rivier feederen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • maddwarf
    Frequent aanwezig
    • 04-05-2007
    • 171
    • Heerlen

    rivier feederen

    Hallo is misschien al een keer geschreven, maar kan niets vinden...
    Als ik bv op de maas wil gaan feederen vis ik dan stroom opwaarts of met de stroom mee?
    Heb al kunnen terug vinden dat ik niet haaks op de stroming moet vissen maar in een hoek van ongeveer 45 graden.
    Op de dvd van JvS zie ik dat hij tegen de stroom op vist en dan hoor ik weeer dat je met de stroom mee moet vissen....???!!!!
    Wat is nu wijsheid...?
    Hoop snel iets te horen we gaan morgen middag (zaterdag) de nieuwe feeder van de buurman uit proberen.....

    groet maddwarf
    groet john
  • john van den broek
    Specimen Hunter
    • 30-03-2003
    • 1089
    • Venray

    #2
    Wat is wijsheid...?

    In de wedstrijdwereld zijn de meningen erover verdeeld.
    De een zegt stroomopwaarts en de ander weer stroomafwaarts.

    Wanneer iemand stroomafwaarts vist dan vist men zogenaamd onderuit. De buurman zal hier niet echt blij mee zijn omdat deze het idee krijgt dat je de vis bij hem wegvangt.
    Om dan geen discussie te krijgen kun je beter stroomopwaarts vissen.

    Mijn mening is dat het niet veel uitmaakt hoe je vist, beide methoden levert vis op.

    Het voordeel van stroomopwaarts vissen t.o.v. stroomafwaarts is dat je lichter kunt vissen en dit door het feit dat er een bocht in je lijn komt waardoor er minder stroomdruk op je lijn is.

    Het nadeel van stroomafwaarts is dat wanneer het harder begint te stromen je je voerplaats niet meer kunt bereiken en dit door het feit dat je voerkorf tijdens het zinken door de stroming naar de kant wordt getrokken.
    Groet John.

    www.baitstore.nl

    Reageer

    Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍
    👎