feedervissen op de oude ijsel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • markie de sportvisser
    Frequent aanwezig
    • 02-06-2007
    • 172
    • bèèk city

    feedervissen op de oude ijsel

    hallo,

    is er iemand die intersante informatie heeft over het aan de oude ijsel dan zou ik dat graag willen weten.

    bijv. over goede stekken en technieken
  • markie de sportvisser
    Frequent aanwezig
    • 02-06-2007
    • 172
    • bèèk city

    #2
    is er niemand die ervaring heeft met dit water?

    Reageer

    • junior
      Sportvisser
      • 15-03-2005
      • 563
      • Heythuysen

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door markie de sportvisser
      is er niemand die ervaring heeft met dit water?
      rustig, niet iedereen zit elke dag op het forum.

      wacht gewoon rustig af, er zullen heus wel mensen zijn die er ervaring hebben.

      Reageer

      • markie de sportvisser
        Frequent aanwezig
        • 02-06-2007
        • 172
        • bèèk city

        #4
        niemand ervaringen met dit water??

        Reageer

        • ToniMono
          Banned
          • 23-05-2007
          • 386
          • Arnhem

          #5
          Hoi Sportvisser,

          Ik zal je proberen op weg te helpen.

          De Oude Ijssel ontspringt in Doesburg. Het gedeelte bij Doesburg en Angerlo vind ik persoonlijk geen best stuk. In de regel wordt daar matig gevangen, ook tijdens wedstrijden. Vanaf de ophaalbrug bij Hoog-Keppel tot en met de Stokhorst (een stek voor Doetinchem aan de Barlhammerweg) kun je mooi vissen met de feeder. Het is op dit gedeelte maximaal 60 meter breed, dus je kunt met een light-medium feeder mooi uit de voeten. In maart en april en in september en oktober gebruik ik de feeder op de Oude Ijssel. De ervaring leert dat de platten dan het beste in de vaargeul te vangen zijn vanwege de lage watertemperatuur. Soms kun je ook niet anders dan een feeder gebruiken, vanwege de sterke stroming die er soms is, of je moet er van houden om zware (stroom)dobbers te gebruiken. Op circa 13 meter afstand is het al gauw 5 meter diep. In de geul dus nog dieper. Wees je ervan bewust dat de vangsten op de Oude Ijssel wisselvallend kunnen zijn. De vis trekt nu eenmaal op en neer. Via de HengelsportReus in Drempt kun je soms te weten komen, waar er op dat moment lekker gevangen wordt. Er is (beroeps)scheepsvaart vanaf Doesburg tot en met Doetinchem.

          Ook ter hoogte van Gaanderen/Terborg, bij het industrieterrein Akkermansbeek, kun je mooi vissen. De Oude Ijssel is hier nog circa 35 meter breed en wat ruiger qua natuur. Op dit deel vang je met regelmaat ook mooie zeelt en de platten zijn hier beduidend groter. Verder dan Terborg heb ik zelf nog nooit gevist. Kijk via Google Earth evt naar de stekken of aanrij-routes. Als je ter plekke niet bekend bent, is het soms aardig zoeken. Of koop anders een plattegrond van deze omgeving bij het VVV-kantoor met een schaal van 1:50.000. Heb ik destijds ook gedaan en er ging toen een wereld voor me open.

          Succes,
          Toni

          Reageer

          • ToniMono
            Banned
            • 23-05-2007
            • 386
            • Arnhem

            #6
            Het industrieterrein heet trouwens "Akkermansweide" op dat terrein stroomt de Akkermansbeek.

            Reageer

            • markie de sportvisser
              Frequent aanwezig
              • 02-06-2007
              • 172
              • bèèk city

              #7
              oke bedankt

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎