik zie geen reden waarom ik mijn ervaringen in mijn hobby niet zou omzetten in cash. Per slot moet de schoorsteen wel blijven roken.
                        Voor degenen die wel eens een keer voor een blad willen schrijven het volgende. Ze komen echt niet naar jou toe. Schrijf eens een stuk en zend dat in. Is het voor iedereen begrijpelijk en duidelijk geschreven dan nemen ze echt wel contact met je op. Maar die lat ligt wel hoog. Niet iedereen kan zomaar goed schrijven, dus hoop op het hoogste, maar verwacht niets. Wie niet waagt, die niet wint.
                        Theo de Kreij.
                        www.natuurzorg.eu

                        Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

                        Reageer

                        • Eduard
                          Moderator
                          • 11-08-2004
                          • 3278
                          • Sappemeer

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Master
                          Voor degenen die wel eens een keer voor een blad willen schrijven het volgende. Ze komen echt niet naar jou toe. Schrijf eens een stuk en zend dat in. Is het voor iedereen begrijpelijk en duidelijk geschreven dan nemen ze echt wel contact met je op. Maar die lat ligt wel hoog. Niet iedereen kan zomaar goed schrijven, dus hoop op het hoogste, maar verwacht niets. Wie niet waagt, die niet wint.
                          Eureka!! Ik zie het al voor me:"Met Eduard een dag op pos aan het Noord Willemskanaal"... je moet er maar op komen
                          groet,
                          Eduard

                          Reageer

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎