vraagje

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • feeder1965
    loves fishing
    • 25-02-2007
    • 217
    • bassevelde ovl

    vraagje

    heeft er iemand ervaring met een tri cast
    legend 3000 ?
    zo ja , laat iets weten aub !
    ben van plan er eentje aan te schaffen
    groetjes t
    en vang ze
    lid : ghent match fishing team & ONI terneuzen
  • jeroenrd
    Newbie
    • 16-04-2007
    • 10
    • alkmaar

    #2
    hallo feeder

    ik heb er niet echt ervaring mee maar ben ook pas voor een tri cast wezen kijken maar ze zijn goed maar 2 dingen zwakke top en heel moeilijk te leveren
    ik heb een preston dutchmaster 13''8 feeder gekocht echt een super hengel zelfde prijs klasse ik zou zeker even gaan kijken
    ik hoor het wel

    Reageer

    • danny69
      Feedervisser
      • 16-03-2005
      • 227
      • Clinge, Zeeuws Vlaanderen

      #3
      Hoi,
      Ik heb wel ervaring met Tricast.
      Vis al sinds een jaar of 5 met een Legend 4000. De essentie van mijn boodschap is echter niet afhankelijk van het type hengel.
      Ik ben zeer tevreden over de Legend serie. Er is echter een slechte eigenschap: De topjes zijn a. zeer breekbaar, b. zeer duur ( 45 euro toen), c. bijna niet te leveren( wachttijd meer dan 6 weken toen).
      Wat heb ik gedaan? Ik ben naar een hengelsportwinkelier gegaan die zelf topjes bouwt. Daar had ik voor 25 euro een top die precies deed wat ik wilde: Gevoelig voor de kleinste aanbeed, breekt niet en er zijn grote oogjes op gemonteerd. Laatstgenoemde is deze tijd van het jaar handig als er katjes ( bloesem ) van wilgen op het water liggen.
      Vis nu al ongeveer 3 jaar met dezelfde topjes ( heb er meerdere laten maken) en heb nog niet gebroken. Vis ermee op het kanaal, binnenwater etc.
      Op de kepernagel beschouwd is Tricast zeer duur voor hetgeen je maar krijgt. Ben weliswaar zeer tevreden over de hengels die ik er van heb.
      Ik kocht uit pure noodzaak een Ultimate KOC masterfeeder ( in de tijd dat ik op Tricast topjes aan het wachten was). Deze bevalt me eiigenlijk beter dan die "dure "Tricast. Kijk ook eens naar andere hengels zou ik zeggen. Je geeft toch al redelijk wat geld uit als je over Tricast spreekt. Misschien heb je van andere merken iets wat net zo fijn vist.

      Succes met je ( moeilijke) keuze!
      Lid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.

      Reageer

      • danny69
        Feedervisser
        • 16-03-2005
        • 227
        • Clinge, Zeeuws Vlaanderen

        #4
        Feeder,
        Ik zie in je profiel dat je in Bassevelde woont: Ga eens kijken bij Weyn in Temse. Die kerel bouwt zelf feeders die beter zijn dan tricast, voor minder geld. Mijn topjes waar ik eerder over uitwijdde komen ook van hem!
        Lid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.

        Reageer

        • feeder1965
          loves fishing
          • 25-02-2007
          • 217
          • bassevelde ovl

          #5
          sorry die light van weyn is mij te slap
          maar dat is puur persoonlijk
          en die 3000 kan men ook zeer licht vissen maar de hengel kan ook 40gram aan
          Aangepast door feeder1965; 06-06-2007, 22:00.
          lid : ghent match fishing team & ONI terneuzen

          Reageer

          • danny69
            Feedervisser
            • 16-03-2005
            • 227
            • Clinge, Zeeuws Vlaanderen

            #6
            Feeder,
            Klopt: ik vis zelf met de voorloper van de Legend. De trophy 2x2 ( kan dat?). Deze komt overeen met de Legend 3000. Ik kan met deze hengel z korven van 40 gr. vissen en gewoon met 10 en 9 honderste onderlijn.

            Grtz. Danny
            Lid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.

            Reageer

            • feeder1965
              loves fishing
              • 25-02-2007
              • 217
              • bassevelde ovl

              #7
              heb die 3000 al gekocht en er mee gaan vissen op de watresportbaan in gent
              het ding werkt prima en wat ook ok is : mijn oversteektoppen passen op mijn 4000
              zeer tevreden
              groetjes
              lid : ghent match fishing team & ONI terneuzen

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎