JVS vaste stok

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ws
    Komt net kijken
    • 05-03-2006
    • 80
    • Oirschot

    JVS vaste stok

    Hallo,

    Ik ben vandaag bij vlemmix geweest voor een nieuwe vaste stok. Ze adviseren me een JVS vantage. Iemand ervaring met deze stok? Of met JVS vaste stokken over het algemeen?

    Groeten
  • nijmegen
    Komt net kijken
    • 19-03-2006
    • 70
    • Nijmegen

    #2
    is zeker een nieuwe stok van jvs? toen ik er was adviseerde ze mij de jvs inspiron

    Reageer

    • junior
      Sportvisser
      • 15-03-2005
      • 563
      • Heythuysen

      #3
      heb alle hengels in mij handen gehad, helaas met geen een nog gevist.

      lagen lekker in de hand, en strakke stokken..

      Reageer

      • The Frisian Viking
        NHSF Erelid
        • 27-06-2006
        • 5439
        • Feânwalden

        #4
        Ga verschillende merken naast elkaar leggen, dan pas zie en voel je het verschil, en dan niet te vergeten het budget wat er is voor een hengel, en voor wat voor een visserij gebruik je hem.
        Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

        ik knibbelje foar gjin ien

        The Frisian Viking

        Reageer

        • Ronald Nannings
          Verificatie gaande...
          • 05-08-2006
          • 602
          • Enclave Friesland

          #5
          Groot gelijk Viking, alle hengels moet je een keer in hand hebben gehad om een beeld te kunnen vormen. Ik geloof dat de JVS Vantage 700 euro kost, er zijn in die prijsklasse verschillende fabrikanten zijn die hengels produceren voor die prijs. Kijk naast de hengel ook naar de service, garantie, leveringssnelheid van nieuwe delen, de prijzen van de extra topsets en cuppingkit. Hengels worden geproduceerd en daarna zijn geen delen meer te leveren...

          Reageer

          • Joop Derksen
            swinters is het te koud o
            • 13-04-2007
            • 65
            • Zwaag

            #6
            Ronald helemaal gelijk in:Hengels worden geproduceerd en daarna zijn geen delen meer te leveren...Alleen wanneer weet je als dat gebeurd, idd ja, als je er al 1 hebt gekocht. Je wordt er tegenwoordig helemaal "gek van" met het aanbod van de nieuwe stokken, iedere visser: lees top visser, brengt via een fabrikant een hengel op de markt. En wat mij dan opvalt het is vaak een kopie van een reeds bestaand merk. en als je in de witvis totaal leest zijn de "goedkopere" hengels die heel snel van de markt verdwijnen. En ik denk persoonlijk dat er nog steeds mallen zijn om genoeg reserve materiaal te kunnen maken. Alleen we maken elkaar gewoon gek, dan is er weer een nieuw soort materiaal en dan wordt de hengellengte aangepast, maar zolang de consument blijft kopen, dan draaien de ontwikkelaars op volle toeren en doen de fabrikanten hard lachen.


            Gr,

            Joop

            Reageer

            • jodoti
              Vrije witvisser
              • 03-02-2007
              • 207
              • Tilburg

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door ws
              Hallo,

              Ik ben vandaag bij vlemmix geweest voor een nieuwe vaste stok. Ze adviseren me een JVS vantage. Iemand ervaring met deze stok? Of met JVS vaste stokken over het algemeen?

              Groeten
              De JVS stokken zien er erg goed uit, voelen zeer goed aan.
              Heb er niet mee gevist.
              Heb wel enkele mensen gesproken die wat probleempjes hadden, wat overigens snel en keurig door Vlemmix werd opgelost.
              Ik zelf heb Shimano hengels, omdat JVS destijds niets in mijnprijsklasse te bieden had.
              Overigens de JVS hengels komen van Daiwa, niet de eerste de beste.

              Gr,

              John

              Reageer

              • ws
                Komt net kijken
                • 05-03-2006
                • 80
                • Oirschot

                #8
                Ik vond zelf de JVS ook zeker een strakke hengel, maar heb hem alleen met een goedkopere Shimano vergeleken. Ik zou hem eigenlijk met een aantal hengels van dezelfde prijsklasse moeten vergelijken om een betere vergelijking te kunnen maken.

                Verder vertelde ze me bij Vlemmix dat je voor een hengel van dezelfde kwaliteit van een bekender merk, bijvoorbeeld Shimano, ongeveer 400 euro meer betaald. Ik kan dit wel geloven, omdat je dan natuurlijk ook voor de naam betaald. JVS moet zijn naam nog waar maken. Een hengel van 800 euro met de kwaliteit van 1200 euro klinkt natuurlijk wel aantrekkelijk!

                Reageer

                • Kosmozz
                  Match en Feeder
                  • 25-07-2005
                  • 1959
                  • Hannut

                  #9
                  400 euro meer betalen voor een naam is wel erg veel... Ik vraag me af of het wel klopt. Vlemmix heeft er natuurlijk baat bij dat ze hun eigen huismerk JVS zoveel mogelijk verkopen.
                  Carpe Diem

                  Reageer

                  • ws
                    Komt net kijken
                    • 05-03-2006
                    • 80
                    • Oirschot

                    #10
                    Ja, dat had ik ook al bedacht. Wat dat betreft kun je beter op je eigen gevoel afgaan en die hengel kiezen die het beste aanvoelt.

                    Reageer

                    • Joop Derksen
                      swinters is het te koud o
                      • 13-04-2007
                      • 65
                      • Zwaag

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door ws
                      Ik vond zelf de JVS ook zeker een strakke hengel, maar heb hem alleen met een goedkopere Shimano vergeleken. Ik zou hem eigenlijk met een aantal hengels van dezelfde prijsklasse moeten vergelijken om een betere vergelijking te kunnen maken.

                      Verder vertelde ze me bij Vlemmix dat je voor een hengel van dezelfde kwaliteit van een bekender merk, bijvoorbeeld Shimano, ongeveer 400 euro meer betaald. Ik kan dit wel geloven, omdat je dan natuurlijk ook voor de naam betaald. JVS moet zijn naam nog waar maken. Een hengel van 800 euro met de kwaliteit van 1200 euro klinkt natuurlijk wel aantrekkelijk!

                      JVS moet nog naam maken, ze hebben hem binnen gehaald bij Albatros, en dat is toch niet de minste

                      Reageer

                      • The Frisian Viking
                        NHSF Erelid
                        • 27-06-2006
                        • 5439
                        • Feânwalden

                        #12
                        Je moet niet naar de naam kijken, hoe voelt die hengel jou aan, wat is er allemaal bij topsets ed , welke lengte wil ik, hoe zit het met garantie, is het een vertrouwde zaak waar ik koop, en last but not least het BUDGET, geef mij 4000 euro en ik hoef niet meer te zoeken maar zo zit het bij 99 % van de hengelaars niet in elkaar.
                        Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

                        ik knibbelje foar gjin ien

                        The Frisian Viking

                        Reageer

                        • yannik
                          De kasteelvissers Viane
                          • 27-07-2006
                          • 694
                          • Geraardsbergen

                          #13
                          4000€... ik zou ook niet veel meer zoeken. spijtig genoeg gaat het hier om 400€ , ?
                          Wie vist, die vangt!

                          Reageer

                          • ws
                            Komt net kijken
                            • 05-03-2006
                            • 80
                            • Oirschot

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door yannik
                            4000€... ik zou ook niet veel meer zoeken. spijtig genoeg gaat het hier om 400€ , ?
                            Ik heb mijn budget toch maar wat opgeschroefd naar 650 euro, aangezien het toch moelijk wordt om een strakke stok met topsets en cupping kit te kopen voor 400 euro.

                            Dit weekend ga ik een aantal hengels vergelijken. Weet iemand een hengelsport zaak in de buurt van Eindhoven waar ze Shimano, Maver, Colmic en Sensas vaste stokken verkopen? Om een goede vergelijking te kunnen maken is het namelijk wel handig om een naar een winkel te gaan waar ze al deze merken verkopen.
                            Aangepast door ws; 13-06-2007, 19:49.

                            Reageer

                            • reijntjes
                              Swingt(o)(i)pper
                              • 12-12-2005
                              • 3497
                              • Asten

                              #15
                              WS,

                              Je kunt het proberen bij "de Stek"in de Bredalaan maar ik twijfel of hij alle merken heeft.Ook kun je het proberen bij "DB Hengelsport " in Helmond of "Jan Koenings " in Bakel
                              Ik ben er zeker van dat ze bij Kuijpers in Ittervoort wel de ruime keuze hebben maar misschien is dat wat te ver !
                              Groeten

                              Frank

                              2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                              2016 walk-over Blauforlaet !
                              2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                              2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                              2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎