Welke vaste stok voor 400 euro???

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ws
    Komt net kijken
    • 05-03-2006
    • 80
    • Oirschot

    Welke vaste stok voor 400 euro???

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een nieuwe all-round vaste stok. Het liefst wil ik een stok van 13,5m. Ik wil er maximaal 400 euro aan besteden. Kan iemand mij adviseren welke strakke lichte stok ik het beste kan kopen voor dit bedrag?

    groeten,
    Willem
  • † John van der Zee
    [In Memoriam]
    • 16-11-2005
    • 1761
    • in zuidholland in een mooi visgebied

    #2
    13.5 meter zijn die tegenwoordig ook al in de handel naast
    de 11.5 en 13 en de 14.5 meters hengels
    ?
    Vissen is ontspannend.
    Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

    Met Vriendelijke Visgroeten



    vaste stokvisser????????

    Reageer

    • esperto
      Sportvisser
      • 16-09-2006
      • 654
      • Oostkamp (Brugge)

      #3
      ik denk het niet hoor!

      Reageer

      • ws
        Komt net kijken
        • 05-03-2006
        • 80
        • Oirschot

        #4
        Bedankt voor jullie reacties, daar heb ik pas wat aan!

        Reageer

        • esperto
          Sportvisser
          • 16-09-2006
          • 654
          • Oostkamp (Brugge)

          #5
          weet je wat? je stapt gewoon naar je viswinkel, en je legt daar uit wat je wilt. Ze geven je enkele stokken, je test ze (in de winkel op een rive rx ofzo ) en koopt wat jou het beste lijkt. ik zou gaan voor colmic...

          greezt :joker:

          Reageer

          • ironny
            Moderator
            • 04-04-2006
            • 1377
            • Hamont

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door esperto
            weet je wat? je stapt gewoon naar je viswinkel, en je legt daar uit wat je wilt. Ze geven je enkele stokken, je test ze (in de winkel op een rive rx ofzo ) en koopt wat jou het beste lijkt. ik zou gaan voor colmic...

            greezt :joker:
            is die colmic er dan rond de gevraagde lengte en rond de gevraagde prijs van 400e? DAT is namelijk wat er wordt gevraagd. er wordt een advies gevraagd voor een goede stok rond deze prijs ( waat ik je helaas niet bij kan helpen...) en als je naar een winkel gaat, krijg je dat gene aangeboden wat in het assortiment zit. Beetje een goedkoop antwoord dus, zo kun je alles en iedereen wel naar de winkel verwijzen of zoals ook zo populair is tegenwoordig, naar google of noem maar op. niemand is verplicht een antwoord te geven maar beter is , als er dan toch een antwoord wordt gegeven, dat deze zinnig is waar de vragensteller ook daadwerkelijk wat mee kan.
            Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

            Reageer

            • esperto
              Sportvisser
              • 16-09-2006
              • 654
              • Oostkamp (Brugge)

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door ironny
              is die colmic er dan rond de gevraagde lengte en rond de gevraagde prijs van 400e? DAT is namelijk wat er wordt gevraagd. er wordt een advies gevraagd voor een goede stok rond deze prijs ( waat ik je helaas niet bij kan helpen...) en als je naar een winkel gaat, krijg je dat gene aangeboden wat in het assortiment zit. Beetje een goedkoop antwoord dus, zo kun je alles en iedereen wel naar de winkel verwijzen of zoals ook zo populair is tegenwoordig, naar google of noem maar op. niemand is verplicht een antwoord te geven maar beter is , als er dan toch een antwoord wordt gegeven, dat deze zinnig is waar de vragensteller ook daadwerkelijk wat mee kan.
              oké, hier kan ik best in komen, maar meestal is de plaatselijke winkelier/waar je gaat beter op de hoogte van waar je vist en hoe je dat doet en wat jou eisen zijn. Daarbij is het nog eens zo dat een hengel voor de een fantastisch is en voor de andere slecht. ik geef een vb: Ik heb een magic powerlight incl. topset, een zware stok volgens velen en daarbij nog niet eens een van de strakkere. Persoonlijk ga ik geen 10uur per dag vissen en houd ik het nog altijd uit om met de stok een wedstrijd te vissen. Het voordeel van deze stok is dat hij heel veel zwaar werk aankan en ik daarmee es kan doorvissen. Ook zal ik die stok niet doorknijpen. Iemand anders geeft dan weer de voorkeur naar een lichte en strakke maver of dergelijk met de kan dat je die doornijpt of dat je midden in de wedstrijd 2 hengels hebt. Het is gewoon allemaal een kwestie van keuze en smaak.
              Dus geef ik liever het advies om naar de viswinkel te stappen, en daar je smaak met handen en voeten te proberen uit leggen. Geloof me, er is altijd een stok die bij je past....
              Als je dan toch een stok wilt: colmic x-serie, colmic nucleare, sensas power match/crazy power. serie.. in die series kan je zelf de keuze maken hoeveel je betaald...
              Een goedkoop antwoord vind ik het vast en zeker niet hoor. Het is gewoon een raad die ik meegeef

              Reageer

              • sando612
                Frequent aanwezig
                • 08-11-2005
                • 121
                • limburg

                #8
                esperto heeft inderdaad gelijk
                persoonlijk zou ik gaan voor een sensas crazy power
                ik heb me deze vorig jaar aangeschaft en al veel plezier aan beleefd,voor mij is dit een ideale stok terwijl mijn vispartner er totaal niet graag mee vist, hij verkiest een tubertini voor de dunnere diameter
                Een visstok is als een auto kopen,ieder zijn smaak en budget verschilt

                Reageer

                • ironny
                  Moderator
                  • 04-04-2006
                  • 1377
                  • Hamont

                  #9
                  met alle respect maar waar heeft ie dan gelijk in? kijk, in zijn 2e deel komt esperto over de brug met een paar stokken. als die inderdaad binnen die prijzenklasse vallen is dat hetgene waar naar wordt gevraagd. Mensen laten we wel wezen, natuurlijk kan ik voor een auto naar een auto handelaar, en voor een fiets naar een fietsenwinkel. Voor een hengel moet je uiteindelijk naar een hengelsportzaak, maar voor het zover is, is het heel logisch om eens te peilen en adviezen te vragen bij anderen. Waar kan dat beter dan op een forum met zo n 2000 leden. Heel simpel, er wordt advies en ervaringen gevraagd voor een hengel rond een bepaalde prijzenklasse op een hengelsport forum. dan stuur je niet iemand naar een winkel.
                  Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

                  Reageer

                  • conc
                    Newbie
                    • 06-09-2004
                    • 10
                    • oude pekela

                    #10
                    Bij Maver hebben ze een actie heb even snel gekeken, voor een prijs rond 400 euro stonden er wel leuke hengels bij.
                    Gegroet

                    Rob

                    ke:Lets Go Fishing.nl ke:

                    Reageer

                    • antoinette
                      Specimen Hunter
                      • 13-11-2005
                      • 1926
                      • oudenhoorn

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door conc
                      Bij Maver hebben ze een actie heb even snel gekeken, voor een prijs rond 400 euro stonden er wel leuke hengels bij.
                      http://www.everyoneweb.com/MAVER/
                      wat een budsite heb je breedbeeldtv voor nodig

                      Reageer

                      • Joop Derksen
                        swinters is het te koud o
                        • 13-04-2007
                        • 65
                        • Zwaag

                        #12
                        Hoi WS,

                        Waar ik ook zeker na zou kijken is, waar ga je hem halen, er komt een tijd dat er een deel stuk gaat (is niet te hopen voor je) maar hoelang duurt het dan voordat je een andere hebt en wat gaat je dat kosten. Maar als ik je mag adviseren, ga voor een bekend merk, kijk anders een keer op marktplaats of op www.hengelspullen.nl hier kun je ook best wel goede en vrij nieuwe stokken kopen. Ik zag een tijd terug dat er een Colmic match 207 van 11 meter met 2 topset en cupset werd aangeboden voor 450 euro, dus als je kunt onderhandelen dan vindt je daar ook best wel een redelijke stok.

                        Succes met zoeken, en je weet wie zoekt zal vinden :-)


                        Gr,


                        Joop

                        Reageer

                        • ws
                          Komt net kijken
                          • 05-03-2006
                          • 80
                          • Oirschot

                          #13
                          Er staan wel een aantal mooie aanbiedingen op http://www.everyoneweb.com/MAVER/ als ik die prijsverlagingen moet geloven. Alleen wel jammer dat de goedkopere hengels (van circa 500 euro) niet als pack te verkrijgen zijn. Ik vraag me af hoe duur je uit bent als je er los extra topsets en een cupping kit bij koopt.
                          Aangepast door ws; 12-06-2007, 20:06.

                          Reageer

                          • yannik
                            De kasteelvissers Viane
                            • 27-07-2006
                            • 694
                            • Geraardsbergen

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door ws
                            Alleen wel jammer dat de goedkopere hengels (van circa 500 euro) niet als pack te verkrijgen zijn.
                            goedkoop?! tzal misschien aan mij liggen maar ik vind dat echt niet 'goedkoop'. voor €500 koop ik mij echt wel meer dan 1 hengel hoor!!
                            Wie vist, die vangt!

                            Reageer

                            • The Frisian Viking
                              NHSF Erelid
                              • 27-06-2006
                              • 5439
                              • Feânwalden

                              #15
                              kijk eens bij de crazy powers van Sensas
                              Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

                              ik knibbelje foar gjin ien

                              The Frisian Viking

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎